Diecezja radomska ma nowego biskupa (video, mp3)

rf
Biskup Henryk Tomasik z Siedlec nowym ordynariuszem naszej diecezji. tygodnik Echo Katolickie
Dekret papieski o nominacji biskupa Henryka Tomasika na ordynariusza diecezji radomskiej ogłosił biskup pomocniczy naszej diecezji Stefan Siczek. Łukasz Wójcik

Dekret papieski o nominacji biskupa Henryka Tomasika na ordynariusza diecezji radomskiej ogłosił biskup pomocniczy naszej diecezji Stefan Siczek.
(fot. Łukasz Wójcik)

Ksiądz biskup Henryk Tomasik jest nowym ordynariuszem naszej diecezji. Dekret papieski w tej sprawie ogłoszono w samo południe w Wyższym Seminarium Duchownym w Radomiu.
Dekret odczytał pełniący obowiązki biskupa radomskiego, biskup pomocniczy Stefan Siczek.

- Biskup nominat został ogłoszony 16 października, w pamiętny dla nas, Polaków, dzień wyboru 31 lat temu Karola Wojtyły na papieża. Cieszymy się z tego wyboru. To bardzo ciepły, pokorny i dobry człowiek - powiedział biskup Stefan Siczek.

Prawdopodobnie, ingres nowego biskupa odbędzie się 14 listopada.

Nagranie MP3 dzięki uprzejmości Radia Plus

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marlon
W dniu 11.02.2010 o 19:44, omenxxx napisał:

Nie wszyscy księża są tacy sami, oto przykład-jest taka parafia w dekanacie kozienickim- Cecylówka. Proboszcz nie ma samochodu, mieszka w starej drewnianej plebanii, jeździ głównie rowerem. Sam co tydzień sprząta cmentarz. Jeśli ktoś z tych, którzy swoją małą wiarę tłumaczą sobie tym, że kler jest bee, to niech tam pojadą, powiedzą że nie mają pieniędzy i poproszą o mszę św. za dziadków, o zdrowie, czy w jakiejkolwiek intencji. Odprawi wam za "Bóg zapłać".



Jeden z nie wielu księży z powołania...
o
omenxxx

Nie wszyscy księża są tacy sami, oto przykład-jest taka parafia w dekanacie kozienickim- Cecylówka. Proboszcz nie ma samochodu, mieszka w starej drewnianej plebanii, jeździ głównie rowerem. Sam co tydzień sprząta cmentarz. Jeśli ktoś z tych, którzy swoją małą wiarę tłumaczą sobie tym, że kler jest bee, to niech tam pojadą, powiedzą że nie mają pieniędzy i poproszą o mszę św. za dziadków, o zdrowie, czy w jakiejkolwiek intencji. Odprawi wam za "Bóg zapłać". Ja chodzę do kościoła co niedzielę, do różnych kościołów, jeśli nie chcę, to nie daję na tacę i nikt mi z tego powodu pistoletu do głowy nie przystawia. Nie podoba mi się kazanie, to w następną niedzielę idę do innego kościoła, bo wierzę w Boga, nie w księży.

G
Gość
W dniu 19.10.2009 o 10:45, Gość napisał:

mylisz się - Ci ludzie już byli tak zniesmaczeni "wybrykami" poprzedniego księdza, że teraz wszystko "biorą" ostrożnie do siebie... Ten ksiądz ma podejście do ludzi starych, do młodzieży, do dzieci...jeśli go "staruszkowie" nie zepsują - nie dołożą(rz?) do tego ręki to będzie fajnie. Oczywiście zawsze komuś się coś nie będzie podobało ale tak jest przecież, że ilu ludzi na świecie - tyle charakterów, gustów - a przecież wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje Pozdrawiam


nie rozumiesz co ci gość napisał-na religię a nie na dobrego księdza nabieracie się parafianie !
G
Gość
W dniu 19.10.2009 o 09:52, Gość napisał:

tak,na wsi ludzie dają się na to jeszcze nabierać!Pozdrawiam!



mylisz się - Ci ludzie już byli tak zniesmaczeni "wybrykami" poprzedniego księdza, że teraz wszystko "biorą" ostrożnie do siebie... Ten ksiądz ma podejście do ludzi starych, do młodzieży, do dzieci...jeśli go "staruszkowie" nie zepsują - nie dołożą(rz?) do tego ręki to będzie fajnie.

