Kruche piękno

Jarosław Panek
Szkło mieniące się srebrem lub złotem, to tegoroczny stylistyczny „pewniak”.
Szkło mieniące się srebrem lub złotem, to tegoroczny stylistyczny „pewniak”.
Udostępnij:
Wysokie formy, opalizujące kolory, dużo złota i srebra, czyli najmodniejsze szkło artystyczne W tym roku podczas targów Ambiente we Frankfurcie widać było wyraźnie powrót mody na szkło artystyczne. Bez choćby jednego takiego dodatku nasze wnętrza są po prostu passe!

   Szkło artystyczne zawsze nadawało wnętrzom indywidualny charakter, ale w tym sezonie jest szczególnie na topie. Jednym z tych, którzy dyktują światowe trendy w tej branży jest akurat Polak i mieszkaniec naszego regionu, Tadeusz Wrześniak. To największy polski producent szkła artystycznego i jeden z największych w Europie. Co pokazał w tym roku we Frankfurcie?

Rozmiar ma znaczenie

   Przede wszystkim duże, wysokie formy. Większość świa-towych wytwórców szkła artystycznego pokazało w tym roku na wystawie Ambiente ogromne, imponujące swymi gabarytami kolekcje. Szklane formy mają od 60 nawet do 120 centymetrów wysokości. We wnętrzu musi być je widać. Rozmiar ma zna-czenie! Ale nie tylko rozmiar się liczy. Równie ważne są kolory.

   Huty spod marki Wrześniak Glassworks, z których dwie znajdują się w naszym regionie w Staszowie i Grzybowie pokazały w tym roku cudowne beże z odrobiną złamanej żółci oraz szarości. To tegoroczne nowości. Wciąż jednak mocno na światowych salonach trzymają się czerń oraz biel. Zwłaszcza że bia-łe wazony, misy i kielichy doskonale pasują do różowych ścian i landrynkowego wystroju, jaki w tym roku jest we wnętrzach obowiązującym trendem.

Wszystko złoto, co się świeci    Ale nie tylko kolory i rozmiary decydują w tym sezonie o tym, jakie szkło jest modne. Równie istotne jest wykończenie tych kolekcji. A wykańcza się je wszystkim, co opalizuje i świeci. Zupełnie jakby na przekór panującemu kryzysowi szklane wyroby powinny lśnić złotem, srebrem lub opalizować platyną. Właśnie z tego powodu są to wyroby nieco droższe, bo do uzy-skania tego typu efektów istotnie trzeba używać metali szlachetnych, czasem nawet bardzo drogiej platyny. Równie modne są kolekcje, w których zewnętrzna warstwa błyszczy platyną miedzią, złotem lub srebrem, a wnętrza, zaskakują ostrymi, wręcz fluorescencyjnymi barwami. Tadeusz Wrześniak eksperymentuje także ze szkłem granatowym i fioletowym, które powleka opalizującymi refleksami.

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie