Nie chcą wielkich hal produkcyjno-usługowych za swoimi oknami. Protest mieszkańców Radomia i Kosowa przeciw inwestycji

tntZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (16 zdjęć)
Mieszkańcy Potkanowa i Kosowa w gminie Kowala dowiedzieli się, że w sąsiedztwie ich domów może być w przyszłości planowana budowa wielkiego kompleksu magazynowo-usługowo-produkcyjnego. Nie zgadzają się na lokalizację inwestycji.

Mieszkańcy ulic Fundowicza, Ludwinowskiej, Krychnowickiej, porucznika Ostrego w Radomiu, oraz Kosowa w gminie Kowala o tym, że za ich oknami, a także na terenie ich działek może powstać wielki kompleks magazynowo-usługowo-produkcyjny, dowiedzieli się z ogłoszeń, które zostały rozwieszone z racji prowadzonego postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Nie zgadzają się na lokalizację inwestycji, założyli Komitet Społeczny „Hale Krychnowice”.

- Przyszliśmy do urzędu, żeby złożyć oficjalne pismo. Chcemy jako komitet być stroną w sprawie, będziemy także składać wnioski indywidualne - mówią mieszkańcy.

20 hektarów na magazyny[/sc

Według nich, z raportu oddziaływania na środowisko wynika, że przy ulicy Krychnowickiej na powierzchni ponad 20 hektarów miałby powstać zespół magazynowo-usługowo-produkcyjny.

- Łączna powierzchnia zabudowy ma wynosić około 106 tysięcy metrów kwadratowych. To dwie hale o wysokości minimum 11,9 metra. Większa ma mieć powierzchnię 28 tysięcy metrów kwadratowych, a mniejsza - 78 tysięcy metrów kwadratowych - mówi Agnieszka Martyna z komitetu mieszkańców. - Oprócz tego na terenie inwestycji mają znajdować się wartownie, zbiornik wody , place manewrowe, oraz parkingi i 169 miejsc postojowych w dokach dla samochodów ciężarowych. Tak naprawdę nie wiemy, na jaką działalność będą przeznaczone te hale, ale obiekt ma pracować w systemie trzyzmianowym, a planowane zatrudnienie ma wynieść do 1580 osób, w tym 1265 pracowników fizycznych. Planowany ruch pojazdów w dzień to 106 samochodów ciężarowych i 211 osobowych, a w porze nocy to 52 samochody ciężarowe i 106 samochodów osobowych. Należy do tego dodać, że mniejsza z hal ma mieć 340 metrów długości, a większa - 520 metrów. Proszę to porównać z szeregowcami, które mają 8, maksymalnie 10 metrów długości. To świadczy o skali tego przedsięwzięcia i zachwianych proporcjach zabudowy - dodaje Agnieszka Martyna.

Kolejna strefa przemysłowa?

Mieszkańcy dodają, że budowa hal jest zaplanowana na 26 działkach, z czego właściciele dziewięciu z nich nie wyrazili na to zgody.

- Przeprowadzono inwentaryzację tych działek bez wiedzy i zgody ich właścicieli na takie działania - mówi Michał Skoczylas z Komitetu. - Jako komitet w piśmie do urzędu miejskiego przedstawiliśmy szereg uwag i wniosków do raportu oddziaływania na środowisko. Teren ten nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ale wykazaliśmy sprzeczność z aktualnie obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Radomia. W całym raporcie pomijany jest szpital, który usytuowany jest w odległości 100 metrów od przedsięwzięcia. Domy mieszkalne na terenie gminy Kowala od hal będzie dzielić tylko droga. Aby inwestycja powstała, zostanie wyciętych 1800 drzew. Ta inwestycja jest tak ogromna, że może być porównywalna z kolejną strefą przemysłową. Nie wiemy na pewno, jaka działalność będzie tu prowadzona, dlatego składamy sprzeciw wobec planowanej lokalizacji przedsięwzięcia.

