Nasi ludzie w finale Mistrzostw Polski Vlogerów! Film Wojciecha Grabowskiego ze Staszowa i Katarzyny Kosowskiej ze Skarżyska podbija sieć

Maciej Barwinek
Katarzyna Kosowska i Wojciech Grabowski uwielbiają podróżować. Więcej na kolejnych zdjęciach Facebook/Road Trip Bus
Pochodząca ze Skarżyska Katarzyna Kosowska oraz staszowianin Wojciech Grabowski znaleźli się w finałowej szesnastce V Mistrzostw Polski Vlogerów organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. W konkursie, para narzeczonych znana z prowadzenia podróżniczego bloga Road Trip Bus reprezentuje województwo świętokrzyskie i walczy z piętnastoma reprezentantami pozostałych województw.

Blogerzy pochodzący ze Skarżyska i Staszowa, a mieszkający w Kielcach, w finale Mistrzostw Polski

W mistrzostwach mierzą się przedstawiciele szesnastu województw z całej Polski. Każdy z nich miał za zadanie przygotować zdjęcia oraz film. Na ostateczny wynik mistrzostw wpływa ocena jury (50%), wynik głosowania internautów (25%) oraz zasięgi przygotowanych materiałów (25%). Nasi reprezentanci z Road Trip Bus przygotowali film pod tytułem “Tajemnicze Świętokrzyskie”, w którym można podziwiać uroki województwa świętokrzyskiego.

- Przede wszystkim jesteśmy bardzo dumni, że możemy reprezentować nasze rodzinne województwo świętokrzyskie. Uważamy, że to bardzo piękny, cały czas jeszcze niestety trochę nieodkryty i niesłusznie pomijany region

- powiedział Wojciech Grabowski.

Dla naszych podróżników przygotowanie materiału do mistrzostwach było pracochłonne.

- Same mistrzostwa miały dość szalony przebieg, bo zorganizowano je o nietypowej porze roku, a na zbieranie materiałów było bardzo mało czasu. O tym, że zostaliśmy wybrani dowiedzieliśmy się w połowie listopada. Materiał do filmu zbieraliśmy przez 4 dni od zmierzchu do świtu od 21 do 25 listopada, a sam montaż zajął kolejne 9 dni. Podczas zbierania materiałów i wcześniej przy planowaniu filmu musieliśmy uwzględniać pogodę. Uznaliśmy, że nie będziemy z nią walczyć ale się jej poddamy i przygotujemy film z motywem przewodnim legend, które świetnie pasują do listopadowej aury. Dzień wcześniej planowaliśmy dokładnie lokacje, które chcemy odwiedzić. Niestety pogoda była bardzo zmienna, dlatego czasem kolejnego dnia o 6 rano tuż przed wyjazdem podejmowaliśmy decyzję, że udamy się do innego miejsca niż było to planowane pierwotnie

- dodaje Wojtek.

W filmie pokazanych jest wiele ciekawych miejsc naszego regionu, między innymi Zamek Krzyżtopór, Szydłów, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Opatowie, Pałac Tarłów w Podzamczu, Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni, Łysa Góra czy Zamek w Chęcinach.

- Staraliśmy się wybierać miejsca, które nawet przy gorszej pogodzie mogłyby wyglądać lepiej oraz te, które będą klimatem pasować do zakładanej koncepcji. Ze względu na krótki czas na realizację filmu oraz zmienność pogody wiedzieliśmy też niestety, że nie możemy sobie pozwolić na nagrywanie w tych bardziej odległych częściach województwa i że wszystkie lokacje danego dnia muszą znajdować się stosunkowo blisko siebie, tak aby nie tracić czasu na zbędne przejazdy. W bardziej komfortowych warunkach w filmie chcielibyśmy umieścić dużo więcej lokacji, mamy jednak nadzieję, że będziemy mogli to w przyszłości nadrobić tworząc kolejne filmy o świętokrzyskim oraz o samych Kielcach

- tłumaczy Wojtek.

Tworzenie filmu dało naszym podróżnikom wiele frajdy.

- Podobała nam się przede wszystkim myśl, że będziemy mogli pokazać szerzej nasze rodzinne strony. Ostatecznie jesteśmy zadowoleni również z pory rozgrywania mistrzostw ponieważ te trudne warunki stanowiły dla nas nowe wyzwanie pod kątem filmowym

- dodaje twórca Road Bus Trip.

Jak zagłosować na naszych reprezentantów?

Należy przejść na sam dół strony internetowej V Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów, wpisać adres mailowy oraz wybrać Road Trip Bus i wcisnąć przycisk "głosuję". Następnie należy wejść na swoją skrzynkę pocztową i kliknąć w potwierdzenie głosu. Głosować można co 24 godziny, do czwartku 8 grudnia. Wtedy właśnie poznamy zwycięzcę głosowania internetowego, a główny laureat zostanie ogłoszony jeszcze przed nowym rokiem.

Road Bus Trip
Przypomnijmy, że Blog Road Bus Trip działa od 2015 roku. Na kanale Kasia i Wojtek opowiadają i pokazują swoje podróże po całym świecie.

- