Wyniki wyborów wójta i Rady Gminy w Piekoszowie. Zbigniew Piątek oraz Wiesław Jóźwik w drugiej turze

Paweł WIĘCEK
Karty do urny wrzucają pani Maria i pan Andrzej z Podzamcza Piekoszowskiego.
Karty do urny wrzucają pani Maria i pan Andrzej z Podzamcza Piekoszowskiego. Aleksander Piekarski
Mieszkańcy gminy wybrali w niedzielę 15 radnych. Za pierwszym podejściem nie wyłoniono natomiast nowego wójta

Wyniki wyborów wójta

Wyniki wyborów wójta

Franciszek Filipiak (Praworządna i gospodarna gmina)- 7,5 procent (491 głosów)
Wiesław Jóźwik (Inicjatorzy referendum) - 22,7 (1486 głosów)
Sylwester Kasprzyk (Czas na zmiany) - 6,8 (449 głosów)
Stanisław Kotwica (Dobro naszej gminy) - 3,6 (246 głosów)
Justyna Mysiór (Nowe pokolenie) - 5,5 (361 głosów)
Zbigniew Piątek (Piekoszowska inicjatywa samorządowa) - 26,2 (1718 głosów)
Henryk Salwa (Polskie Stronnictwo Ludowe) - 10,6 (698 głosów)
Sławomir Sornat (komitet Mieszkańców gminy) - 2,0 (134 głosy)
Marcin Zawierucha (komitet Marcina Zawieruchy) - 14,5 (953 głosy)

Popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Zbigniew Piątek oraz bezpartyjny były wójt Wiesław Jóźwik zmierzą się za dwa tygodnie w drugiej turze wyborów włodarza gminy. Rywale zapowiadają, że wykorzystają ten czas na przekonywanie do siebie mieszkańców.

W niedzielę w gminie Piekoszów odbyły się przedterminowe wybory wójta oraz Rady Gminy. Jak wielokrotnie informowaliśmy, zarządzono je w związku z sierpniowym referendum, w którym odwołano oskarżonego o korupcję włodarza Tadeusza D. oraz wszystkich radnych.

O najważniejsze stanowisko w gminie ubiegało się dziewięciu kandydatów. Z kolei o 15 miejsc w Radzie Gminy walczyły 124 osoby reprezentujące 14 komitetów. Głosowanie trwało przez całą niedzielę od godziny 8 do 22 i przebiegało bez zakłóceń.

Do drobnego incydentu doszło po południu w Rykoszynie, gdzie mąż zaufania próbował agitować mieszkańców na rzecz jednego z kandydatów. Jak się dowiedzieliśmy, po rozmowie z przewodniczącą komisji obwodowej mężczyzna poszedł na obiad i już nie wrócił.

- O wydarzeniu poinformowano biuro komisarza wyborczego. Poza tą sytuacją nie odnotowaliśmy żadnych incydentów - mówił Marek Korba, przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej w Piekoszowie.

Frekwencja w wyborach wyniosła 52,1 procent. Do urn poszło 6633 spośród 12724 uprawnionych. Żaden z dziewięciu kandydatów na wójta nie uzyskał ponad 50-procentowej przewagi, która gwarantuje zwycięstwo. W związku z tym za dwa tygodnie, w niedzielę 24 listopada odbędzie się druga tura wyborów wójta. Zmierzą się w niej popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Zbigniew Piątek z komitetu "Piekoszowska inicjatywa samorządowa" oraz były wójt bezpartyjny Wiesław Jóźwik z komitetu "Inicjatorzy referendum".

- Jestem zadowolony z wyników. Pozycja wyjściowa jest bardzo dobra. To mnie utwierdziło w przekonaniu, że mam za sobą wyborców. Sądzę, że przez najbliższe dwa tygodnie przekonam do siebie tych wyborców, którzy na mnie nie głosowali. To mój główny cel. Dziękuję wszystkim, którzy mi zaufali, a nieprzekonanych postaram się przekonać - mówi Zbigniew Piątek.

- Jestem zadowolony. Po cichu liczyłem, że wejdę do drugiej tury no i jestem. Dziękuję mieszkańcom, że na mnie głosowali i obdarzyli mnie tak dużym zaufaniem - mówi Wiesław Jóźwik.

Jakie plany układają na najbliższe dwa tygodnie? - W każdym sołectwie miałem spotkanie i chcę to kontynuować. Przedstawiam mieszkańcom nową jakość, którą chcę stworzyć. Najważniejsze, by zmniejszyć dług gminy do 60 procent. To priorytet. Jestem gotów do ciężkiej pracy związanej z poprawą sytuacji finansowej gminy - deklaruje Zbigniew Piątek.

Wyniki wyborów do Rady Gminy

Wyniki wyborów do Rady Gminy

Mandat radnego zdobyli: Andrzej Borowski (Pro civitas), Zdzisław Budziwojski (Praworządna i gospodarna gmina), Pelagia Rusiecka (Dobro naszej gminy), Dorota Kurczyńska (Dobro naszej gminy), Michał Gaweł (Pro civitas), Marek Sorbian (W służbie społeczeństwu), Barbara Drogosz (Polskie Stronnictwo Ludowe), Jerzy Wijas (komitet Marcina Zawieruchy), Zdzisław Grosicki (Inicjatorzy referendum), Paweł Sarbian (Polskie Stronnictwo Ludowe), Dariusz Janiec (Dobro naszej gminy), Stanisław Świercz (Praworządna i gospodarna gmina), Marek Snoch (Inicjatorzy referendum), Lucjan Chuk (Czas na zmiany) oraz Sylwester Nowacki (Inicjatorzy referendum).

- Przede wszystkim chcę uświadomić mieszkańcom, że z naszymi problemami musimy poradzić obie sami. Żadna z partii, w tym zwłaszcza partia opozycyjna, nie przywiezie pieniędzy, by spłacić długi. Musimy to zrobić sami. Druga tura będzie wyborem między Jóźwikiem jako przedstawicielem mieszkańców, a partią polityczną. Liderzy partii politycznych wczoraj nie widzieli, gdzie jest Piekoszów, dziś przyjechali, a jutro znów nie będą wiedzieć, gdzie jest Piekoszów. Musimy sami poradzić sobie z palącymi problemami - twierdzi Wiesław Jóźwik.

Po niedzielnym głosowaniu całkowitej metamorfozie uległa Rada Gminy. Jej skład tworzą osoby, które dotychczas nie sprawowały mandatu. Wyjątkiem jest Marek Sorbian, przewodniczący odwołanej w referendum Rady, który startował z własnego komitetu.

Rozkład sił w Radzie Gminy przedstawia się następująco: Inicjatorzy referendum - 3 mandaty, Dobro naszej gminy - 3 mandaty, Pro civitas - 2 mandaty, Polskie Stronnictwo Ludowe - 2 mandaty, Praworządna i gospodarna gmina - 2 mandaty, W służbie społeczeństwu, Czas na zmiany i komitet Marcina Zawieruchy - po jednym mandacie.

Do Rady Gminy nie wszedł żaden przedstawiciel stworzonego przez PiS komitetu Piekoszowska inicjatywa samorządowa. - Szkoda, bo byli kandydaci, którzy spełniali wszystkie wymogi, by być radnymi, ale mieszańcy zadecydowali inaczej i należy to uszanować - mówi Zbigniew Piątek.

Zdaniem Wiesław Jóźwika radni dogadają się w najważniejszych dla gminy sprawach. - Znam ich wszystkich. Jest szansa na pozytywną zmianę - twierdzi Jóźwik.

Wybrane w niedzielę władze będą rządzić do jesieni przyszłego roku, kiedy odbędą się regularne wybory samorządowe. Gmina Piekoszów znajduje się w katastrofalnej sytuacji finansowej. Jej zadłużenie wynosi blisko 35 milionów złotych - dużo ponad 70 procent w stosunku do rocznego budżetu.

Wideo

Komentarze 457

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc 001
Wybory piekoszow 2013
G
Gość

Głosujmy na JÓŹWIKA , przynajmniej od razu zacznie działać, tu nie ma czasu na naukę . Głos na JÓŹWIKA >

G
GU

Czytajcie ze zrozumieniem, a nie straszcie kogokolwiek prokuratorem itd. Nikt tutaj nikogo Hitlerem nie nazwał ani tym bardziej nie pomówił kogokolwiek i o cokolwiek. To jest tylko i wyłącznie czyste skojarzenie, nic innego i każdy ma do tego prawo, podobnie jak do swobodnego wyrażania swoich poglądów i nastrojów politycznych, zwłaszcza jeśli - PODKREŚLAM - NIKOGO NIE OBRAŻA. Mamy wolność słowa a osobiście mam nadzieję, że niejaki "Gość" zacznie czytać ze zrozumieniem i bez tak emocjonalnego pisania, oraz zastraszania bezpodstawnie prokuraturą. Owocnej nocki :)

G
Gość
W dniu 21.11.2013 o 13:58, GUMOWE UCHO napisał:

Tak, ukazała się nowa gazetka i nie paszkwil tylko zlepek faktów mających potwierdzenie w rzeczywistości gminy Piekoszów. Paszkwilem jest natomiast dzisiejsza "Rozmowa dnia" w Radiu Kielce. Redaktor Bartłomiej Zapała dosłownie przejechał swoimi pytaniami po Piątku, niczym radzieckie czołgi przez Afganistan... To tylko 15 minut więc chyba każdy je znajdzie w ciągu dnia :) Po wysłuchaniu wczoraj rozmowy z Jóźwikiem dostałem konkretne odpowiedzi co i jak robić żeby wyjść z dołka. Dziś te 15 minut z Piątkiem było stratą czasu. Rozmawiając z tym panem pewnie bym przysnął przy stole. A broń Boże postawić flaszkę na stół... Ale na poważnie: zero konkretów! Piątek nie potrafi składać zdań i formułować wypowiedzi, nie bardzo wie o co chodzi redaktorowi i nie potrafi dać precyzyjnej konkretnej odpowiedzi.  Stwierdzenie o niskim poziomie jaki miała mieć niezrealizowana debata z rywalem, jest niedorzeczne bo dotyczyłoby w tym momencie samego Piątka i jego niskiego poziomu władania polszczyzną.  Ciekawy jest watek rozmowy dotyczący planu naprawy finansów gminy. Przecież wszyscy wiemy że takowy jest już gotowy i innego nie będzie. Żartem i to bezczelnym jest mowa o tym, że niby Lubawski miałby nam tutaj do umęczonego Piekoszowa, dać 15 milionów złotych :) Nierealne, tym bardziej że budżet miasta Kielce jest już zamknięty. Żeby było ciekawiej miasto Kielce samo nie ma pieniędzy na wiele celów, a tu nagle wyjmie i ot tak rzuci nam 15 baniek... Dobry żart :) Pojawia się w rozmowie sprawa powiązań z PiS-em. Pytam teraz, jaki do jasnej cholery interes ma w wyborach w Piekoszowie ten cały Lipiec? Chodzi zapewne o to, że Piątek będzie marionetką w jego rękach i gminą Piekoszów będzie rządził PiS z Lipcem na czele. Nasuwa mi się jakoś tak samoistnie skojarzenie z marionetkami Hitlera :) Sprawa audytu. Pan Piątek chyba nie bardzo jest świadomy, że audyt kosztuje! Gmina to nie firma żeby robić w niej audyt. Tym bardziej że sprawdzaniem gminy zajęła się już Regionalna Izba Obrachunkowa i sama pani komisarz, nie żadna pani wójt jak to mówi pan Piątek.  Na koniec wisienka na torcie: PiS, kościół i wybory w Piekoszowie. Judasze z PiS-u jakoś tak lubią fotografować się pod kościołami. Jak słusznie zauważył redaktor Zapała, być może stanie się cud i za przyczyną Matki Bożej Piekoszowskiej PiS wygra walkę o fotel wójta gminy.  Jednak sanktuarium to nie miejsce na politykę. Dla mnie to jest chwyt poniżej pasa. To że wszyscy jesteśmy katolikami to nie znaczy, że mamy wybierać PiS i pana Piątka, bo inaczej będzie grzech! Ja na to nie idę. Oddaję głos na pana Jóźwika!