Oczywiście zawsze komuś się coś nie będzie podobało ale tak jest przecież, że ilu ludzi na świecie - tyle charakterów, gustów - a przecież wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje

Pozdrawiam
G
Gość
W dniu 19.10.2009 o 09:26, Gość napisał:

Ja powiem Wam tak:Od niedawna w mojej parafii(Wielgie) jest ksiadz jakiego jeszcze ta parafia nie widziała - ksiądz z powołania - to widać i słychać. Poprzedni księża to psy na pieniądze i tyle !!! Takiego jak teraz mamy to ze świecą szukać i życzyć Wszystkim tylko pozostaje !Tamten potrafił na kazaniu z nazwiska wymieniać osoby które zeszły chwilowo na złą drogę - ktore chwilowo sie zgubiły - ten przyciąga do kościoła jak magnez. Nie chciał mieć gospodyni bo jak powiedział sam sobie potrafi ugotować i posprzątać ( takie błache gesty też są ważne wbrew pozorom).Nawet mój syn który kończy w tym roku gimnazjum zaczął chodzić chętnie do kościoła - baaa - nawet poszedł służyć do maszy jako ministrant . Ten ksiądz ma podejście do ludzi - wydaje mi się na wzór papieża Jana Pawła II . Widać że właśnie nasz papież jest dla Niego wzorem. I oby takich więcej było !!!!Pozdrawiam


tak,na wsi ludzie dają się na to jeszcze nabierać!Pozdrawiam!
G
Gość
W dniu 18.10.2009 o 07:07, antykler napisał:

Widzą,że dostrzegasz tylko czubek góry lodowej a nie widzisz całego systemu okradania Polaków przez kler!O jakich wartościach piszesz?Czy znasz katolika,księdza,który stosuje je w codziennym życiu?Czy laickie społeczeństwa są pozbawione wartości,moralności czy wśród nich jest większa przestępczość?Twój księżowsko-moralizatorski ton wypowiedzi nacechowany jest zwykłą katolicką obłudą!Miłej niedzieli czyli dnia,w którym nasi przodkowie składali hołd Słońcu!



Ja powiem Wam tak:

Od niedawna w mojej parafii(Wielgie) jest ksiadz jakiego jeszcze ta parafia nie widziała - ksiądz z powołania - to widać i słychać. Poprzedni księża to psy na pieniądze i tyle !!! Takiego jak teraz mamy to ze świecą szukać i życzyć Wszystkim tylko pozostaje !
Tamten potrafił na kazaniu z nazwiska wymieniać osoby które zeszły chwilowo na złą drogę - ktore chwilowo sie zgubiły - ten przyciąga do kościoła jak magnez. Nie chciał mieć gospodyni bo jak powiedział sam sobie potrafi ugotować i posprzątać ( takie błache gesty też są ważne wbrew pozorom).

Nawet mój syn który kończy w tym roku gimnazjum zaczął chodzić chętnie do kościoła - baaa - nawet poszedł służyć do maszy jako ministrant . Ten ksiądz ma podejście do ludzi - wydaje mi się na wzór papieża Jana Pawła II . Widać że właśnie nasz papież jest dla Niego wzorem. I oby takich więcej było !!!!

Pozdrawiam
a
antykler
W dniu 17.10.2009 o 23:04, osama napisał:

Cóż czas pokaże co to za człowiek. Natomiast wiele wypowiedzi jest wypowiedziami tendencyjnymi i uogólniającymi problem, a niektóre wręcz prostackimi - jest prawdą że na wielu parafiach zwłaszcza radomskich i pod radomskich czy ogólnie ujmując miejskich i podmiejskich księże mają przesyt i żyją czasami wystawnie zmieniając samochody jak sezonową odzież, opływają w luksus i powiększając zasobność swoich kont bankwych, ale jest to wąska grupa osób (tzw pupili grupy trzymającej władzę) niemniej jednak kiedy wyjdzie się poza ten obszar a zwłaszcza spojrzy na małe parafie wiejskie gdzie liczba mieszkańców takiej placówki waha się pomiędzy 400 - 1000 osób i przychodzi księdzu utrzymać całą infrastrukturę czyli kościół z różnego rodzaju remontami, plebanię i cmentarz mało tego uiścić tax na rzecz kurii i biskupów oraz seminarium to w wielu takich placówkach ksiądz ledwo a czasami i nie wystarcza mu żeby związać koniec z końcem. Kuria i biskup mu nie pomoże ponieważ sama oczekuje wsparcia, tak więc nie przesadzajmy że wszyscy opływają w dobra i bogactwa i że nie ma księży z powołania oni są i w wielu przypadkach mają bardzo trudne życie z różnych powodów. Kolejna rzecz religia nie uczy niczego złego a wręcz odwrotnie stąd nie rozumię haseł typu:” Popierasz pasożytniczą grupę ludzi, która żyje w luksusach dzięki ciemnocie takich jak ty! Mam nadzieję, że ten naród się przebudzi i pogoni czarną zarazę !” - z tego co ja pamiętam z mojej katechizacji religia uczy samych pozytywnych oraz ważnych rzeczy, które wpływają ubogacająco na strukturę społeczną i gdyby ludzie chcieli tylko 1/3 z tego realizować to napewno żyło by się łatwiej. Z drugiej strony gdyby nie było tych którzy przypominają o pewnych normach moralnych, wartościach upadek i degeneracja społeczna byłaby o wiele głębsza, ponieważ religia daje motywację dla osoby ludzkiej stając się podstawowym motorem przemiany. Więc nie nazywajmy księży darmozjadami bo ktoś musi o tym mówić, przypominać i uczyć o zasad życia moralnego. Nie sądze żeby ten kto posługuje się jezykie podwórkowego ciecia albo kolesia z meliny jak wyżej zacytowany był zdolny do tego by jakie kolwiek wartości przekazać nie mówiąc o wartościach wyższych. Ja obawiałbym się mu powierzyć psa na wychowanie. A to że ksiądz ma samochód – dziś nie powinno nikogo dziwić – byle chłystek ledwo co gile mu znikły z pod nosa szlaja się BMW a ksiądz ma rowerem jeździć, drodzy państwo co wy chcecie się cofać do epoki kamienia łupanego?? Samochód przestał być przedmiotem luksusu a stał się narzędziem.


Widzą,że dostrzegasz tylko czubek góry lodowej a nie widzisz całego systemu okradania Polaków przez kler!O jakich wartościach piszesz?Czy znasz katolika,księdza,który stosuje je w codziennym życiu?Czy laickie społeczeństwa są pozbawione wartości,moralności czy wśród nich jest większa przestępczość?Twój księżowsko-moralizatorski ton wypowiedzi nacechowany jest zwykłą katolicką obłudą!Miłej niedzieli czyli dnia,w którym nasi przodkowie składali hołd Słońcu!
o
osama

