Wspaniałe wakacje w Wiejskim Centrum Kulturalno - Turystycznym w Moskorzewie! Moc atrakcji, wiele się dzieje (DUŻO ZDJĘĆ)

Marek Piórecki
Trwa akcja "Wakacje w Wiejskim Centrum Kulturalno - Turystycznym w Moskorzewie". Za uczestnikami już dwa tygodnie atrakcyjnych zajęć.

Oddajmy głos organizatorom.

Drugi tydzień akcji rozpoczęliśmy od wycieczki rowerowej. Najpierw pojechaliśmy na stawy w Moskorzewie, gdzie gospodarują koła wędkarskie "Karpik" i "Źródło Białej Nidy". Po drodze zatrzymaliśmy się przy zabytkowym kościele parafialnym w Moskorzewie. Były też historyczne informacje o naszym kościele i innych ciekawych miejscach. Następnie Szlakiem Kościuszkowskim udaliśmy się na Kopiec Kościuszki w Chebdziu, gdzie 6 czerwca 1794 roku wojska polskie stoczyły bitwę przeciwko połączonym siłom armii rosyjskiej i pruskiej. W trakcie wycieczki rowerowej dzieci i młodzież fotografowała ciekawe miejsca i piękne krajobrazy, a w dniu jutrzejszym nastąpi rozstrzygnięcie, które zdjęcia są najlepsze. Dziękujemy Pani Agnieszce Srokosz nauczycielowi ZPO Moskorzew za pomoc w organizacji dnia dzisiejszego. Troszkę zmęczeni , ale zadowoleni wróciliśmy do naszego Centrum.

Mnóstwo atrakcji było również w następnych dniach.

Kolejny udany dzień w ramach akcji "Wakacje w Wiejskim Centrum Kulturalno - Turystycznym" w Moskorzewie. Na początku były gry i zabawy między innymi dzieci i młodzież rywalizowała w konkursie "Jaka to melodia - czy wiesz".
W kategorii klasy 3-6 :
1. Kacper Parzybut
2. Damian Święcik
3. Adam Wawryca
W kategorii 7-8 :
1. Jakub Biela
2. Wiktoria Piasecka
3. Krystyna Waczyńska
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy. Dziękujemy Marcelowi Gola za pomoc w organizacji zabaw. Była też zorganizowana zabawa "Kalambury". W drugiej części dnia odbyły się zajęcia ruchowo - rekreacyjne z pewnymi elementami jogi. Zajęcia prowadziła Pani Ela Woźnica, której bardzo dziękujemy za poświęcony czas naszej młodzieży. Rozstrzygnięto też konkurs fotograficzny z dnia poprzedniego wycieczki rowerowej na najpiękniejszy krajobraz.
Wyróżnienia otrzymali:
6. Weronika Andraczko
7. Wiktoria Rak
8. Nikola Woźniak
Na koniec pragniemy podziękować w imieniu dzieci i organizatorów Panu Andrzejowi Walaskowi - Wójtowi Gminy Moskorzew i Gminnej Komisji do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za wsparcie finansowe naszej akcji.

14 lipca w ramach akcji "Wakacje w Wiejskim Centrum Kulturalno - Turystycznym" w Moskorzewie odbyliśmy warsztaty plastyczne. Zajęcia prowadziła Pani Wanda Bryła - emerytowany nauczyciel plastyki przy pomocy Pani Beaty Konarskiej - nauczyciela ZPO Moskorzew i Pani Teresy Gawlikowskiej - byłego nauczyciela. Motywem przewodnim, które dzieci malowały był pejzaż - krajobraz, ale jako martwą naturę niektóre dzieci wybrały do malowania nasze polskie warzywa. W załączonej galerii fotograficznej możemy zobaczyć jak wiele wysiłku dzieci włożyły
w przygotowanie swoich prac - są naprawdę ładne. Bardzo ciekawe zajęcia prowadzone przez Panie, które na pewno wyzwoliły kreatywność , pomogły dostrzec bogactwo barw i różnych form
w naturze a także pobudziły wyobraźnię i skłaniały do rozwijania zainteresowań plastyką. Dziękujemy Paniom za przeprowadzenie warsztatów plastycznych i myślę, że nasza współpraca w zakresie plastyki w najbliższym czasie będzie kontynuowana.

15 lipca kapryśna pogoda pokrzyżowała nam plany na zajęcia zgodnie z programem. Zmuszeni byliśmy przenieść się do sali gimnastycznej ZPO w Moskorzewie. Najpierw pracownicy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówki Terenowej we Włoszczowie p. Paulina Stryjewska i p. Magdalena Kłudziak przeprowadziły szkolenie dla dzieci ,,Bezpieczna wieś" oraz grę terenową, gdzie dzieci rywalizowały w 6 grupach i należało odnaleźć ukryte koperty na sali z różnymi poleceniami. Najlepsza grupa (pomarańczowa) otrzymała upominki a pozostałe osoby nagrody pocieszenia. Wszystko odbywało się w konwencji bezpieczeństwa na wsi. Po słodkim śniadaniu przystąpiliśmy do rywalizacji sportowej. W rzucie do kosza bezapelacyjnie wśród kategorii dziewcząt i chłopców klasa 7-8 zwyciężyła Maja Grajner przed Jakubem Bielą i Martyną Licznerską. W kategorii klasa 3-5 pierwsze miejsce dla Aleksandry Stawiarz, drugie Weronika Andraczko, trzecie Nikola Woźniak. Zaś w kategorii chłopców 3-5 pierwsze miejsce dla Karola Andraczko, drugi był Mariusz Jakubski a trzeci Oktawian Bochynek. Drugą dyscypliną w rywalizacji sportowej było strzelanie rzutów karnych. Dziewczęta klasa 7-8 wygrała Dominka Rak, pozostałe strzeliły po jednym karnym i uplasowały się na drugim miejscu ex aequo. Chłopcy klasy 3-5 pierwszy był Oktawian Bochynek, drugi Adam Wawryca, trzeci Karol Andraczko i Kacper Parzybut. Zaś wśród dziewcząt klasy 3-5 pierwsze miejsce przypadło Aleksandrze Stawiarz, druga była najmłodsza uczestniczka w całej akcji Nikola Sułecka a trzecia Nikola Woźniak. Nagrodę otrzymuje także Krysia Waczyńska - najlepsza bramkarka. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za bardzo duże zaangażowanie w rywalizacji sportowej. A w piątek, 16 lipca ostatni dzień naszej akcji - wyjazd do Włoszczowy do kina MUZA i basenu NEMO.