Poprosiliśmy o komentarz Urzędu Miejskiego. - Do Urzędu Miejskiego wpłynął wniosek o wydanie decyzji określającej warunki środowiskowe dla inwestycji polegającej na budowie hal produkcyjno-magazynowo-usługowych na terenie około 20 ha w dzielnicy Krychnowice. Obecnie trwają konsultacje społeczne, w ramach których wpłynęły protesty mieszkańców, pobliskiego szpitala oraz gminy Kowala. Jednocześnie raport oddziaływania na środowisko planowanej inwestycji został przekazany do uzgodnień z Sanepidem i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska. Wszystkie opinie i argumenty będą brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji - pisze Janusz Kalinowski z Biura Informacji Prasowej i Publicznej urzędu.

Łukash i DJ Skytech w Explosion. Zobacz zdjęcia z imprezy!

MASZ CIEKAWĄ INFORMACJĘ, ZROBIŁEŚ ZDJĘCIE ALBO WIDEO?
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego?
PRZEŚLIJ WIADOMOŚĆ NA radom@echodnia.eu lub Facebook.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 53

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość

Nie dla hali przy Krychnowickiej !!!

G
Gość

Stanowcze nie dla hal przy krychnowickiej!!!!!

G
Gość

Brawo mieszkańcy!!! Walczcie o swoje!!!

K
K. CZ.
2019-07-08T23:36:57 02:00, 667:

Niech budują, 1500 miejsc pracy kontra kilkanaście domów na pustkowiu - wybór jest prosty. I nie piszcie o szpitalu, bo patrząc na plany do jego budynków będzie 200 m, a sama hala ma być za 3-4 metrową skarpą. Przy tylu pracownikach i takiej inwestycji to działki w pobliżu tylko zyskają na wartości jako miejsce dla różnych usług towarzyszących.

2019-07-09T07:40:50 02:00, Gość:

Myślę, że masz rację. TYLE miejsc pracy w Radomiu, to nowość.

2019-07-09T08:33:56 02:00, Gość:

Ludzie przejedzcie sie strefami ekonomicznymi w Radomiu to zobaczycie ile tam nowych magazynow powstaje.

2019-07-10T22:57:06 02:00, Gość:

No to kupuj działkę, Kowala wciąż sprzedaje. Tylko zyskasz!

2019-07-10T23:03:08 02:00, Gość:

Te miejsca pracy...no cóż papier wszystko przyjmie...dla Ukraińców to może być gratka. Nasi maja tyle plusów, że głupi szukałby roboty za te marne piniędze...dla pracodawcy Ukrainiec to też czysty zysk...jak w fabryce czipsów

Myślę, że jeśli panattoni deklaruje takie ilości zatrudnienia, a takie hale nie będą pierwszymi (na Wikipedii jest, że 32 ich kompleksy są w Polsce) to każdy powinien znać kogoś, kto tam pracuje lub pracował...zwlaszacz, że dużo ich jest pod Warszawą... Upsss nikt nikogo takiego nie zna... Może dlatego, że takie kompleksy zatrudniają max 200 osób na dzień (łącznie, wszystkie trzy zmiany) z czego może 10% to Polacy (choć nawet to nie zawsze) a reszta to tania siła robocza zza wschodniej granicy. Nie czarujcie się, że jak duża hala, to dużo ludzi... Im większa hala tym wewnątrz więcej automatyki i ludzie są zbędni... Proponuję wejść na satelitarne mapy googla i zobaczyć ile stoi samochodów osobowych na parkingach... Może ktoś się doszukać więcej niż 50??? Wiem, wiem te 1450 osób dojeżdża na rowerach, autobusami i latających dywanach... Tego typu inwestycje są w szczerym polu budowane, nawet nie na peryferiach... A tu będziecie mieli coś takiego za oknami, smród, hałas i całkowity brak komfortu - współczuję i trzymam kciuki za skuteczność protestu.

G
Gość
2019-07-08T23:36:57 02:00, 667:

Niech budują, 1500 miejsc pracy kontra kilkanaście domów na pustkowiu - wybór jest prosty. I nie piszcie o szpitalu, bo patrząc na plany do jego budynków będzie 200 m, a sama hala ma być za 3-4 metrową skarpą. Przy tylu pracownikach i takiej inwestycji to działki w pobliżu tylko zyskają na wartości jako miejsce dla różnych usług towarzyszących.

2019-07-09T07:40:50 02:00, Gość:

Myślę, że masz rację. TYLE miejsc pracy w Radomiu, to nowość.

2019-07-09T08:33:56 02:00, Gość:

Ludzie przejedzcie sie strefami ekonomicznymi w Radomiu to zobaczycie ile tam nowych magazynow powstaje.

2019-07-10T22:57:06 02:00, Gość:

No to kupuj działkę, Kowala wciąż sprzedaje. Tylko zyskasz!

Te miejsca pracy...no cóż papier wszystko przyjmie...dla Ukraińców to może być gratka. Nasi maja tyle plusów, że głupi szukałby roboty za te marne piniędze...dla pracodawcy Ukrainiec to też czysty zysk...jak w fabryce czipsów

G
Gość
2019-07-08T23:36:57 02:00, 667:

Niech budują, 1500 miejsc pracy kontra kilkanaście domów na pustkowiu - wybór jest prosty. I nie piszcie o szpitalu, bo patrząc na plany do jego budynków będzie 200 m, a sama hala ma być za 3-4 metrową skarpą. Przy tylu pracownikach i takiej inwestycji to działki w pobliżu tylko zyskają na wartości jako miejsce dla różnych usług towarzyszących.

2019-07-09T07:40:50 02:00, Gość:

Myślę, że masz rację. TYLE miejsc pracy w Radomiu, to nowość.

2019-07-09T08:33:56 02:00, Gość:

Ludzie przejedzcie sie strefami ekonomicznymi w Radomiu to zobaczycie ile tam nowych magazynow powstaje.

No to kupuj działkę, Kowala wciąż sprzedaje. Tylko zyskasz!

G
Gość
2019-07-09T11:53:17 02:00, Rudi:

A jakby nie było takich inwestycji to byście płakali że nic w Radomiu się nie dzieje i i bieda aż piszczy. Widzę że co poniektórym całkiem się w dupach poprzewracało od tego dobrobytu.

Tobie się we łbie poprzewracało

G
Gość
2019-07-09T18:21:35 02:00, Prezes:

Macie 500 plus, emeryturę plus i mieszkanie plus więc mordy w kubeł.

Do kogo ten tekst? Chory człowiek jesteś.

G
Gość
2019-07-09T15:48:14 02:00, Emeryt plus:

Jak by kuria budowała jakieś gniazdo dla onanistów w sutannach to nikt by nie protestował jeszcze poszli by pomagać za bolszy ch,uj.

Co za ludzie, co za ludzie.

Człowieku, co ma do tego polityka religia i cały ten chłam. Życzę Ci żeby przed twoją chałupą tiry zasuwały noc i dzień.

G
Gość

Tu nie chodzi żeby hali nie było, hale niech budują jak najbardziej ale NIE TU!!!!!!, nie w dolinie kosowki w sąsiedztwie zabudowań jednorodzinnych które są i które dopiero się budują. Z takim nasileniem ruchu i tak dużym obiektem uciekać za miasto!!!!! a nie tu ludzia się ładować pod domami. Ludzie mają samochody i do pracy dojada.

