![Koncert w kolorowej, jesiennej scenografii autorstwa Krzysztofa Ciecieląga, rozpoczęła Radomska Orkiestra Kameralna i muzyka Henry Purcella](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/22/a9/5608e08180ee9_o,size,445x270,q,71,h,8d153c.jpg)
Koncert w kolorowej, jesiennej scenografii autorstwa Krzysztofa Ciecieląga, rozpoczęła Radomska Orkiestra Kameralna i muzyka Henry Purcella
(fot. Barbara Koś)
Gospodarzem wieczoru była Radomska Orkiestra Kameralna pod dyrekcją Macieja Żółtowskiego oraz soliści znani ze scen nie tylko polskich ale i europejskich: Monika Świostek - sopran i Tomasz Piętak - baryton. A także mistrzowie klawesynu: Irmina Obońska i Marek Toporowski.
Koncert w kolorowej, jesiennej scenografii autorstwa Krzysztofa Ciecieląga, rozpoczęła muzyka Henry Purcella.
Radomską Orkiestra Kameralna zagrała najpierw uwerturę do jego opery "Dydona i Eneasz" a zaraz potem Recytatyw i "Lament Dydony" z tej opery zaśpiewała Monika Świostek.
Następnie sopranistka zaprezentowała recytatyw i arię Eurydyki z opery "Orfeusz i Eurydyka" Christopha Willibalda Glucka.
Radomiankę, absolwentkę Zespołu Szkół Muzycznych w Radomiu a potem Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, znaną dziś artystkę sceny oklaskiwano niezwykle ciepło.
Podobnie jak Tomasza Piętaka, który ma także związki z naszym miastem. Zanim ukończył warszawską Akademię Muzyczną w radomskiej szkole muzycznej uczył się w klasie organów Roberta Pluty.
Artysta wykonał recytatyw i arię "Gelobet się Gott z 30 -tej Kantaty Jana Sebastiana Bacha.
Szczególnie serdecznie oklaskiwał swego byłego ucznia Robert Pluta, dyrektor szkoły muzycznej.
Zachwyt publiczności wywołał Koncert c- moll na dwa klawesyny Jana Sebastiana Bacha zagrany mistrzowsko przez Irminę Obońską i Marka Toporowskiego.
Druga część koncertu rozpoczęła uwertura do oratorium "Mesjasz" Jerzego Fryderyka Haendla w wykonaniu orkiestry.
Monika Świostek oczarowała słuchaczy arią z opery "Bajazet" Antonio Vivaldiego a Tomasz Piętak - czterema sonetami miłosnymi do słów Szekspira i do muzyki Tadeusza Bairda.
Finałem koncertu były "Trzy utwory w dawnym stylu" Henryka Mikołaja Góreckiego zagrane znakomicie przez Radomską Orkiestrę Kameralną.
Prowadzący koncert Jacek Henryk Bolek zadbał o część teoretyczną koncertu wyjaśniając tajniki tej bardzo różnorodnej muzyki.
Brawa i kwiaty dla wykonawców i organizatorów uzupełniły życzenia pod adresem Ewy Gęgi- Osowskiej, dyrektora imprezy:- Obyśmy za rok spotkali się na kolejnym festiwalu muzyki dawnej.
![Radomianka, Moniak Świostek zaśpiewała pięknie arię Eurydyki z opery ”Orfeusz i Eurydyka”](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/e3/6d/5608e0832eabc_o,size,445x270,q,71,h,856b10.jpg)
Barbara Koś
Radomianka, Moniak Świostek zaśpiewała pięknie arię Eurydyki z opery "Orfeusz i Eurydyka"
(fot. Barbara Koś)
![Tomasz Piętak wykonał arię "Gelobet się Gott z 30 -tej Kantaty Jana Sebastiana Bacha.](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/64/cb/5608e08472c1a_o,size,445x270,q,71,h,0e5f51.jpg)
Barbara Koś
Tomasz Piętak wykonał arię "Gelobet się Gott z 30 -tej Kantaty Jana Sebastiana Bacha.
(fot. Barbara Koś)
![Koncert na dwa klawesyny zagrany przez Irminę Obońską i Marka Toporowskego zachwycił publiczność](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/39/93/5608e08565d0d_o,size,445x270,q,71,h,11896f.jpg)
Barbara Koś
Koncert na dwa klawesyny zagrany przez Irminę Obońską i Marka Toporowskego zachwycił publiczność
(fot. Barbara Koś)
![Wiceprezydent Ryszard Fałek dziękował orkiestrze, solistom i organizatorom festiwalu począwszy od Ewy Gęgi - Osowskiej](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/9a/38/5608e0868effc_o,size,445x270,q,71,h,e0f09f.jpg)
Barbara Koś
Wiceprezydent Ryszard Fałek dziękował orkiestrze, solistom i organizatorom festiwalu począwszy od Ewy Gęgi - Osowskiej
(fot. Barbara Koś)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?