Akcja książki rozgrywa się w RPA, a tytułową hańbę można interpretować zarówno jako stan, w którym znalazła się ojczyzna autora zaraz po upadku apartheidu, status wyrzuconego z uczelni za seksualne nadużycie profesora, jak i immanentną ludzką ułomność.
Coetzee w fascynujący sposób, bezpośredni, a zarazem niezwykle powściągliwy, łączy w powieści wątki historyczne, społeczne, etyczne i egzystencjalne. Dla twórców przedstawienia kluczowy będzie temat odpowiedzialności i empatii, etycznych oraz wyobrażeniowych granic i ograniczeń.
W kontekście ostatnich debat wywołanych akcją #metoo opisywane przez Coetzeego przemocowe relacje w sferze zawodowej i prywatnej nabrały szczególnej mocy. Nie chodzi o publicystyczny komentarz na temat tych wydarzeń, lecz o namysł nad granicami wyobraźni. Dotyczy on zarówno sfer etyki, jak i samego teatru.
Scenariusz i dramaturgia przygotowali Dorota Semenowicz, Maciej Podstawny, scenografię Mirek Kaczmarek, kostiumy: Mirek Kaczmarek, Marta Śniosek-Masacz. Muzykę napisała Ewa Gądek, ruch: Tobiasz Sebastian Berg,wideo: Amadeusz Nosal. Występują: Anna Antoniewicz, Dagna Dywicka, Ewelina Gronowska, Joanna Kasperek, Aneta Wirzinkiewicz, Mirosław Bieliński, Bartłomiej Cabaj, Andrzej Plata, Anna Marszałek (wiolonczelistka).
Spektakl powstał jako koprodukcja z Festivalem Malta i miał swą premierę pod koniec czerwca, w trakcie trwania festiwalu.
Premiera w sobotę o godzinie 19, kolejny spektakl w niedzielę (godzina 19). Uwaga! Spektakl jest przeznaczony wyłącznie dla widzów dorosłych.
echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?