Cóż czas pokaże co to za człowiek.
Natomiast wiele wypowiedzi jest wypowiedziami tendencyjnymi i uogólniającymi problem, a niektóre wręcz prostackimi - jest prawdą że na wielu parafiach zwłaszcza radomskich i pod radomskich czy ogólnie ujmując miejskich i podmiejskich księże mają przesyt i żyją czasami wystawnie zmieniając samochody jak sezonową odzież, opływają w luksus i powiększając zasobność swoich kont bankwych, ale jest to wąska grupa osób (tzw pupili grupy trzymającej władzę) niemniej jednak kiedy wyjdzie się poza ten obszar a zwłaszcza spojrzy na małe parafie wiejskie gdzie liczba mieszkańców takiej placówki waha się pomiędzy 400 - 1000 osób i przychodzi księdzu utrzymać całą infrastrukturę czyli kościół z różnego rodzaju remontami, plebanię i cmentarz mało tego uiścić tax na rzecz kurii i biskupów oraz seminarium to w wielu takich placówkach ksiądz ledwo a czasami i nie wystarcza mu żeby związać koniec z końcem. Kuria i biskup mu nie pomoże ponieważ sama oczekuje wsparcia, tak więc nie przesadzajmy że wszyscy opływają w dobra i bogactwa i że nie ma księży z powołania oni są i w wielu przypadkach mają bardzo trudne życie z różnych powodów.
Kolejna rzecz religia nie uczy niczego złego a wręcz odwrotnie stąd nie rozumię haseł typu:
” Popierasz pasożytniczą grupę ludzi, która żyje w luksusach dzięki ciemnocie takich jak ty! Mam nadzieję, że ten naród się przebudzi i pogoni czarną zarazę !”
- z tego co ja pamiętam z mojej katechizacji religia uczy samych pozytywnych oraz ważnych rzeczy, które wpływają ubogacająco na strukturę społeczną i gdyby ludzie chcieli tylko 1/3 z tego realizować to napewno żyło by się łatwiej. Z drugiej strony gdyby nie było tych którzy przypominają o pewnych normach moralnych, wartościach upadek i degeneracja społeczna byłaby o wiele głębsza, ponieważ religia daje motywację dla osoby ludzkiej stając się podstawowym motorem przemiany. Więc nie nazywajmy księży darmozjadami bo ktoś musi o tym mówić, przypominać i uczyć o zasad życia moralnego. Nie sądze żeby ten kto posługuje się jezykie podwórkowego ciecia albo kolesia z meliny jak wyżej zacytowany był zdolny do tego by jakie kolwiek wartości przekazać nie mówiąc o wartościach wyższych. Ja obawiałbym się mu powierzyć psa na wychowanie. A to że ksiądz ma samochód – dziś nie powinno nikogo dziwić – byle chłystek ledwo co gile mu znikły z pod nosa szlaja się BMW a ksiądz ma rowerem jeździć, drodzy państwo co wy chcecie się cofać do epoki kamienia łupanego?? Samochód przestał być przedmiotem luksusu a stał się narzędziem.

G
Gość
W dniu 16.10.2009 o 18:46, braek napisał:

Chamy zawsze będą pisać takie komentarze, bo to oczywiście znawcy od wszystkiego, również od Kościoła. Nigdy nie dał złamanego grosza a pyskować pierwszy, ale cóż Polacy….. spece od wszystkiego Pana Boga tez by chcieli reformować po swojemu, spokojnie Pan sobie i z nimi poradzi…….


to właśnie ty jesteś chamem i prostakiem(parafianin znaczy prostak,słownik pol-łać),masz jakiegoś pana,który cię odmóżdżył.Popierasz pasożytniczą grupę ludzi,która żyje w luksusach dzięki ciemnocie takich jak ty!Mam nadzieję,że ten naród się przebudzi i pogoni czarną zarazę !
~Lucjan~
W dniu 16.10.2009 o 22:29, rudy102 napisał:

won zomowcy i ubeki



to już macie w seminarium wolny dostęp do internetu.
r
rudy102

won zomowcy i ubeki

G
Gość

Ludzie ogarnijcie się. To jest czarna mafia która tylko kasę od was ciągnie. Ja się z tego wyleczyłem i nie chcę mieć z nimi nic wspólnego. Te darmozjady tylko kasę od was ciągną i fury zmieniają, a w piśmie jest jasno napisane że ksiądz powinien żyć skromnie - znajdźcie choć jednego takiego. Nie ma w dzisiejszych czasach księdza z powołania. Jak stare przysłowie głosi "Kto ma księdza w rodzinie nie zginie".

o
omega

"Dla ludu religia jest prawdą, dla mędrców fałszem a dla władców narzędziem." Seneka Młodszy

~Lucjan~

Przyszedł nowy czarny będzie nowy pałac a miasto (czyt. Kosztowniak) da: tu 2mln (Fara), tu milion, tu nieruchomośc, tu dotacja i jakoś to leci. Najwyżej Kosztowniak z radą miejską wprowadzi nowy podatek: od deszczu już jest to może od śniegu, a może od manny z nieba.

b
braek
W dniu 16.10.2009 o 18:16, venom napisał:

darmozjad i maścibrzuch!!!!lud z głodu ledwo dyszy ale kler sie bawi na całego


Chamy zawsze będą pisać takie komentarze, bo to oczywiście znawcy od wszystkiego, również od Kościoła. Nigdy nie dał złamanego grosza a pyskować pierwszy, ale cóż Polacy….. spece od wszystkiego Pana Boga tez by chcieli reformować po swojemu, spokojnie Pan sobie i z nimi poradzi…….
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3