Koncerty festiwalu oglądamy w Radomiu dzięki Radomskiej Orkiestrze Kameralnej i władzom Radomia. Radość z tego powodu w imieniu organizatora festiwalu:Stowarzyszenia imienia Ludwiga van Beethovena, wyraziła Elżbieta Chojnowska, podkreślając wyjątkowość Festiwalu, w którym biorą udział wybitni artyści.
- Dziękujemy za możliwość pokazywania koncertów festiwalowych w Radomiu - mówiła Elżbieta Chojnowska.
- To wielki zaszczyt dla nas, że na mapie Festiwalu, który jest jednym z najbardziej liczących się w Europie, już szósty rok z rzędu znajduje się także Radom – powiedział w imieniu władz sekretarz Urzędu Miejskiego, Rafał Czajkowski
W pierwszej części koncertu Hong Kong Sinfonietta pod dyrekcją Yip Wing-sie oraz skrzypek, Tseng Yu-chien, wykonali Koncert Skrzypcowy D-dur opus 61,Ludwiga van Beethovena. Wszystkie trzy części utworu: Allegro ma non troppo, Larghetto oraz Rondo. Allegro D- dur zabrzmiały krystalicznie czysto. Forma ma w tym koncercie wyraz prawdziwie symfoniczny. Niepozorny motyw czterokrotnie powtórzonego dźwięku, pojawiający się na samym początku w kotłach, powraca potem wielokrotnie i urasta do rangi ważnego elementu formotwórczego.
Skrzypek Tseng Yu Chien grał rewelacyjnie. Pierwszoplanowa rola instrumentu solowego w tym koncercie była widna jak na dłoni. Podobnie jak to, w jakim stopniu Beethoven ukształtował proporcje między cichszymi z natury skrzypcami, a orkiestrą.
Drugim utworem była IV Symfonia B-dur, opus 60. Po wykonaniu przez orkiestrę jej czterech części oklaski widzów osiągnęły apogeum. Był nawet orkiestrowy bis.
Hong Kong Sinfonietta została założona w 1990 roku przez grupę lokalnych absolwentów szkół muzycznych i obrała sobie za cel promowanie muzyki klasycznej. Dziś to jedna z czołowych orkiestr Hong Kongu. Współpracowała i współpracuje ze znakomitymi muzykami i zespołami całego świata dając rocznie około stu koncertów.
Yu-Chien Tseng naukę gry na skrzypcach rozpoczął jako pięciolatek. Dziś jest już laureatem kilku międzynarodowych konkursów skrzypcowych, koncertuje na całym świecie ceniony za „wdzięk, opanowanie i zawrotną wirtuozerię”. A jak krytycy oceniają jego grę?- „Klasycznie wyważona, bez popisywania się, delikatne i dyskretne niuanse, pełen kultury dźwięk, pełna wdzięku i radości swobodna elegancja pozbawiona jakiejkolwiek pozy. Doskonałe!”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?