Nowy lek na COVID-19! Jest testowany w Polsce. Jak działa? Kto może go przyjmować?

Mateusz Bąk
Mateusz Bąk
Trwają prace nad nowym, doustnym lekiem na COVID-19. To preparat AT-527, który miałby powstrzymać rozwój wirusów w organizmie. Lek testowany jest również w Polsce. Kto będzie mógł go przyjmować? CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH --->
Trwają prace nad nowym, doustnym lekiem na COVID-19. To preparat AT-527, który miałby powstrzymać rozwój wirusów w organizmie. Lek testowany jest również w Polsce. Kto będzie mógł go przyjmować? CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH --->Pixabay
Trwają prace nad nowym doustnym lekiem na COVID-19. To preparat AT-527, który miałby powstrzymać rozwój wirusów w organizmie. Jak zdradza prof. Krzysztof Pyrć, specjalista w zakresie mikrobiologii i wirusologii, wstępne dane z drugiej fazy badań są bardzo obiecujące. Co ciekawe, zaangażowania jest w nie Agencja Badań Medycznych z Polski.

ZOBACZ WIDEO: Brak ruchu powoduje cięższy przebieg koronawirusa?

Spis treści

Nowy lek na COVID-19. Jak działa AT-527?

Jak wynika z badań prowadzonych przez koncerny Roche (Szwajcaria) i Atea Pharmaceuticals (USA), AT-527 jest w stanie osłabiać poziom wiremii, czyli obecność mogących się namnażać wirusów we krwi (za Wikipedia). Co ważne, lek mógłby być stosowany na różne warianty SARS-CoV-2. Jak działa AT-527?

Kupuj w dobrej cenie!

Materiały promocyjne partnera

O jakich dwóch sposobach działania mowa?

– Hamuje samo kopiowanie, a także nukleotydylotransferazę NiRAN. Oznacza to, że wirusowi może być trudniej "uciec" przed hamowaniem – napisał prof. Pyrc.

Polecamy

Kto mógłby przyjmować nowy lek?

AT-527 byłby stosowany u osób z łagodnym lub średnim stadium choroby COVID-19. Lek hamuje replikę wirusa, czym osłabia rozwój choroby, pozwala na szybsze ustąpienie objawów, zmniejsza zakaźność i ryzyko hospitalizacji. Tym samym hamuje transmisję wirusa, dlatego mógłby być ważnym elementem w walce z pandemią.

COVID-19. Czy nowy lek zastąpi szczepionki?

Generalnie nowy lek zalecany jest szczególnie w sytuacjach, gdy dostęp do szczepionek jest ograniczony lub osoby zaszczepione mają słabszą odporność i odpowiedź immunologiczną. Eksperci przestrzegają jednak, że ten i inne doustne leki należy traktować jako uzupełnienie szczepionki.

Trwa głosowanie...

Czy będziesz się szczepić przeciwko koronawirusowi? Zagłosuj!

Głos Wielkopolski

Na razie lek jest w fazie testów klinicznych. Jak informuje szwajcarska gazeta Blick, mają one dobiec końca w 2022 roku. Notabene w badania zaangażowana jest też polska Agencja Badań Medycznych.

– Cieszę się, że dzięki wspólnym wysiłkom i współpracy Agencji Badań Medycznych i innowacyjnych firm farmaceutycznych udaję się nam ściągać do Polski najbardziej obiecujące badania, do których pacjenci w naszym kraju szybciej uzyskują dostęp. To pokazuje, jak atrakcyjnym i ważnym partnerem stajemy się na rynku biotechnologicznym – podkreśla Prezes ABM, dr n. med. Radosław Sierpiński.

Polecamy

Lek przeciw COVID-19 również od Merck i Ridgeback

Kolejny lek przeciwwirusowy – Molnupiravir szykują amerykańskie koncerny Merck i Ridgeback Biotherapeutics. Byłby on zażywany w ciągu pięciu dni od wystąpienia pierwszych objawów choroby. Badania wykazały, że środek osłabia rozwój COVID-19 nawet u osób z grup ryzyka, tj. z otyłością, cukrzycą czy chorobami serca. Jak wynika z badań, Molnupiravir ryzyko hospitalizacji i zgonu zmniejsza nawet o 50 proc.

źródło: abm.gov.pl, portal.abczdrowie.pl, blick.ch

Wideo

Materiał oryginalny: Nowy lek na COVID-19! Jest testowany w Polsce. Jak działa? Kto może go przyjmować? - Nowości Dziennik Toruński

Komentarze 154

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?
G
Gość
26 października, 09:44, Gość:

Zdaniem profesora Piotra Kuny z Polskiego Towarzystwa Chorób Cywilizacyjnych, prognozy ministra zdrowia dotyczące koronawirusa wywołują lęk społeczny i przyczyniają się do wzrostu liczby zakażonych. "Mamy słabą odporność i nie ma siły, będziemy się zarażać koronawirusem

https://www.polsatnews.pl/wideo/prof-kuna-mamy-slaba-odpornosc-i-nie-ma-sily-bedziemy-sie-zarazac_6796611/?ref=wyszukiwarka

Prof. Piotr Kuna:

"Szczerze mówiąc, szczepienie na SARS-CoV-2 jest skuteczniejsze niż w przypadku szczepienia na grypę, dużo skuteczniejsze. Mamy więc doskonałą broń, a tą bronią są dostępne aktualnie szczepionki. (...) Ja jestem zwolennikiem szczepień. Uważam, że są już dowody na to, że chronią przed ciężkim przebiegiem COVID-19, przed zgonami, więc powinniśmy się szczepić.

G
Gość
Zdaniem profesora Piotra Kuny z Polskiego Towarzystwa Chorób Cywilizacyjnych, prognozy ministra zdrowia dotyczące koronawirusa wywołują lęk społeczny i przyczyniają się do wzrostu liczby zakażonych. "Mamy słabą odporność i nie ma siły, będziemy się zarażać koronawirusem

https://www.polsatnews.pl/wideo/prof-kuna-mamy-slaba-odpornosc-i-nie-ma-sily-bedziemy-sie-zarazac_6796611/?ref=wyszukiwarka
G
Gość
26 października, 8:36, Gość:

Skoro antyszczepionkowcy uznają, że nie ma takiej choroby jak kowid, to nie należy ich zmuszać do leczenia. Niech sobie leżą i charczą pod szpitalem. Każdy ma prawo sobie charczeć.

26 października, 9:00, Gość:

Zobaczymy za kilka lat kto będzie charczał, jak szczepionka zacznie działać:)

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

Truskolaski zaszczepiony, miał covida i w szpitalu leżał. Po co? Przecież zaszczepieni lekko przechodzą covida....?

G
Gość
26 października, 8:36, Gość:

Skoro antyszczepionkowcy uznają, że nie ma takiej choroby jak kowid, to nie należy ich zmuszać do leczenia. Niech sobie leżą i charczą pod szpitalem. Każdy ma prawo sobie charczeć.

Zobaczymy za kilka lat kto będzie charczał, jak szczepionka zacznie działać:)

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

25 października, 13:33, Gość:

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

25 października, 14:42, Gość:

Nie.

25 października, 15:04, Gość:

No tak. Bo przyjąłeś już ten preparat i jest już po ptokach... I nie chcesz dopuścić tej myśli do siebie jakie będą skutki za kilka lat. No trudno się mówi:)

My nie szczepimy się i cały czas żyjemy normalnie na podlasiu:)

25 października, 22:46, Gość:

Piedrolisz przygłupie.

Nie mieszkasz na Podlasiu i dawno się zaszczepiłeś za zarobione ruble.

26 października, 7:03, Gość:

Mieszkam w B-stoku, a dokładniej Dziesięciny. Podaj swój adres przygłupie to zaraz będę u ciebie i pogadamy...:)

26 października, 8:09, Gość:

Jak ty się zwracasz do ojca!

Do ciebie piszę pajacu. Aż taki tępy jesteś po tej szczepionce?

G
Gość
Skoro antyszczepionkowcy uznają, że nie ma takiej choroby jak kowid, to nie należy ich zmuszać do leczenia. Niech sobie leżą i charczą pod szpitalem. Każdy ma prawo sobie charczeć.
G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

25 października, 13:33, Gość:

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

25 października, 14:42, Gość:

Nie.

25 października, 15:04, Gość:

No tak. Bo przyjąłeś już ten preparat i jest już po ptokach... I nie chcesz dopuścić tej myśli do siebie jakie będą skutki za kilka lat. No trudno się mówi:)

My nie szczepimy się i cały czas żyjemy normalnie na podlasiu:)

25 października, 22:46, Gość:

Piedrolisz przygłupie.

Nie mieszkasz na Podlasiu i dawno się zaszczepiłeś za zarobione ruble.

26 października, 7:03, Gość:

Mieszkam w B-stoku, a dokładniej Dziesięciny. Podaj swój adres przygłupie to zaraz będę u ciebie i pogadamy...:)

Jak ty się zwracasz do ojca!

G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

25 października, 13:33, Gość:

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

25 października, 14:42, Gość:

Nie.

25 października, 15:04, Gość:

No tak. Bo przyjąłeś już ten preparat i jest już po ptokach... I nie chcesz dopuścić tej myśli do siebie jakie będą skutki za kilka lat. No trudno się mówi:)

My nie szczepimy się i cały czas żyjemy normalnie na podlasiu:)

25 października, 22:46, Gość:

Piedrolisz przygłupie.

Nie mieszkasz na Podlasiu i dawno się zaszczepiłeś za zarobione ruble.

Mieszkam w B-stoku, a dokładniej Dziesięciny. Podaj swój adres przygłupie to zaraz będę u ciebie i pogadamy...:)

G
Gość
Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?
G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

25 października, 13:33, Gość:

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

25 października, 14:42, Gość:

Nie.

25 października, 15:04, Gość:

No tak. Bo przyjąłeś już ten preparat i jest już po ptokach... I nie chcesz dopuścić tej myśli do siebie jakie będą skutki za kilka lat. No trudno się mówi:)

My nie szczepimy się i cały czas żyjemy normalnie na podlasiu:)

Piedrolisz przygłupie.

Nie mieszkasz na Podlasiu i dawno się zaszczepiłeś za zarobione ruble.

G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

25 października, 13:33, Gość:

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

25 października, 14:42, Gość:

Nie.

No tak. Bo przyjąłeś już ten preparat i jest już po ptokach... I nie chcesz dopuścić tej myśli do siebie jakie będą skutki za kilka lat. No trudno się mówi:)

My nie szczepimy się i cały czas żyjemy normalnie na podlasiu:)

G
Gość
Prof. Kuna:

"Szczerze mówiąc, szczepienie na SARS-CoV-2 jest skuteczniejsze niż w przypadku szczepienia na grypę, dużo skuteczniejsze. Mamy więc doskonałą broń, a tą bronią są dostępne aktualnie szczepionki. (...) Ja jestem zwolennikiem szczepień. Uważam, że są już dowody na to, że chronią przed ciężkim przebiegiem COVID-19, przed zgonami, więc powinniśmy się szczepić. Jednocześnie rozmawiam z pacjentami, którzy się nie zaszczepili. (...) Nie chcą się szczepić, argumentując, że szczepionka nie została przebadana w całości, a tylko dopuszczona jako leczenie ratunkowe. Inni mówią, że wirus został sprowadzony przez Boga i nie można się sprzeciwiać jego decyzjom, a ja twierdzę, że szczepionka też jest od Boga i tu zapada milczenie. (...) Tłumaczę pacjentom, że większość szczepionek działa na wszystkie znane mutacje koronawirusa, łącznie z indyjską i chroni przed hospitalizacją oraz zgonem, chociaż przed zakażeniem wirusem tak dobrze nie chroni. Zatem lepiej się zaszczepić, niż ciężko zachorować."
G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

25 października, 13:33, Gość:

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

Nie.

G
Gość
24 października, 22:02, Gość:

Wśród zmarłych na kowid w UK w pierwszym półroczu zaszczepieni wynosili 1,2%, 98,8% to niezaszczepieni.

www.theguardian.com/world/2021/sep/13/fully-vaccinated-people-account-for-12-of-englands-covid-19-deaths

I co tam antyszczepionkowcy? Co wymyślicie?

Że nikt nie umarł na kowid, czy że szczepionki nie działają?

24 października, 22:46, Gość:

https://www.bitchute.com/video/kXu60g0QaIeo/

25 października, 8:51, Gość:

Chooychute? Bajki dla debili?

Ale jakie prawdziwe. Co nie?:)

Dodaj ogłoszenie