Były wójt Piekoszowa Tadeusz D. jeszcze posiedzi w areszcie

/pawie/
Prokuratura Okręgowa w Kielcach wystąpiła w czwartek do sądu z wnioskiem o przedłużenie aresztu tymczasowego dla byłego wójta gminy Piekoszów o kolejne trzy miesiące. Ponadto Tadeusz D. usłyszał następne trzy zarzuty dotyczące przyjmowania łapówek.

- Wniosek wynika z potrzeby dalszego zabezpieczenia prawidłowego toku postępowania - wyjaśnia prokurator Rafał Orłowski, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Kielcach. Były już wójt Piekoszowa, Tadeusz D. przebywa w areszcie tymczasowym od 16 kwietnia tego roku. Włodarzowi postawiono szereg zarzutów dotyczących popełnienia przestępstw natury korupcyjnej.

W czwartek po przesłuchaniu Tadeusza D. przez prokuratora prowadzącego sprawę, lista zarzutów wobec byłego wójta poszerzyła się o trzy kolejne. W sumie D. usłyszał już 13 zarzutów - wszystkie odnoszą się do przyjęcia korzyści majątkowych. Byłemu włodarzowi grozi kara do 10 lat pozbawienia wolności.

Teraz wnioskiem prokuratury zajmie się Sąd Rejonowy w Kielcach.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kret
W dniu 06.10.2013 o 09:46, czytelnik napisał:

Wójtem gminy powinien być ksiądz proboszcz.. Wszystkich  cwaniaczków i krętów, a zwłaszcza z  PSL i innych partii należy przegonić  na kopie w żyć.

A opłaci mu się stołek Urzędu?

c
czytelnik

Wójtem gminy powinien być ksiądz proboszcz.. Wszystkich  cwaniaczków i krętów, a zwłaszcza z  PSL i innych partii należy przegonić  na kopie w żyć.

b
beti
W dniu 04.10.2013 o 21:19, Gość napisał:

to proste, gdy wyprowadzisz psa na brukową kostkę przed swoim domem. on nasra przed domem sąsiada - tak na złość i ku twojej uciesze, to gówno popłynie głębokim wykopem w stronę szczukowic. powinno płytko i naturalnie przemieścić się w kierunku podzamcza.

 


a najlepiej jakby te gówna na osiedlu "Ogrodnik" zostały 

G
Gość
W dniu 03.10.2013 o 22:35, Gość napisał:

Ludzie wierzycie w jego niewinnosc, a co sadzicie o tym ze km drogi osiedlowej na Ogrodniku kosztowal tyle co km autostrady? Myslcie ze to normalne?

to proste, gdy wyprowadzisz psa na brukową kostkę przed swoim domem. on nasra przed domem sąsiada - tak na złość i ku twojej uciesze, to gówno popłynie głębokim wykopem w stronę szczukowic. powinno płytko i naturalnie przemieścić się w kierunku podzamcza.

E
Ed Florysta
W dniu 03.10.2013 o 22:35, Gość napisał:

Ludzie wierzycie w jego niewinnosc, a co sadzicie o tym ze km drogi osiedlowej na Ogrodniku kosztowal tyle co km autostrady? Myslcie ze to normalne?

Czytasz ze zrozumieniem? Nikt nie rozważa o winie ale o tym jak prowadzone jest postępowanie. Pamiętam jak początkowo pisano o złapaniu na gorącym uczynku, potem ten wątek przepadł, myślę że skoro kogoś sie łapie na gorącym uczynku to łatwo można go skazać? Tym bardziej że był to zarzut przyjęcia korzysci majątkowej, czyli o największym wymiarze kary. 

G
Gość

Ludzie wierzycie w jego niewinnosc, a co sadzicie o tym ze km drogi osiedlowej na Ogrodniku kosztowal tyle co km autostrady? Myslcie ze to normalne?

G
Gość

Pan Wieslaw J to jeszcze ma czelnosc startowac w wyborach na wojta a to on zapoczatkowal praktycznie to wszystko co sie dzieje teraz w gminie. Ten pan tak samo jak TD powinni zasiasc kolo siebie

G
Gość
W dniu 03.10.2013 o 17:12, góral niskopienny napisał:

Im więcej zarzutów ma wójt, tym bardziej jestem przekonany o Jego niewinności. To stara zagrywka prokuratury - jeśli nie ma mocnych dowodów tworzy się nowe zarzuty żeby tylko przetrzymać delikwenta dłużej w areszcie. Sąd na ogół jest zbyt leniwy, żeby zagłębiać się w setki dokumentów "wytworzonych" przez prokuraturę i przyklepuje wniosek o areszt. Delikwent siedzi, a prokuratura liczy na Jego "zmięknięcie" i przyznanie się chociaż do jednego zarzutu. To typowy areszt wydobywczy - dziwię się tylko, że jeszcze nie aresztowano nikogo z rodziny wójta - ale wszystko przed nami albo sprawa i osoba jest zbyt duperelna, żeby stosować takie metody. Kiedy w końcu dojdzie do rozprawy sąd wymierzy karę bezwzględnego więzienia tak, żeby oskarżony po uwzględnieniu zwolnienia warunkowego wyszedł na wolność prosto z rozprawy - to t.zw. "polskie uniewinnienie". Nie każdy ma szczęście trafić na merytorycznego i sprawiedliwego sędziego jak np. Barbarę Piwnik i niestety nagminne jest wygodnictwo sędziów. Sprawiedliwy i merytoryczny sędzia natomiast zapozna się z materiałem dowodowym i w oparciu o ten materiał wyda sprawiedliwy wyrok.Nie wiem, jak jest w przypadku wójta Piekoszowa - winny czy niewinny - ale takie przewlekanie postępowania mocno mi śmierdzi przekrętem. Później oskarżony skarży się na przewlekłość postępowania a odszkodowanie płacimy my wszyscy. A przy aresztowaniu podobno dowody były supermocne - to dlaczego nie zamknięto postępowania w trzy miesiące? Argument, że śledztwo jest rozwojowe zupełnie do mnie nie przemawia.

masz racje,ale to mi bardziej śmierdzi,komuś bardzo zależy żeby on siedział....może tych co złożyli donos należało by sprawdzić

G
Gość

to już jest kabaret,co kończy się 3 miesięczny areszt dla T.D to prokurator nagle znajduje nowe dowody i tak w koło macieja,jak tak dalej pójdzie to dociągnie na tej sprawie do emerytury,tylko tak w Polsce może być,że przez 6 miesięcy nie można postawić oskarżenia.Gdzie jest sąd,żeby wreszcie skończył tą parodie.

m
mniam
Skoro ma 3 wyroki prawomocne to ile ma jeszcze dostac ' ehhh co za pierdoły piszesz czy wogóle przeczytałeś co napisałeś . TD pewnie cos dostanie tylko skro 13 zarzutów to jakoś nie słychać o innych aresztowanych lub oskarżonych.
f
flood

góral_niskopienny zgadzam się w 100%. Tadek trzymaj się

m
mieszkaniec

Jak panu Tadeuszowi D grozi 10 lat wiezienia to ile powinien dostac do odsiadki pan Wieslaw J majac na swoim koncie trzy wyroki prawomocne?

m
mieszkaniec

Jak panu Tadeuszowi D grozi 10 lat wiezienia to ile powinien dostac do odsiadki pan Wieslaw J majac na swoim koncie trzy wyroki prawomocne?

g
góral niskopienny

Im więcej zarzutów ma wójt, tym bardziej jestem przekonany o Jego niewinności. To stara zagrywka prokuratury - jeśli nie ma mocnych dowodów tworzy się nowe zarzuty żeby tylko przetrzymać delikwenta dłużej w areszcie. Sąd na ogół jest zbyt leniwy, żeby zagłębiać się w setki dokumentów "wytworzonych" przez prokuraturę i przyklepuje wniosek o areszt. Delikwent siedzi, a prokuratura liczy na Jego "zmięknięcie" i przyznanie się chociaż do jednego zarzutu. To typowy areszt wydobywczy - dziwię się tylko, że jeszcze nie aresztowano nikogo z rodziny wójta - ale wszystko przed nami albo sprawa i osoba jest zbyt duperelna, żeby stosować takie metody. Kiedy w końcu dojdzie do rozprawy sąd wymierzy karę bezwzględnego więzienia tak, żeby oskarżony po uwzględnieniu zwolnienia warunkowego wyszedł na wolność prosto z rozprawy - to t.zw. "polskie uniewinnienie". Nie każdy ma szczęście trafić na merytorycznego i sprawiedliwego sędziego jak np. Barbarę Piwnik i niestety nagminne jest wygodnictwo sędziów. Sprawiedliwy i merytoryczny sędzia natomiast zapozna się z materiałem dowodowym i w oparciu o ten materiał wyda sprawiedliwy wyrok.

Nie wiem, jak jest w przypadku wójta Piekoszowa - winny czy niewinny - ale takie przewlekanie postępowania mocno mi śmierdzi przekrętem. Później oskarżony skarży się na przewlekłość postępowania a odszkodowanie płacimy my wszyscy. A przy aresztowaniu podobno dowody były supermocne - to dlaczego nie zamknięto postępowania w trzy miesiące? Argument, że śledztwo jest rozwojowe zupełnie do mnie nie przemawia.

G
Gość

A gdzie Pani skarbnjk , którą tak chroni Pan J.W i nic nie pisze.Czyżby układ z przeszłości

Dodaj ogłoszenie