Filmy będą wyświetlane przy hali widowiskowo - sportowej w Pińczowie (ulica Republiki Pińczowskiej).
Obowiązują zasady bezpieczeństwa
Liczba osób w samochodzie musi być zgodna z obowiązującymi w danym momencie przepisami. Wszystkie osoby nie zamieszkujące wspólnie, zobowiązane są do zakrywania ust i nosa w czasie całego Wydarzenia. W przypadku osób niepełnoletnich udział w Wydarzeniu możliwy jest jedynie pod opieką rodziców lub opiekunów prawnych. Wszyscy uczestnicy biorą udział w wydarzeniu dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.
Na teren Wydarzenia zostaną wpuszczone tylko samochody osobowe o wysokości poniżej 2 m. W przypadku pojazdów z nadwoziem wyposażonych w opuszczany dach (tzw. cabrio), o ile dach jest opuszczany (otwarty), w trakcie seansu należy mieć założona maseczkę lub przyłbicę. Nie jest możliwy wytęp na teren Wydarzenia pieszo lub pojazdami innymi niż wymienione.
Każdy uczestnik pokazu przy wjeździe na teren Wydarzenia zostanie za zgodą poddany bezdotykowemu mierzeniu temperatury, które zostanie przeprowadzone przez obsługę. W tym celu należy założyć maseczkę lub przyłbicę , zasłonić usta i nos, uchylić okno na minimalną możliwą szerokość umożliwiającą pomiar. W przypadku stwierdzenia u uczestnika temperatury powyżej 37
stopni Celsjusza, osoba taka wraz ze współpasażerami nie uczestniczy w seansie i nie zostanie wpuszczona na teren placu.
Uczestnicy Wydarzenia zobowiązani są do wyłączenia silnika po ustawieniu pojazdu w wyznaczonym przez obsługę miejscu parkingowym i do pozostawienia pojazdu na tzw. „biegu” z wyłączonymi światłami samochodowymi (brak możliwości pozostawienia pojazdu na tzw. „biegu jałowym – luzie”).
Dźwięk w kinie samochodowym nadawany jest drogą radiową. Przed projekcją na ekranie podana zostanie częstotliwość, do której należy ustawić radioodbiorniki w samochodach.
Trzy filmy reżysera z Pińczowa Andrzeja Barańskiego
Jako pierwszy film - 14 sierpnia o godz. 21:00 - będzie można obejrzeć „Księstwo” – film fabularny z 2011 roku, zrealizowany na motywach autobiograficznych powieści Zbigniewa Masternaka: Chmurołap, Niech żyje wolność i Scyzoryk. To obraz Polski lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Pochodzący z biednej, świętokrzyskiej wsi Zbyszek (Rafał Zawierucha) chce wyrwać się do lepszego życia. Ojciec całe życie powtarzał mu, że ich ród wywodzi się z książąt, tylko z biegiem czasu „schłopiał”. Zbyszek nie potrafi odnaleźć się w surowych warunkach rodzinnej wsi, gdzie jest tylko przedmiotem pośmiewiska lub pogardy. Z kolei nie może odnaleźć się też w mieście, którego skomplikowanym wymaganiom nie potrafi sprostać. Jego kariera piłkarska, a później studia prawnicze zostają przerwane.
15 sierpnia będą wyświetlane dwa filmy, pierwszy o godz. 20:30 („Dzień wielkiej ryby”), a drugi o 22:00 („Tabu”).
„Dzień wielkiej ryby” (1996)
Przez trzydzieści lat Jan (Jan Peszek) nie zaglądał do miasteczka, znajdującego się w okolicach, gdzie niegdyś łowił ryby. W młodości Jan (Jan Wieczorkowski) jako zapalony wędkarz przyjeżdżał tu często, aby dać upust swej pasji. Tutaj także spotkał wspaniałą dziewczynę, Irenę (Joanna Brodzik). Kruchy, ledwo powstały związek rozpadł się jednak z jego winy. Po tym wydarzeniu, Jan przez wiele lat nie odwiedzał tych stron z obawy przed przeszłością. Wreszcie, gnany potężniejącym niepokojem i dręczony wspomnieniami, postanowił wybrać się do miasteczka. Dopiero teraz zdał sobie sprawę, że to właśnie Irena mogła być najważniejszą osobą w jego życiu.
„Tabu” (1987)
W oddaleniu od wiejskiej osady mieszkają młoda wdowa i jej dorastająca córka Milka . utrzymują się z niewielkiego gospodarstwa i wyrobu koronek. Pomaga im Krystian, Młody mężczyzna, samotnik, zajmujący starą chatę położoną za wsią. Milka wie, że sąsiadem interesuje się matka, mimo to usiłuje go zdobyć dla siebie i po kolejnym spotkaniu osiąga cel. Matka, nieświadoma faktów, pewna że Krystian ją kocha, odrzuca oświadczyny zabiegającego o jej rękę starego organisty. Sytuacja komplikuje się, obie kobiety okazują swe względy Krystianowi, który ucieka. Po jego odejściu Milka stwierdza, że jest w ciąży. Matka, która dopiero teraz uświadamia sobie, co działo się między córką a Krystianem, wpada w apatię. Milka wychodzi za mąż za organistę. Przychodzi na świat dziecko, które oboje małżonkowie bardzo kochają. Matka nie potrafi odnaleźć się w nowej sytuacji. Pogłębia się jej, graniczące z obłędem, wyobcowanie. Ukojenia szuka w śmierci, podpalając swój dom. Kameralny, wysmakowany plastycznie film przedstawia sytuację uniwersalną niczym w greckiej tragedii- miłość, zazdrość, śmierć.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?