Mobilna gra o Rytwianach już dostępna. Pierwsi gracze ruszyli w teren (ZDJĘCIA)

OPRAC.:
Maciej Barwinek
Maciej Barwinek

Wideo

Zobacz galerię (3 zdjęcia)
Sobota 8 sierpnia była szczególna dla Gminnej Biblioteki Publicznej w Rytwianach. To właśnie tego dnia odbyła się premiera mobilnych gier opowiadających o historii Rytwian. Aplikacja przypadła do gustu zarówno dorosłym, jak i najmłodszym.

Mieszkańcy Rytwian i nie tylko mieli okazję po raz pierwszy zagrać w gry mobilne „Psotny skrzat „i „Mężczyzna ze świecą.” Wydarzenie zgromadziło przed budynkiem biblioteki około 50 uczestników i uczestniczek, z których najmłodsza miała 2,5 roku. Graczy na starcie powitała dyrektor biblioteki Dorota Gwizdowska, a instrukcji technicznej udzielił Arkadiusz Łapka- pracownik firmy Good Games odpowiedzialnej za przygotowanie gry.

Gdy wybiła godzina 16:00 gracze zeskanowali kody QR i ruszyli w trasę. Gry prowadziły przez ciekawe, a niekiedy zaskakujące miejsca Rytwian, skłaniając grających do wykazania się kreatywnością , umiejętnością współpracy w zespole, a także spostrzegawczością. Pomimo upału i skwaru, który zafundowała pogoda, żaden z uczestników nie poddał się i wszyscy dotarli do mety. Gra dla dzieci trwała około 60 minut, a wersja dla starszych nieco ponad 2 godziny. W sumie powstało 12 rywalizujących ze sobą zespołów. Zadania, z którymi przyszło zmagać się uczestnikom związane były z legendami i historią Rytwian. Komisja konkursowa nagrodziła pięć najlepszych osób z największą ilością punktów. Po tak wyczerpujących zmaganiach w ciepły, letni dzień, osłodą i ochłodą dla wszystkich uczestników zabawy były sorbety i lody.

- Muszę przyznać, że gry cieszyły się naprawdę sporym zainteresowaniem, co było dla nas miłym zaskoczeniem. W rolę graczy wcielili się nie tylko mieszkańcy gminy ale również goście przebywający obecnie w hotelu w Rytwianach oraz bibliotekarze z województwa małopolskiego - powiedziała nam dyrektor biblioteki w Rytwianach Dorota Gwizdowska.

Przez pierwsze 3 dni gry były dostępne wyłącznie w wersji mobilnej, ale już od wtorku 11 sierpnia gracze mają możliwość zagrania w tak zwaną wersję "flow" siedząc na kanapie. Dzięki temu zagramy razem nawet wtedy gdy będzie padało lub wystąpią inne przeszkody w poruszaniu się. Niezależnie od wyboru sposobu rozgrywki, aby zagrać należy najpierw pobrać na smartfona aplikację Action Track, dostępną w Sklepie Google na telefonach z systemem android oraz w App Store na urządzeniach z oprogramowaniem iOS, a następnie zeskanować kod QR dostępny na stronie biblioteki w Rytwianach lub w jej głównej siedzibie. Później można już całkowicie poświęcić się rozrywce i poznawać ciekawą historię Rytwian. - Kody są ogólnodostępne i nie wymagają hasła dlatego zagrać może dosłownie każdy - dodaje Dorota Gwizdowska.

"Psotny Skrzat" czyli łatwiejsza wersja gry skierowana jest do dzieci. - Jest to krótki, około 3-kilometrowy spacer po najciekawszych zakątkach Rytwian podczas, którego trzeba wykonać specjalne zadania, za które przyznawane są punkty - tłumaczy dyrektor Biblioteki. Gra "Mężczyzna ze święcą" przeznaczona jest natomiast głównie dla pełnoletnich uczestników. - Trasa jest dłuższa, a pytania i zadania znacznie trudniejsze - słyszymy od twórców gry.

Podsumowując, gry w całości opierają się na historii wsi. Podczas rozgrywki możemy dowiedzieć się o najważniejszych wydarzeniach, jakie miały miejsce w Rytwianach. Poznamy również pierwszych właścicieli miejscowości i dowiemy się, w jaki sposób Rytwiany wpadły w ich posiadanie. Ponadto dowiemy się różnych ciekawostek o budynkach znajdujących się na terenie gminy, takich jak: Gorzelnia, czy Cukiernia. Finał gry odbywa się na ruinach zamku, gdzie światło dzienne ujrzą tajemnice tego niesamowitego miejsca.

Gry „Psotny skrzat” i „Mężczyzna ze świecą” są częścią projektu „Escape Room”, dofinansowanego w całości z programu „Kultura w sieci” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pomysł na nowe gry powstał w kwietniu, gdy biblioteka była zamknięta dla czytelników. Biblioteka w Rytwianach otrzymała na ten cel 23 tysiące złotych. Program "Kultura w sieci" powstały z myślą o przekonaniu dzieci i młodzieży, że smartfon może być narzędziem wykorzystanym do nauki przez zabawę, a poznanie historii miejsca zamieszkania ciekawą przygodą.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3