To już kolejny etap renowacji wnętrza kościoła, w którym polichromie Wacława Taranczewskiego zdobią niemal całą świątynię i nadają jej symboliczne znaczenie oraz podkreśla rangę w dziejach Polski. Prace obejmowały malowidła ścienne na łuku tęczowym i sklepieniu oraz ścianach nawy głównej aż do ambony.
Renowacja miała na celu poprawę estetycznego odbioru malowideł oraz przywrócenie dawnej świetności. Polegało to na dezynfekcji polichromii, oczyszczeniu z zabrudzeń, uzupełnieniu ubytków, podklejeniu oraz utrwaleniu i zabezpieczeniu wszystkich polichromii. Prace trwały około dwóch miesięcy, a koszt całej inwestycji wyniósł ponad 160 tysięcy złotych.
To kolejne wykonywane prace w radomskiej Farze. Przed rokiem odnowiono łuk tęczowy oraz jedno przęsło nawy głównej, natomiast w roku 2015 wykonano renowację sklepienia prezbiterium. Te malowidła stanowią przykład monumentalnej twórczości znakomitego artysty Wacława Taranczewskiego.
Przed dwoma laty za sprawą księdza proboszcza Mirosława Nowaka, polichromie w radomskiej Farze zostały wpisane do rejestru zabytków, decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, ze względu na wartości historyczne, religijne oraz patriotyczne. Tym samym stały się najmłodszą monumentalną realizacją Taranczewskiego objętą ochroną prawną z mocy ustawy o ochronie zabytków. Współczesne polichromie powstawały w latach 1971-1972 i obecnie są odnawiane.
ZOBACZ TEŻ: Baseny w Sitkówce - Nowinach cieszą się popularnością / echodnia.eu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?