Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Śladami Dygasińskiego po Pińczowie", czyli pełna emocji gra miejska na ulicach miasta. Tak grali uczestnicy [ZOBACZCIE ZDJĘCIA]

Agata Chrobot
Agata Chrobot
W grze miejskiej "Sladami Adolfa Dygasińskiego" wzięli udział uczniowie szkół podstawowych z Pińczowa. Na zdjęciu reprezentacje wraz z nauczycielami i organizatorami.
W grze miejskiej "Sladami Adolfa Dygasińskiego" wzięli udział uczniowie szkół podstawowych z Pińczowa. Na zdjęciu reprezentacje wraz z nauczycielami i organizatorami. Biblioteka Pińczów
"Ciekawy sposób na poznanie pisarza? Bez siedzenia nad książką?". To na przykład gra miejska! Uczniowie szkół podstawowych z Pińczowa mieli okazje wziąć udział w takiej zabawie w środę, 23 września. Poznawali piewcę Ponidzia podczas gry "Śladami Adolfa Dygasińskiego".

Grę miejską "Śladami Dygasińskiego po Pińczowie" opracowała i przeprowadziła bibliotekarka Beata Dudkiewicz. Udział w grze wzięli uczniowie klas VII ze szkół podstawowych w Pińczowie. Szkołę Podstawową numer 1 w Pińczowie reprezentowali Julian, Anna, Małgorzata i Magdalena z opiekunką, panią Agnieszką Strzelec. Drużyna ze Szkoły Podstawowej numer 2 w Pińczowie to Julia, Aleksandra, Mateusz i Jakub z opiekunką, panią Anną Oleksy. Gra miała charakter poznawczy i dotyczyła życia i twórczości Adolfa Dygasińskiego oraz miejsc w Pińczowie upamiętniających jego osobę.

Rywalizacja rozpoczęła się krótką prelekcją pracownika Muzeum Regionalnego w Pińczowie, Wojciecha Bałabańskiego, na temat życia i twórczości Adolfa Dygasińskiego. Drużyny obejrzały wystawę poświęconą pisarzowi, dostępną w muzeum. Następnie każda grupa otrzymała arkusz z pytaniami dotyczącymi pisarza i wystawy. Obie grupy odpowiedziały na nie wzorowo i przeszły do kolejnego etapu gry, czyli szukania miejsc w Pińczowie, które upamiętniają Adolfa Dygasińskiego. Uczniowie otrzymali plan, według którego mieli szukać obiektów w mieście oraz fotografie tych obiektów, co miało im ułatwić poszukiwania. Każda grupa zaczynała poszukiwania od innego miejsca. Po dotarciu do szukanego obiektu, uczniowie otrzymywali informacje o nim lub cytat z noweli pisarza dotyczący danego miejsca, które zbierali do specjalnej koperty. Z tą kopertą mieli dotrzeć z powrotem do muzeum. I tak drużyny odnalazły budynek po dawnej księgarni imienia Adolfa Dygasińskiego (obecnie optyk), fontannę w parku (która jest opisana w noweli "Beldonek"), ulicę Adolfa Dygasińskiego, dawną szkołę im. Adolfa Dygasińskiego oraz pomnik pisarza. Obie grupy spisały się doskonale, docierając do każdego poszukiwanego punktu.

Grę zakończono poczęstunkiem oraz rozdaniem nagród uczniom oraz szkołom za udział w rywalizacji. Nagrody ufundowali: Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Pińczowie, Urząd Miasta i Gminy Pińczów oraz Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemia Pińczowska. Uczniom gra się bardzo podobała, jeden z nich stwierdził, że jest to ciekawy sposób na poznanie pisarza, bez konieczności siedzenia nad książką.

Gra to kolejny punkt projektu "Z Dygasińskim przez Ponidzie", który realizuje Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Pińczowie w ramach programu "Promocja czytelnictwa". Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pinczow.naszemiasto.pl Nasze Miasto