Trasy nordic walking w woj. świętokrzyskim. Gdzie iść w weekend 20 - 21 kwietnia. 3 najlepsze trasy

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Nordic walking w woj. świętokrzyskim warto uprawiać prawie wszędzie. Ale zachęcamy do wybrania szlaków, które zostały sprawdzone przez innych. We współpracy z Traseo przedstawiamy Wam 3 popularne trasy nordic walking w woj. świętokrzyskim. Na każdy tydzień przedstawiamy Wam nowy zestaw szlaków do wyboru. Przekonaj się, jakie szlaki przygotowaliśmy na weekend.

Spis treści

Szlaki nordic walking w woj. świętokrzyskim

Które szlaki nordic walking w woj. świętokrzyskim lubią mieszkańcy? Sprawdziliśmy to.

Traseo to aplikacja, za pomocą której każdy może zapamiętywania swojej trasy i dzielenia się nią z innymi. We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 3 atrakcyjne ścieżki nordic walking w woj. świętokrzyskim. Znajdź najciekawszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 20 kwietnia w woj. świętokrzyskim ma być od 3°C do 8°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 26% do 85%. W niedzielę 21 kwietnia w woj. świętokrzyskim ma być od -0°C do 8°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 2% do 22%.

🌲🌤️ Trasa nordic walking: Ojców-Przez Bramę Krakowską do groty Łokietka i Jonaszówkę

• Początek trasy: Działoszyce
  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 10,83 km
  • Czas trwania marszu: 2 godz. i 52 min.
  • Przewyższenia: 226 m
  • Suma podejść: 831 m
  • Suma zejść: 822 m

Trasę dla amatorów nordic walking poleca G.mirko

I nadszedł ostatni dzień roku... Sobota 31.12.2016.
Dzień wolny więc zacząłem się trochę nudzić. Wzięło mnie na słodycze , poczęstowałem się mleczną krówką,po odwinięciu papierka spojrzałem na niego od wewnątrz a tam tekst: NO TO W DROGĘ ;)
Pora na dalszy wypad była już późna więc udałem się z Krakowa w stronę Ojcowskiego Parku Narodowego. Bardzo lubię to miejsce, zarówno na jazdę rowerem jak i piesze spacery. Drogą krajową 94 mijamy miejscowość Biały Kościół. Tuż za sklepem Lewiatan po prawej skręcamy w prawo i po ok 300m mamy parking po lewej. Tutaj zostawiamy auto ponieważ dalej mamy zakaz wjazdu. Biegnie tędy żółty szlak który przed lasem skręca w prawo a potem wiedzie w kierunku doliny Prądnika, nim również można pójść ale my udajemy się asfaltową krętą drogą w kierunku Bramy Krakowskiej bo czas nagli.
Po drodze mijamy pierwsze skałki,następnie serpentynę gdzie kończy się asfalt i zaczyna bruk a po kilku minutach po prawej widzimy Źródełko Miłości którego obecność potwierdza że za moment pojawi się przed naszymi oczami Brama Krakowska. Dalej wędrujemy przez Bramę Krakowską niebieskim szlakiem biegnącym przez Wąwóz Ciasne Skałki. Szlak ten łączy się pod Chełmową Górą (435m n.p.m. ) ze szlakiem czarnym prowadzącym do Groty Łokietka którego będziemy się trzymać. I tak mijając kolejne skrzyżowanie przy Grocie Łokietka (461m n.p.m.)gdzie niebieski szlak odbija w lewo w kierunku Jaskini Nietoperzowej i Doliny Będkowskiej a czarny w prawo którym po kilku minutach docieramy na miejsce przed wejście do groty. Grotę Łokietka(441m n.p.m.) możemy zwiedzać od 17 kwietnia do 12 listopada w pozostałym okresie jest zamknięta dla ruchu turystycznego. Dobre miejsce na odpoczynek (są ławeczki) i posiłek o ile mamy coś ze sobą ;) Wracamy szlakiem czarnym w kierunku Ojcowa przez skrzyżowanie Pod Chełmową wspomniane wcześniej gdzie szlak odbija w lewo,dalej stromym zejściem docieramy do podstawy skałki zwanej Jonaszówką (inaczej Gruby Janek). Skałka ma ok. 20 m wysokości, a jej szczyt znaczy dawny poziom dna Doliny Prądnika i Sąspowskiej. Na szczycie punkt widokowy z ławeczkami. Schodząc skracamy sobie drogę idąc przez mostek obok stawu rybnego w kierunku widocznego na horyzoncie Zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie. Po drodze przyjemna restauracja Pod Bocianem czynna również zimą. Asfaltową drogą docieramy do Bazaru Warszawskiego opisanego pod zdjęciem,dalej wychodzimy na główną drogę skręcając w prawo i wracając pod Bramę Krakowską. Po drodze mijamy po lewej Skały Panieńskie, Igłę Deotymy,Skały Kawalerskie oraz kasę biletową do Jaskini Ciemnej do której ostrym podejściem w lewo wiedzie zielony szlak. Przechodzimy przez most nad Prądnikiem i po prawej ponownie ukazuje się Brama Krakowska. Zaliczając taką pętelkę wracamy tą samą drogą w kierunku parkingu gdzie zaparkowaliśmy samochód.
Polecam trasę jest łatwa i przyjemna. Zajęła mi około 3 godzinki bez dłuższych postojów.
Pozdrawiam i życzę przyjemnej wędrówki :-)
Nawiguj

🌲🌤️ Trasa nordic walking: Ciekoty-Krajno Zagórze-Krajno Pierwsze-Góra Wymyślona-Ciekoty

• Początek trasy: Bodzentyn
  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 13,13 km
  • Czas trwania marszu: 4 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 131 m
  • Suma podejść: 161 m
  • Suma zejść: 161 m

Amatorom nordic walking trasę poleca Marta_pozoga

Z Ciekot niebieskim szlakiem poszliśmy w kierunku św. Katarzyny, początkowo po szosie ul. Łysogórską. Za Lubrzanką skręciliśmy w prawo, wchodząc na drogę gruntową wiodącą przez łąki i pola, im bliżej zejścia na szosę w Krajnie Zagórze, tym bardziej zarośniętą trawą (chyba dawno temu odświeżali ten szlak), w tle Łysica, po prawej stronie zabudowania. Weszliśmy na szosę w Krajnie Zagórze, kierując się w lewo. Po prawej stronie minęliśmy park rozrywki z miniaturami, dalej po szosie z podejściem pod górę aż do drogi 752.
Tu dla nas był koniec szlaku niebieskiego, bo musieliśmy wracać do Ciekot. Poszliśmy kawałek w górę drogą 752, kierując się w prawo na Krajno Pierwsze. Dalej szliśmy czerwonym szlakiem w kierunku góry Radostowa. Po minięciu zabudowań w Krajnie Pierwszym poszliśmy prosto wzdłuż betonowego muru, za który ma swą siedzibę firma transportowa. Na szlaku w tym miejscu brakuje oznakowania, można się pomylić i zejść drogą asfaltową w dół. Dalej szlak wiedzie grzbietem przez łąki i pola na górę Wymyśloną (krótkie strome podejście), na szczycie której są niewielkie głazy. Widoki przepiękne. Po zejściu z góry postanowiliśmy opuścić szlak czerwony i tuż u podnóża góry Radostowej zejść drogą polną w dół do Ciekot. Widoki na szlaku czerwonym zdecydowanie lepsze niż na niebieskim.
Nawiguj

To może Ci się przydać do nordic walking

Materiały promocyjne partnera

🌲🌤️ Trasa nordic walking: Krakowski Szlak Świętych

• Początek trasy: Działoszyce
  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 25,39 km
  • Czas trwania marszu: 8 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 29 m
  • Suma podejść: 72 m
  • Suma zejść: 91 m

Amatorom nordic walking trasę poleca Szlaki_Malopolski

Krakowski Szlak Świętych to trasa miejska przygotowana specjalnie dla turystów – pielgrzymów. Trasa prowadzi przez 19 krakowskich kościołów i prezentuje miejsca związane z osobami uznanymi za święte lub błogosławione. Miejsca na szlaku oznaczone są specjalnymi tablicami, a turyści zainteresowani takim zwiedzaniem mają też do dyspozycji przewodnik w formacie PDF (do pobrania i wydrukowania).

