600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących - to propozycja ekonomisty. Będą zmiany? [24.08.2019 r.]

jsZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących – takie rozwiązanie zaproponował główny ekonomista banku Pekao SA. Jego zdaniem 500 plus rozdawane wszystkim po równo, i tym pracującym, i tym niepracującym, osłabia motywację do znalezienia zatrudnienia. Wielu rodziców zrezygnowało z pracy zarobkowej całkowicie po otrzymaniu wsparcia finansowego od państwa. Czy pomysł Marcina Mrowca się przyjmie?

600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących – ta zmiana może pomóc pracodawcom

Marcin Mrowiec, główny ekonomista banku Pekao SA uważa, że wsparcie od państwa w postaci 500 plus doprowadza do unikania pracy:

Marcin Mrowiec dla Businessinsider: Można by zmodyfikować program 500 plus w kierunku promowania beneficjentów programu, którzy pracują. Np. 600 plus dla pracujących, 400 plus dla niepracujących. Może z wyjątkiem matek, które mają troje i więcej małych dzieci.

Zdaniem ekonomisty, aktualne rozwiązania prawne nie sprzyjają poszukiwaniom pracy. Oprócz rodziców, osobami, które nagminnie rezygnują z jakiegokolwiek zatrudnienia, są osoby niepełnosprawne.

Marcin Mrowiec: Teraz system podatkowo-składkowy wspierający te osoby wytwarza bodźce utrzymujące je poza rynkiem pracy. Te osoby nie zawsze mają wysokie kwalifikacje, a gdyby zaczęły pracować, uzyskując niewysokie zarobki, równocześnie tracą prawa do dodatków socjalnych. Często nie opłaca im się więc podejmować pracy.

TOP 25 najlepszych miejsc pracy w Europie. Chcesz tutaj prac...

500 plus do podziału? „Trzeba zachęcać do aktywności zawodowej”

Zdaniem ekonomisty pat, w którym znajduje się sporo osób bezrobotnych w Polsce, wynika z przepisów, które nie przystają do rzeczywistości.

  1. Na polskim rynku pracy obciążenia związane z zatrudnieniem są wysokie dla wszystkich – osoby, które mogą liczyć na najniższe wynagrodzenie, często z niego rezygnują, ponieważ nie jest to dla nich opłacalne.
  2. Osoby pobierające różnorakie świadczenia obawiają się ich utraty w przypadku rozpoczęcia pracy zarobkowej.
  3. Wysokość świadczeń i wysokość najniższego wynagrodzenia często są zbliżone do siebie.

Marcin Mrowiec podkreśla, że Słowacy kilka lat temu zaczęli stosować ujemny podatek dochodowy (dopłacanie do bardzo niskich dochodów). Dzięki temu sporo bezrobotnych chciało znaleźć pracę.

Według ekonomisty, budowany przez 3 dekady system, na którym opiera się polski rynek pracy, powinien być dokładnie zbadany:

Brakuje nam rąk do pracy i musimy się upewnić, czy nasz system skłania ludzi do pracowania, a nie wzmacnia w nich tendencje, aby nie pracować, albo żeby pracować w szarej strefie.

TUTAJ zarabia się najwięcej! Tobie też wpada tyle na konto? ...

Trwa głosowanie...

Popierasz obecne zmiany w programie 500 Plus?

Materiał oryginalny: 600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących - to propozycja ekonomisty. Będą zmiany? [24.08.2019 r.] - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2,400

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Haha ekonomista chyba odczuł po kieszeni że mało ludzi bierze zapotrzebowanie i mało mu do kieszeni wpada 🤣 o jak mi przykro naprawdę 😂

A
Ania

Wychowałam sama syna niepełnosprawnego w stopniu znacznym i wiem jak ciężko mu było znaleźć pracę a z Mops dostawał 50 zł miesięcznie. Bo 1,500zl odbierali alkoholicy którzy stali w kolejce do kasy Mopsu .Rynek pracy dla ludzi niepełnosprawnych nie jest taki wspaniały i otwarty dla chorych ludzi .Korzystam z programu 500 plus płace za mieszkanie które wynajmuję 1,000zl czynsz plus opłaty a mimo tego nie stać mnie na prywatną rehabilitację pięcioletniego chorego synka.Nie mogę podjąć pracy i z jakiej racji miałabym otrzymywać mniej pieniędzy ? Nie korzystam z Mops a swoje rachunki płace sama nie mieszkam na garnuszku rodziców ani teściów .

D
Dominik

Boże widzisz i nie grzmisz. Kobietki majace dzieci i normalne rodziny-dlaczego przejmujecie sie hejtem ze strony idiotow? Przecież oni sa po prostu zazdrosni ze ich program nie lapie a gdyby tylko sie lapali od razu lapy by wyciągnęli. Zawsze powtarzam burakami z zascianka nie warto sie przejmować kobitki! Jesteście lepsze a ze ich mamusie nie nauczyły nic dobrego ani kultury ani empatii to juz nie wasza wina kobitki. Po prostu obracają sie wsrod patologi roznego rodzaju i wszędzie ja widzą. Nie przejmujcie sie glupimi ludzmi bo szkoda waszego zdrowia a praca z dziecmi wymaga od grona wysilku. Pozdrawiam!

G
Gość
2019-08-24T13:02:22 02:00, Gość:

600 dla pracujących 700 dla samotnej matki dla nierobow 0

Bingo 😁

Z
Zocha.
2019-08-24T14:40:32 02:00, Gość:

Tzw dzieci które dopuszczają się przestępstw z automatu powinno być zawieszone 500 tak samo rodzice,. za przestępstwa, rozboje, pobyt w więzieniu też powinno być zawieszone 500 oraz wszelkie dodatki z MOPS. Inna sprawą jest wysokość 500 powinno być kilka kategorii świadczeń bo są ludzie którzy pracują, są osoby którzy nie mogą pracować ze względów zdrowotnych, są osoby które nie mogą pracować bo opiekują się niepełnosprawnymi dziećmi ( w niektórych przypadkach jest to opieka 24 godziny na dobę) są osoby które straciły pracę, są też osoby które nie pracują bo im się nie chce. Powinna być większa kontrola państwa w tym komu dają 590 oraz wszelkie zasiłki z MOPS bo są osoby które oficjalnie są samotnymi matkami i dostają z tego powodu zasiłek, są osoby które oficjalnie nie pracują i dostają wszelkie dodatki. Nie ma w Polsce żadnej kontroli nad tymi osobami oraz nad pracą na czarno

Przede wszystkim nie powinno sie wrzucać wszystkich do jednego worka. I przestań obrazac wy cholenre cwoki kobiety ktore nie pracuja a zajmuja się domem gdzie maz pracuję od nierobów i leniwcow! Jak stac zeby jedna osoba pracowala to lepiej! Bo dziecko widzi rodzica! A nie miec dzieci a potem zlobek w wieku 2 lat itd i dzieciaka widziec chwike bo trzeba ugotowac posprzatac no chyba ze u mamusi siedzicie racy zaradni jesteście. Tak wlasnie takie osoby które robią sb dzieci a potem widza je w weekendy sa patologie bo dziecko nie nauczy sie co to rodzina a skoro mama moze byc w domu i wystarczy praca taty to o co wam chodzi zalosni zazdrosnicy! Zazdrosne baby i chlopy nie umiejace utrzymac rodziny! Zal!

G
Gość

To faktycznie mega różnica 200zlotych zmotywuje żeby iść do pracy śmieszne.Zabrac nierobom i dać w formie dodatku rodzinnego tylko pracującym!. Nie w końcu ogarnie się ciemny lud państwo nie produkuje pieniędzy skoro rozdaje żeby kupić elektorat to musi gdzieś zabrać a komu zabiorą nierobom???

B
Buahha
2019-08-24T01:42:39 02:00, Gość:

600 plus dla niepracujących i 100 plus dla pracujących

2019-08-24T01:53:58 02:00, Gość:

Popieram

2019-08-24T09:52:00 02:00, Gość:

Nieroby!

2019-08-24T12:56:38 02:00, Gość:

Myślę że grzmocenie się powinno być finansowane przez państwo. Trzeba oddychać. Bzykać się nie trzeba. Się urodziło to utrzymuj. Do roboty!!!!!!

O bezdzietna brzydka baba albo stary ramol todziez mloda brzydka smierdziucha basz mlody pryszczaty ogierek sie wypowiedzial co wiedzial :D my wiemy ze ciebie nikt kijem chce tknac wiemy! Szkoda ze twoja mamusia tez sie grzmocila a programu nie bylo nie? O jejku jejku

G
Gość

Tzw dzieci które dopuszczają się przestępstw z automatu powinno być zawieszone 500 tak samo rodzice,. za przestępstwa, rozboje, pobyt w więzieniu też powinno być zawieszone 500 oraz wszelkie dodatki z MOPS. Inna sprawą jest wysokość 500 powinno być kilka kategorii świadczeń bo są ludzie którzy pracują, są osoby którzy nie mogą pracować ze względów zdrowotnych, są osoby które nie mogą pracować bo opiekują się niepełnosprawnymi dziećmi ( w niektórych przypadkach jest to opieka 24 godziny na dobę) są osoby które straciły pracę, są też osoby które nie pracują bo im się nie chce. Powinna być większa kontrola państwa w tym komu dają 590 oraz wszelkie zasiłki z MOPS bo są osoby które oficjalnie są samotnymi matkami i dostają z tego powodu zasiłek, są osoby które oficjalnie nie pracują i dostają wszelkie dodatki. Nie ma w Polsce żadnej kontroli nad tymi osobami oraz nad pracą na czarno

G
Gość
2019-08-24T04:21:25 02:00, Xyz:

Zabrać wszystko od utrzymania są rodzice... Była nas 6 i rodzice pracowali nic nam nie brakowało... Ostatnio jak byłakm w sklepie słyszałam Pana ledwo stojącego na nogach że zrobi sobie jeszcze 2 dzieci i nie bd musiał pracować 🤣🤣

2019-08-24T09:44:01 02:00, Gość:

Niby jak można rezygnowac z pracy "robiąc sobie więcej dzieci". A te dzieci to za powietrze żyją? Rozumiem, że krytykuje się tych, ktorzy mają dzieci w wieku 15 lat i nie chodzą do pracy, ale co z tymi ktorych dzieci są małe.. Ich tez miesza sie z blotem. Jesli ojciec pracuje, bierze nadgodziny, non stop nie ma go w domu, to tak wielką krzywdę wyrządza panstwu matka, ktora zostanie w tym czasie z dziećmi? Czy ona tez ma latac do pracy, gonic za pieniadzem i 3/4 pensji odawac opiekunce? Bo nie wszedzie praca jest taka, ze zdąrzy się zawodzic dziecko do zlobka, leciec na 8 godz do pracy i odebrac małe z powrotem. Czasem okazaje się, ze i tej matki prawie caly dzien nie ma w domu. I co ta rodzina ma z siebie? Rodzice zmęczeni ledwie zipia, dzieci po calym dniu ich nieobecnosci chca z nimi pospedzac czas, ale tu jeszcze trzeba zakupy, jedzenie, pranie... I czlowiek na pysk pada. Kiedys tez tak bylo, zaraz ktos o tym wspomni. Ale bylo wtedy lepiej? Tez marzylo sie o jakichs doplatach, co by czlowiek mial choc chwilę oddechu. A jak juz je zrobili to zle, bo to czy tamto. Dają i jesli ktos dobrze korzysta to po co temat drążyć. Nie wierzę, ze az tyle osob to patologia, choc widze ją na co dzien. Ale widze też inne osoby non stop goniace za pieniadzem, zeby starczylo na wynajem mieszkania, bo na kredyt nie stac, a nawet jak stac to jego tez trzeba oplacic. Do tego rachunki, dojazdy do pracy, prywatne przedszkole, leki, bo od tempa pracy non stop sie na cos choruje i wkolo Macieju. I takim osobom tez nie warto pomóc? Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora

2019-08-24T09:52:59 02:00, Tak!:

Zajebista odpowiedz. Pelna racja. Popieram. Nie wiem po cholere niektorym dzieci skoro maluchy maja siedzieć 12 godzin w żłobku. To wlasnie takie osoby sa patologia.

2019-08-24T10:20:04 02:00, Gość:

Nie mam nic do dzieci, ktore chowają sie bez rodziców, bo tez potrafia wyjsc na ludzi. Ale jakie ma sie wtedy wspomnienia z dziecinstwa i jakie ma się pojecie na temat wychowywania dzieci, gdy juz bedzie się mialo własne.. Kazdy tu mowi o średniowieczu, a ja bym wolala takie średniowiecze od wielkiej współczesności. Kiedys ojciec chodzil do pracy, matka chowala dzieci i bylo ok. Teraz dwoje mają pracować a dzieci rodzic się po 3 czy 4 i chowac sie same. Ja sama chcialabym isc do pracy, odsapnac choc chwile od malych, bo zrzeraja multum nerwow, ale kiedy spytalam męża o moj powrot do pracy, jakbysmy to zorganizowali itd, to choc jest zmęczony robotą spytal mnie " ale po co? Przyjdę z pracy to przynajmniej wiem, ze dzieci wybawione, obiad jest, pranie zrobione, a jie bd mial po robocie glodny po dziecko leciec jak bedziesz miec 2 zmianę, a potem jeszcze gotowac i male bawic po 10 godz charowki". Siedzę wiec z dupa w domu, nie maluję paznokci tylko latam z tymi malymi tu i tam, robie ten obiad i pranie itd, czasem mam dość, ale przynajmniej wiem ze wszystko zrobię i koniec. Lecą mi z życia lata pracy, a wlasciwie bezrobocia, nie bede miala za co zyc na starosc, bo nie oplacam skladek na emeryturę, ale chociaz wiem, ze robię wszystko co w mojej mocy, zeby dzieci wyszly na ludzi

2019-08-24T10:28:44 02:00, Osoba fizyczna:

Głównie chodzi o te rodziny w których ani ojciec ani matka nie kwapia się iść do pracy bo żyją z 500 i zasiłków. Chodzi o to aby przynajmniej jedno z rodziców pracowało A nie oboje żerują na innych osobach pracujących .🤨

Swieta prawda.

G
Gość
2019-08-24T11:16:48 02:00, Gość:

300zl dla nie pracujących a 700dla pracujących wtedy wzięli by się do roboty

600 plus dla niepracujących i 1zl plus dla pracujących

G
Gość
2019-08-24T11:16:48 02:00, Gość:

300zl dla nie pracujących a 700dla pracujących wtedy wzięli by się do roboty

600 plus dla niepracujących i 10 plus dla pracujących

G
Gość

600 plus dla niepracujących i 100 plus dla pracujących

G
Gość

600 dla pracujących 700 dla samotnej matki dla nierobow 0

G
Gość
2019-08-24T01:42:39 02:00, Gość:

600 plus dla niepracujących i 100 plus dla pracujących

2019-08-24T01:53:58 02:00, Gość:

Popieram

2019-08-24T09:52:00 02:00, Gość:

Nieroby!

Myślę że grzmocenie się powinno być finansowane przez państwo. Trzeba oddychać. Bzykać się nie trzeba. Się urodziło to utrzymuj. Do roboty!!!!!!

G
Gość

300zl dla nie pracujących a 700dla pracujących wtedy wzięli by się do roboty

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3