Muzycy dziękowali za oklaski.
(fot. Barbaar Koś)
Soliści razem z Radomską Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją Macieja Żółtowskiego zagrali Concerto - Sérénade na dwa flety i zespół instrumentalny Piotra Mossa i było to światowe prawykonanie tego utworu.
"Concerto-Sérénade" , jak podkreśliła Agnieszka Stanicka, prowadząca koncert, Piotr Moss, wybitny polski kompozytor współczesny, napisał w 2010 roku specjalnie dla bohaterów koncertu inaugurującego nowy sezon artystyczny radomskiej orkiestry: - Agaty i Łukasza Długoszów.
Utwór składa się z pięciu części i jest z jednej strony koncertem, gdzie solowe flety traktowane są wirtuozowsko, z drugiej zaś nawiązuje do formy serenady, a więc wieloczęściowej kompozycji cyklicznej o charakterze często tanecznym.
W poszczególnych częściach kompozycji słychać było miedzy innymi, tony oberka, walca i serenady. Słuchaczom najbardziej spodobała się ta część, w której flet imitował śpiew ptaków.
Zarówno Agata Kielar, jak i Łukasz Długosz są laureatami wielu międzynarodowych konkursów, Łukasz został uznany przez krytyków za jednego z najwybitniejszych flecistów swojej generacji, a Agata jest stypendystką fundacji Yehudi Menuhina Live Music Now.
Podczas koncertu melomani wysłuchali jeszcze utworu znakomitego kompozytora polskiego Wojciecha Kilara. Była to zawsze przyjmowana owacyjnie "Orawa" będąca pochwałą tańca góralskiego.
Finałem koncertu był utwór Concerto Grosso numer 1 na fortepian i orkiestrę smyczkową amerykańskiego kompozytora, Ernesta Blocha.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?