Fascynująca wystawa interaktywna MÓZG 2016 „GAME i fikacja” w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu

Piotr Kutkowski

Wideo

Wkładając elektroniczne okulary, podłączone do komputera, możemy wirtualnie przenosić przedmioty na statku kosmicznym! Na innych stanowiskach odbywamy wędrówkę po amerykańskim miasteczku czy też błądzimy w labiryncie. To i wiele innych atrakcji czeka na Wystawie Interaktywnej MÓZG 2016 „GAME i fikacja”, zorganizowanej w Zespole Szkół Technicznych.

Wkładając elektroniczne okulary, podłączone do komputera, możemy wirtualnie przenosić przedmioty na statku kosmicznym! Na innych stanowiskach odbywamy wędrówkę po amerykańskim miasteczku czy też błądzimy w labiryncie. To i wiele innych atrakcji czeka na Wystawie Interaktywnej MÓZG 2016 „GAME i fikacja”, zorganizowanej w Zespole Szkół Technicznych.

Pół roku przygotowań

To już kolejna odsłona tej wystawy, za każdym razem pod wspólnym tytułem organizatorzy starają się umieścić inne, równie atrakcyjne treści. Tym razem nosi ona tytuł „Game i fikacja”.

Za tymi kilkoma wyrazami kryje się pół roku przygotowań ze strony Tomasza Magnowskiego i Artura Rudnickiego oraz uczniów i osiem stanowisk obsługiwanych przez samych uczniów. Uczniowie innych szkół są gośćmi wystawy. W poniedziałek pojawiła się tam między innymi młodzież z radomskiego Gimnazjum numer 1.

Podróże w czasie

Na rozgrzewkę czekał ich Labirynt, uniwersalna gra logiczna, potem uczestniczyli w epizodycznej grze przygodowej, której akcja rozgrywa się w małym amerykańskim mieście. Główna bohaterka produkcji odkrywa w sobie moc cofania się w czasie, z której korzysta, by rozwiązać zagadkę zaginięcia koleżanki ze studiów.

Na kosmicznym statku

Potem na wszystkich chętnych czekała gra, w której trzeba tak układać klocki, żeby popłynął prąd.

Z kolei grę EduLego zachwalali Darek Rodo i Dominik Szpilski:

- Fajna zabawka do logicznego myślenia, wprowadzająca uczestników w świat programowania komputerowego- mówili.

Dużą popularnością cieszyła się także elektroniczna zabawa w wirtualne przenoszenie przedmiotów na statku kosmicznym. Umożliwiały to podłączone do komputera elektroniczne okulary.

- Zainteresowanie jest bardzo duże, ale niestety ze względu na brak czasu nie wszystkim udaje się poćwiczyć - wyjaśniali Patryk Staniewski i Kacper Gajewski.

Jak tworzyć gry?

Na wystawie są także gry planszowe, a na ostatnim stanowisku młodzież uczy się... jak tworzyć gry.

Na zwiedzanie całości trzeba przeznaczyć około 60 minut, jest też jeszcze 45-minutowa gra szkolna. Wystawa będzie czynna dwa tygodnie.

- Wystawa to rzeczywistość planszowa, komputerowa i wirtualna, a w nich zawarte jest planowanie, kreatywność, radość odkrywania świata i nieustanny rozwój - podkreśla Tomasz Magnowski.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie