Spektakl koreańskiego teatru z Seulu "Medea i jej sobowtór" pokazany na scenie Teatru Powszechnego w Radomiu
Było ono czymś niezwyczajnym. Przepięknym widowiskiem plastycznym i muzycznym, a jednocześnie opowieścią przesyconą tragedią i okrucieństwem, jak to przecież w mitologii bywa. Ta koreańska adaptacja tragedii Eurypidesa ograniczona jest do jednego wątku. Medea ucieka ze swoim kochankiem Jazonem a potem ma z nim dwójkę dzieci. Jednak Jazon opuszcza ją i poślubia Glauce, królewnę koryncką, córkę Kreona, aby dalej samodzielnie dążyć do władzy.
Płonąca gniewem Medea mści się na Kreonie i Glauce, tym samym doprowadzając siebie do zatracenia i emocjonalnej ruiny. Reżyser Hyoung-Taek Limb rozszczepia tytułową Medeę na dwie postaci: matkę i kochankę, i jak piszą krytycy, konsekwentnie odwołując się do przyjętej teorii symulakrów (awatarów), tworzy oryginalny spektakl na pograniczu Wschodu i Zachodu.
Oglądamy postaci w bieli, leciutko, jak duchy, poruszające się po scenie i postaci w czerni, uosabiające zło i ciemne moce. Do klasycznego obrządku spod znaku Mitologii włączone są tradycyjne obrzędy spod znaku Dalekiego Wschodu, jak, na przykład, pogrzeb zamordowanych dzieci. Całość spektaklu ma coś z baletu, a połączenie klasycznego tekstu z tańcem współczesnym i tradycyjnym gatunkiem koreańskiej muzyki pansori tworzy wyjątkowe i poruszające widowisko.
Cala rewelacyjna wręcz obsada to Kim Soohee, Moon Seoyeon, Kang Jin Hwi, Lee Sung Won, Baek Yoo-Jin i Lee Su-Yeon.
Muzyka i śpiew na żywo (prześliczny!) - Kim Deahyun, Park Soo-Min, Kim Min-Jung i Kim Hye-Mee.
Reżyseria: Hyoung-Taek Limb, asystent reżysera: Cho Hana Video: Lee Sinhae, światła: Jeong Tae - jin, dźwięk: Won Hyeong Bin
Trener wokalny: Kim Jee Hyun, producent: Lim Ji-eon.
Hyoung-Taek Limb jest byłym profesorem reżyserii teatralnej i aktorstwa w Seoul Institute of the Arts oraz dyrektorem artystycznym Seoul Factory for the Performing Arts. Pracował jako dyrektor artystyczny LITE or Laboratory for International Theatre Exchange, Inc. z siedzibą w Nowym Jorku.
Został wybrany Artystą Teatru Następnego Tysiąclecia przez Korea Times w Nowym Jorku w 2000 roku, po czym zdobył nagrodę dla najlepszej reżyserii na 19. Międzynarodowym Festiwalu Teatru Eksperymentalnego w Kairze w 2007 roku.
Jego działania artystyczne są mocno nastawione na ruch i głos aktorów, skoordynowany z muzyką graną na żywo, a jego produkcje teatralne są luźną adaptacją klasycznych dzieł eurazjatyckich zestawionych ze współczesną perspektywą.
InlanDimensions International Arts Festival to największy interdyscyplinarny festiwalu w Europie Środkowej, który odrzuca podział na Europę i Azję, tworząc pomost łączący różne kraje i kultury. Prezentując szeroki przekrój sztuk – od teatru, sztuki performatywnej, tańca i kina po muzykę, literaturę i sztuki wizualne, festiwal skupia artystów i publiczność z całego świata.
W ramach tego festiwalu w roku ubiegłym na scenie radomskiego teatru oglądaliśmy "Gracza" Fiodora Dostojewskiego w wykonaniu teatru z Japonii.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?