Finisaż połączony z oprowadzaniem odbędzie się właśnie w niedzielę, 13 lutego o godzinie 13.00. Dodatkową atrakcją tego dnia będą warsztaty rodzinne „Tajemniczy Pałac Józefa Brandta”, których początek zaplanowano na godzinę 14.00.
„City Limits” to międzynarodowa wystawa prezentująca prace trzech artystek-rzeźbiarek: Asty Gröting (urodzonej 1961, Niemcy), Moniki Sosnowskiej 1972, Polska) i Yael Efrati (1978, Izrael). Ekspozycja skupia się na różnych strategiach rekonstrukcji architektonicznej opartej na osobistych wspomnieniach artystek i stanowi spojrzenie na relacje pomiędzy człowiekiem a jego historycznym i kulturowym otoczeniem.
Punktem wyjścia dla prezentowanych prac jest nie tylko architektura, miasto i człowiek, ale także niezwykła zdolność obserwacji i wrażliwość na otoczenie. Wynika to z zainteresowania ich autorek hiperrealizmem i fotograficzną realizacją dzieł.(Muzeum Rzeźby Współczesnej).
"Projekt Archiwum Kreolskiego: Królestwo La Gonȃve" to dzieło Jacka Kolasińskiego, artysty mieszkającego w Miami na Florydzie w USA, który tworzy ciągle rosnący "Projekt Archiwum Kreolskiego (od 2016 – do teraz), który składa się z różnorodnych materiałów związanych z trudnymi powiązaniami Polski z Haiti.
Datują się one już na wczesny XIX wiek, kiedy byli polscy legioniści uzyskali obywatelstwo nowo utworzonej Republiki Haiti (1904). Kolasiński gromadzi w swoim archiwum elementy związane z fantastyczną, choć prawdziwą, historią związków Polski z szeroko rozumianą Ameryką jak koronowanie polsko-amerykańskiego żołnierza piechoty morskiej Faustin’a E. Wirkusa, którego w 1926 ludzie z wyspy Gonâve uznali za reinkarnację haitańskiego cesarza Faustin-Élie Soulouque.
Na wystawie Kolasiński przedstawia wybór ze swojego archiwum pokazujący jak w rzadko eksplorowanej polsko-atlantyckiej historii niewinność, naiwność i iluzje wspaniałości kolonialnej ekspansji prowadziły do chciwości, deprawacji i wyzysku. Jego "Archiwum Kreolskie" zaciera granice fikcji i dokumentu: zawiera ono modele obiektów, wydrukowane w 3D, materiały znalezione (fotografie, pisma, wojskowy ekwipunek) oraz druki ulotne.(Galeria Oranżeria).
Trzecia wystawa :"Struktury rozgałęzione. Studium przepływu" Jarosława Kozakiewicza, to wystawa rzeźb i rysunków będąca kontynuacją poszukiwań artysty, zgłębiającego od ponad dwóch dekad naturę relacji pomiędzy ludzkim ciałem a jego otoczeniem. Trzon wystawy stanowi seria niewielkich rzeźb, których konstrukcja opiera się na połączeniu ze sobą dwóch różnych struktur – geometrycznych i organicznych. Pierwsza z nich wynika z refleksji nad podstawowymi funkcjami fizjologicznymi człowieka.
Drugą grupę komponentów rzeźb, które Kozakiewicz wprowadza do swojego artystycznego słownika, stanowią formy o wyraźnie organicznych kształtach. Struktury te, odlane z półprzezroczystych, kolorowych żywic syntetycznych, sprawiają wrażenie żywych organizmów, rozgałęziających się w znanych tylko sobie kierunkach i inkorporujących na swojej drodze napotkane przedmioty.
Wystawę, zaaranżowaną w kameralnym wnętrzu dawnej kaplicy dworskiej w Orońsku, potraktować można jako prywatne laboratorium artysty, w którym rzeźby spełniają rolę modeli doświadczalnych, służących do opracowywania nowych układów relacji.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?