za takie porównanie jakie jest w Twoich wypocinach,automatycznie jest prokurator,składam doniesienie

G
Gość
W dniu 21.11.2013 o 13:58, GUMOWE UCHO napisał:

Tak, ukazała się nowa gazetka i nie paszkwil tylko zlepek faktów mających potwierdzenie w rzeczywistości gminy Piekoszów. Paszkwilem jest natomiast dzisiejsza "Rozmowa dnia" w Radiu Kielce. Redaktor Bartłomiej Zapała dosłownie przejechał swoimi pytaniami po Piątku, niczym radzieckie czołgi przez Afganistan... To tylko 15 minut więc chyba każdy je znajdzie w ciągu dnia :) Po wysłuchaniu wczoraj rozmowy z Jóźwikiem dostałem konkretne odpowiedzi co i jak robić żeby wyjść z dołka. Dziś te 15 minut z Piątkiem było stratą czasu. Rozmawiając z tym panem pewnie bym przysnął przy stole. A broń Boże postawić flaszkę na stół... Ale na poważnie: zero konkretów! Piątek nie potrafi składać zdań i formułować wypowiedzi, nie bardzo wie o co chodzi redaktorowi i nie potrafi dać precyzyjnej konkretnej odpowiedzi.  Stwierdzenie o niskim poziomie jaki miała mieć niezrealizowana debata z rywalem, jest niedorzeczne bo dotyczyłoby w tym momencie samego Piątka i jego niskiego poziomu władania polszczyzną.  Ciekawy jest watek rozmowy dotyczący planu naprawy finansów gminy. Przecież wszyscy wiemy że takowy jest już gotowy i innego nie będzie. Żartem i to bezczelnym jest mowa o tym, że niby Lubawski miałby nam tutaj do umęczonego Piekoszowa, dać 15 milionów złotych :) Nierealne, tym bardziej że budżet miasta Kielce jest już zamknięty. Żeby było ciekawiej miasto Kielce samo nie ma pieniędzy na wiele celów, a tu nagle wyjmie i ot tak rzuci nam 15 baniek... Dobry żart :) Pojawia się w rozmowie sprawa powiązań z PiS-em. Pytam teraz, jaki do jasnej cholery interes ma w wyborach w Piekoszowie ten cały Lipiec? Chodzi zapewne o to, że Piątek będzie marionetką w jego rękach i gminą Piekoszów będzie rządził PiS z Lipcem na czele. Nasuwa mi się jakoś tak samoistnie skojarzenie z marionetkami Hitlera :) Sprawa audytu. Pan Piątek chyba nie bardzo jest świadomy, że audyt kosztuje! Gmina to nie firma żeby robić w niej audyt. Tym bardziej że sprawdzaniem gminy zajęła się już Regionalna Izba Obrachunkowa i sama pani komisarz, nie żadna pani wójt jak to mówi pan Piątek.  Na koniec wisienka na torcie: PiS, kościół i wybory w Piekoszowie. Judasze z PiS-u jakoś tak lubią fotografować się pod kościołami. Jak słusznie zauważył redaktor Zapała, być może stanie się cud i za przyczyną Matki Bożej Piekoszowskiej PiS wygra walkę o fotel wójta gminy.  Jednak sanktuarium to nie miejsce na politykę. Dla mnie to jest chwyt poniżej pasa. To że wszyscy jesteśmy katolikami to nie znaczy, że mamy wybierać PiS i pana Piątka, bo inaczej będzie grzech! Ja na to nie idę. Oddaję głos na pana Jóźwika!

coś mi się wydaje drogi panie,że pan przesadził,porównanie kogoś do Hitlera i to w kraju,który tak ucierpiał od niego,jest naganne,oraz karalne,ale to już sprawa tych,których pan tak nazwał,ale chciałbym żeby pana ukarali,bo takie coś jest niedopuszczalna,swoją wypowiedzią pokazał pan wszystkim,jakie będą rządy w gminie,jeśli wybierzemy pana kandydata.