Przybywając do Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa warto zwrócić uwagę na fakt, że o jego niezwykłości stanowią nie tylko zabytkowe budynki wpisane w 1978 r. na Pierwszą Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Swoiste genius loci Kraków zawdzięcza przede wszystkich ludziom, którzy tu kiedyś żyli. Groby, niektórych z nich, ulokowane w dziewiętnastu przepięknych krakowskich kościołach, ułożyły się w „Krakowski Szlak Świętych” i zapraszają do kontemplacji nie tylko cudownej architektury miasta, ale też duchowych jego dziejów zapisanych życiem świętych biskupów, misjonarzy, kaznodziejów, królów i książąt, skromnych kapłanów, sióstr i braci zakonnych, a także tzw. ludzi świeckich.

Opracowanie: Karolina Fidyk
MATERIAŁ POCHODZI Z SERWISU SZLAKI MAŁOPOLSKI (szlakimalopolski.pl)

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Lubisz spacery ale nie lubisz przepłacać za artykuły do trekkingu? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Czy warto uprawiać nordic walking?

Nordic walking to aktywność, która może być uprawiana przez większość osób. Dlatego cieszy się coraz większą popularnością. Może przynosić wiele korzyści, jeśli pamiętamy o odpowiedniej technice. Uprawianie tego sportu może pomóc zrzucić zbędne kilogramy. Nordic walking to aktywność, która rzadko kończy się kontuzjami, więc jest odpowiednia dla osób w każdym wieku. Najważniejsze, by pamiętać o odpowiedniej technice oraz zakupie dobrego sprzętu. Dobrze dobrane kijki pomogą w zachowaniu prawidłowej techniki. Najlepiej wybrać te dedykowane do nordic walking, a nie kupować kijków trekkingowych. Różnią się one budową. Znajdziemy 3 rodzaje kijków do nordic walking:

• kijki aluminiowe
  • kijki z włókna szklanego
  • kijki z włókien węglowych

Warto zwrócić uwagę na wagę kijków, które wybieramy. Kijki powinny mieć też odpowiednio wyprofilowane uchwyty oraz posiadać paski. Możemy wybrać takie z regulowaną długością lub kupić odpowiednio dobrane do naszego wzrostu. Wysokość kijków jest prawidłowo dobrana, kiedy trzymając kijki w pozycji wyprostowanej, łokieć jest pod kątem prostym.

Chodzenie z kijkami odciąża stawy kolanowe, biodrowe oraz stopy. Właśnie dlatego ten sport jest odpowiedni dla osób w każdym wieku. Ryzyko kontuzji jest znikome, a sam sport jest przyjemny i możemy go uprawiać niemal wszędzie.

Atrakcje Świętokrzyskiego dla miłośników nordic walking

Chyba najpiękniejszym regionem woj. świętokrzyskiego jest Ponidzie, nazywane często „Polską Toskanią” za sprawą krajobrazu – łagodnie pofalowanych wzgórz – który nieco przypomina Włochy. Wzdłuż Nidy biegnie wiele szlaków pieszych i rowerowych, a na turystów czekają też dodatkowe atrakcje. Warto odwiedzić np. Opatowiec, który jest oficjalnie najmniejszym polskim miastem, a z dziećmi wybrać się do Pacanowa, gdzie działa Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka.

Jeśli lubicie chodzić po górach, czekają na was Góry Świętokrzyskie, niewysokie, ale za to bardzo urozmaicone. Najwyższy szczyt – Łysica – ma tylko 614 m n.p.m., ale zalicza się do Korony Polski. Nieodległa Łysa Góra to legendarne miejsce sabatów czarownic. Dziś stoi na niej piękny klasztor z relikwiami Krzyża Św. W Górach Świętokrzyskich warto zajrzeć jeszcze do Jaskini Raj, uchodzącej za jedne z najpiękniejszych polskich naturalnych podziemi.

A może wolicie maszerować po Polsce śladami zabytków? W woj. świętokrzyskim ich nie brakuje – szczególnie dobrze zachowane średniowieczne obwarowania można zwiedzać w Szydłowcu. Miasto nosi nawet przydomek „polskiego Carcassonne” dzięki swoim wspaniałym zabytkom. Jeśli chodzi o zamki, chyba największe wrażenie robi słynny Krzyżtopór w Ujeździe, z którym wiążą się opowieści o duchach i skarbie pilnowanym przez czarty.