g
gość

Oczywiście że tutaj chodzi o duże pieniądze i o nic więcej. Ktoś wysoko postawiony zapewne dużo wcześnie zakupił teren, a teraz próbuje się dorobić kosztem mieszkańców. Ktoś poruszył temat bezrobocia. Ludzie bezrobocie nie zniknie za sprawą postawienia tak ogromnych hal w Radomiu. Osoby bezrobotne wolą brać 500 plus, wszystkie zasiłki i pracować na czarno bo składek na ubezpieczenie nie trzeba odprowadzać a i tak wszystko się należy. Do osób popierających hale ze względu na lepsze warunki pracy. Jeszcze nie wiadomo co będzie tam robione wiec skąd pewność że będzie lepiej, a może okaże się że to kolejna inwestycja jak w Borkowicach. Oczywiście zawsze możecie zaproponować inwestorowi tereny pod swoim domem to lepsza praca tuż za progiem- jak uważacie, na dojazdy nie wydacie i do tego darmowa rozrywka w postaci tirów za oknem przez 24h żyć nie upierać cudowna perspektywa, a mieszkańcy Krychnowic się ucieszą że dużego problemu się pozbyli. Nie wiem czy sobie zdajecie sprawę że woda ze zbiornika retencyjnego która miałaby być spuszczana rowem melioracyjnym trafiałaby wprost do zarybionych stawów w Złotym Karpiku i do rzeki Kosówki, która przepływa przez Muzeum Wsi Radomskiej i wpada do rzeki mlecznej, a ta z kolei przepływa przez zalew na Borkach. Tak więc cudowna perspektywa spacerów z dziećmi nad zalew i koniecznie trzeba pozwolić maluchom aby się dłużej popluskały w tym co tamtędy będzie płynęło. Od razu ubiegnę co poniektóre osoby czytałam raport i niby ma to być woda deszczówka i PODCZYSZCZONE roztopy ze śniegu, a co ze spalinami i tym co przywiozą ze sobą tiry razem z powietrzem osiądzie na wierzchu i popłynie w siną dal. Rozumiem że popierają to osoby które zgarną pieniądze za działki i się wyniosą zadowoleni w ciche miejsce, nikt przy zdrowych zmysłach nie poparłby tego projektu bez perspektywy zarobienia.

l
loler

okoliczna społeczność powinna być również beneficjentem inwestycji np. inwestor razem z miastem złożą się na ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne i pas zieleni oddzielający inwestycje od posesji mieszkańców. Piękne polskie przysłowie - Wilk syty owca cała.

G
Gość

4.ewidentnie nawet nie wie Pan gdzie to jest - dla wyśnienia w okół inwestycji są zabudowania mieszkalne w środku 20 ha zieloni w tym 1800 drzew !!! Fakt

5. korytarz biegnie w tym miejscu Fakt !!! ale Pan jesteś mądrzejszy niż MPU które wydało oficjalne pismo w 2017 r w tej sprawie brawo - fakt

Pozdrawiam

G
Gość
2019-07-09T08:44:38 02:00, Sfinks:

Ale jeszcze trzeba umieć czytać ze zrozumieniem- cały raport o oddziaływaniu środowiskowym inwestycji to kupa chłamu pisanego pod publikę i wszystkie parametry po zaniżane zazwyczaj kilkukrotnie, no poza miejscami pracy. Tych zaplanowali 1500, dla młotkowych. Wiadomo, Radom młotkami stoi.

A jeśli chodzi o miejsce inwestycji- w Radomiu w którą stronę by nie pojechać, wszędzie są jakieś strefy specjalne ekonomiczne, przemysłowe itd, itp. wiec nikt mnie nie przekona, że miasto nie mogło by zaoferować terenów w jednej z takich stref, zamiast pchać się w taką ostoję spokoju, w gęsto już zamieszkały zakątek z zielenią i wodą w tym mieście, w którym nie ma czym oddychać, bo wszędzie tylko beton i asfalt.

2019-07-09T16:30:57 02:00, Bart:

Po pierwsze, to raczej ty naucz się czytać ze zrozumieniem przed poprawianiem innych - z tych 1580 miejsc pracy ponad 300 to mają być pracownicy umyslowi.

Po drugie, człowieku, czy ty wiesz co to jest 20 ha jednolitego terenu? Te niby wolne strefy przemysłowe nie wiem gdzie widzisz - Wincentow zajety, ostatnie działki są zabudowywane, Golebiow podobnie, a przyszła Wólka Klwatecka to 40 ha ale bardziej dla usług czy nowoczesnych technologii, a nie na magazyny. Witkowski sam mówił ze tam nie będzie miejsca na jeden duzy zakład (a te hale zajelyby połowę) tylko na wiele mnejszych firm z wyspecjalizowanymi kadrami i wyższymi placami.

Po trzecie, w tym przypadku to nie miasto oferowało teren tylko sam inwestor go znalazł bo to nie jest strefa przemysłowa. I słusznie, bo czemu miasto ma dawać ulgi na działalność kolejnym magazynom, a nie zakładom bardziej zaawansowanym?

Po czwarte, widać że plączesz się w argumentach, bo piszesz o gęsto zamieszkałym terenie (niby gdzie :D) i jednocześnie o zakątku z zielenią i wodą. Rozumiem, że dla ciebie dziko zarosniete i zaniedbane działki gdzie latem i tak nikt wchodzil, bo tyle tam chwastów to zielony zakątek? Wody tez tam nie widzę: D Gdyby tam powstały planowane wcześniej domy to tez przeciez zniknęłaby zieleń :D

Po piąte, korytarz powietrzny miasta biegnie po drugiej stronie ul. Krychnowickiej, wzdłuż rzeki.

Trzeba by założyć komitet popierający tę inwestycję, bo jak zwykle jedna strona demonizuje te hale i bezkarnie wprowadza imnych w błąd sugerując jakieś toksyczne odpady :D

PS warto sprawdzić stronę firmy Panattoni, gdzie przynajmniej raz w tygodniu zapowiadana jest nowa inwestycja w hale w często o wiele bardziej zabudowanym terenie i jakoś mieszkańcy nie mają z tym problemów, a u nas tylko narzekają że w mieście i powiecie duże bezrobocie.

2019-07-09T18:01:22 02:00, Gość:

To przez takich idiot..W jak Ty wielkie firmy robią co chcą.A co z ludźmi którzy kończą budowy wymarzonych domów na terenie inwestycji jak i w pobliżu?Ciekaw jestem jak byś się Ty zachował kiedy to twój dom który starales się przez kilka lat wybudować ktoś by nagle wszedł i zrownal go z ziemią bo akurat tu inwestor chce mieć hale.Łatwo jest komentować kiedy to Ciebie nie dotyczy,A może podpisales już umowę na działkę znajdująca się na tych terenach i teraz tylko "hejty" Bo kasa super...A z przed nosa może uciec bo jakoś tam komitet sobie coś wymyślił.

Gowno prawda że są tu tylko krzaki i nikt nie przychodzi.Widac jak bardzo ograniczone masz myślenie ale co się dziwić przecież KASA jest najwazniejsza--otoz Panie nie dla wszystkich.Wpadnij kiedyś to Cię oprowadze po tym pięknym i spokojnym miejscu.POZDRAWIAM

1. Są to jedynie planowe miejsca pracy czyli sondowaniem bo nie wiadomo co tam będzie finalnie - fakt

2.firma Panattoni jak Pan twierdzi cały czas informuje o inwestycjach ? a o Radomiu cały czas cisza - PRZYPADEK no nie bo przecież nie jest to ich teren a właściciele nie chcą sprzedać - fakt

3. 20 ha jednolitego terenu to 10 ha hal i 7 ha betonu czyli terenów utwardzonych miedzy domkami - ciekawe co z woda deszczowa i roztopową ?? -fakt

G
Gość
2019-07-09T18:21:35 02:00, Prezes:

Macie 500 plus, emeryturę plus i mieszkanie plus więc mordy w kubeł.

2019-07-09T21:30:45 02:00, Gość:

Mordę to ma swinia i Ty chamie prostak.

Nie wiesz o czym piszesz to się nie wpierd.... tylko dlatego że ktoś Ci za hejty zapłacił.

za to 500 kupione domy , działki - jak każą wam już pisać to chociaż róbcie to z sensem i logika.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3