Co do 15mln należy się doinformować,a nie pisać bzdur wyssanych z palca,te 15mln,to fundusze strukturalne,które miasto Kielce może dać gminą z nim graniczącym,i nie są one z budżetu miasta tylko unijne.Ot i cały jad wylany przez dyżurnych pisarzy.WSTYD!!!!

w
we
Posłuchajcie rozmowy z kandydatami na wójta w Radio Kielce. P. Piątek trudno wysłuchać audycji do końca, flaki z olejem.
P Jóźwik - krótko, zwięźle i na temat.
Głosuję na Jóżwika choć nie jest to mój kandydat.
k
koko
Najbardziej drażni jak p. Piątek gra na naszych uczuciach chrześcijańskich. Co niektórych ze świecą trzeba było szukać w kościele, a teraz sto0ją w pierwszych ławkach i rozglądają cię czy wszyscy ich widzą i słyszą. Najbardziej widoczna jest ich obłuda.
G
GUMOWE UCHO

Tak, ukazała się nowa gazetka i nie paszkwil tylko zlepek faktów mających potwierdzenie w rzeczywistości gminy Piekoszów. Paszkwilem jest natomiast dzisiejsza "Rozmowa dnia" w Radiu Kielce. Redaktor Bartłomiej Zapała dosłownie przejechał swoimi pytaniami po Piątku, niczym radzieckie czołgi przez Afganistan...

To tylko 15 minut więc chyba każdy je znajdzie w ciągu dnia :)

 

Po wysłuchaniu wczoraj rozmowy z Jóźwikiem dostałem konkretne odpowiedzi co i jak robić żeby wyjść z dołka. Dziś te 15 minut z Piątkiem było stratą czasu. Rozmawiając z tym panem pewnie bym przysnął przy stole. A broń Boże postawić flaszkę na stół... Ale na poważnie: zero konkretów! Piątek nie potrafi składać zdań i formułować wypowiedzi, nie bardzo wie o co chodzi redaktorowi i nie potrafi dać precyzyjnej konkretnej odpowiedzi.

 

Stwierdzenie o niskim poziomie jaki miała mieć niezrealizowana debata z rywalem, jest niedorzeczne bo dotyczyłoby w tym momencie samego Piątka i jego niskiego poziomu władania polszczyzną.

 

Ciekawy jest watek rozmowy dotyczący planu naprawy finansów gminy. Przecież wszyscy wiemy że takowy jest już gotowy i innego nie będzie. Żartem i to bezczelnym jest mowa o tym, że niby Lubawski miałby nam tutaj do umęczonego Piekoszowa, dać 15 milionów złotych :) Nierealne, tym bardziej że budżet miasta Kielce jest już zamknięty. Żeby było ciekawiej miasto Kielce samo nie ma pieniędzy na wiele celów, a tu nagle wyjmie i ot tak rzuci nam 15 baniek... Dobry żart :)

 

Pojawia się w rozmowie sprawa powiązań z PiS-em. Pytam teraz, jaki do jasnej cholery interes ma w wyborach w Piekoszowie ten cały Lipiec? Chodzi zapewne o to, że Piątek będzie marionetką w jego rękach i gminą Piekoszów będzie rządził PiS z Lipcem na czele. Nasuwa mi się jakoś tak samoistnie skojarzenie z marionetkami Hitlera :)

 

Sprawa audytu. Pan Piątek chyba nie bardzo jest świadomy, że audyt kosztuje! Gmina to nie firma żeby robić w niej audyt. Tym bardziej że sprawdzaniem gminy zajęła się już Regionalna Izba Obrachunkowa i sama pani komisarz, nie żadna pani wójt jak to mówi pan Piątek.

 

Na koniec wisienka na torcie: PiS, kościół i wybory w Piekoszowie. Judasze z PiS-u jakoś tak lubią fotografować się pod kościołami. Jak słusznie zauważył redaktor Zapała, być może stanie się cud i za przyczyną Matki Bożej Piekoszowskiej PiS wygra walkę o fotel wójta gminy.  Jednak sanktuarium to nie miejsce na politykę. Dla mnie to jest chwyt poniżej pasa. To że wszyscy jesteśmy katolikami to nie znaczy, że mamy wybierać PiS i pana Piątka, bo inaczej będzie grzech!

 

Ja na to nie idę. Oddaję głos na pana Jóźwika!

 

 

 

 

H
Haahaa

CZY TO PRAWDA ZE UKAZAL SIE NOWY PASZCHWIL JOZWIKA?

d
dociekliwy
W dniu 20.11.2013 o 16:06, Gość napisał:

a mnie zadziwiła niezgodność odpowiedzi pana Jóźwika w sprawie zwolnień i zatrudniania,najpierw twierdzi,że nikogo nie zwolni i nie skrzywdzi,a następnie informuje,że sekretarz gminy,przy wyborze jego na wójta będzie zwolniony,jeszcze bardziej rozśmieszyła mnie odpowiedź na temat próby wyłudzenia odszkodowania,że nie robił tego dla siebie tylko dla gminy,ale nie powiedział,że tym wyłudzeniem chronił swoją osobę,a tak na marginesie,wszyscy po aresztowaniu T.D,krzyczeli,że należy wybrać nowego człowieka,nie skompromitowanego,a tu replay

Jozwik twierdzi ze oddal pieniadze za rozbity samochod ty prawda ale dopiero jak wyrokiem sadu zmusil go komornik wystawiajac na licytacje jego samochody ale za parking wraka suma urosla do 10000 zl Nastepna brednia to wybudowanie 4 km wodociagu za 800000 zl Ten wodociag pewnie bedzie budowal ten koles ktory wycenil z glowy wybudowanie wodociagu bez dokumentacji i na czarno poniewaz bez kosztorysu i ofert wykonawcow nie da sie wycenic zadnej inwestycji Wedlug mnie wypowiedzi Jozwika byly wymijajace i nie dajace odpowiedzi na pytania redaktora

G
Gość
W dniu 20.11.2013 o 18:53, rt napisał:

Mieszkamy w Cyrkolandii. Pierwsza sesja i już kłótnie o stołek przewodniczącego. Jak my mamy wyjść z kryzysu skoro naród się do tego nie nadaje. Jak przyjdzie p. Piątek to go przerobią na szaro. Jóźwik jedynie da radę zapanować nad tym tałatajstwem.

jakoś jego radni nie potrafili zapanować nad tym.

G
GUMOWE UCHO

Przed chwilą Radio Kielce podało, że nie doszedł do skutku wybór przewodniczącego rady gminy Piekoszów, oraz jego zastępcy. Radio nazwało to "dziecinadą"! Wiadomo przecież, że tam gdzie strażak Marek tam jest bałagan, burdel i rozpier*** :)

 

Swoja drogą to od kilku dni krążą już po okolicy informacje jakoby wybór przewodniczącego i zastępcy miały być ustawione. Potajemnie miało się odbyć zebranie radnych na którym to ustalone zostać miało, że przewodniczącą zostanie pani Drogosz Barbara, a jej zastępcą Sorbian Marek.

 

 

r
rt
Mieszkamy w Cyrkolandii. Pierwsza sesja i już kłótnie o stołek przewodniczącego. Jak my mamy wyjść z kryzysu skoro naród się do tego nie nadaje. Jak przyjdzie p. Piątek to go przerobią na szaro. Jóźwik jedynie da radę zapanować nad tym tałatajstwem.
P
Piotrek
W dniu 20.11.2013 o 16:58, tu napisał:

Piszą w Gazecie Wyborczej, że TESKO sprzedaje działkę w Piekoszowie kupioną za psie pieniądze i rezygnuje z budowy obiektu handlowego. Sprzeda ją za pewnie dużo większa kasę. A czyja to zasługa, jak myślicie?

Dokładnie, swoją drogą ile to firm miało swoje zakłady zbudować w Piekoszowie... Miała być kraina mlekiem i miodem płynąca... Takiego wała zobaczymy!

t
tu
Piszą w Gazecie Wyborczej, że TESKO sprzedaje działkę w Piekoszowie kupioną za psie pieniądze i rezygnuje z budowy obiektu handlowego. Sprzeda ją za pewnie dużo większa kasę. A czyja to zasługa, jak myślicie?
Dodaj ogłoszenie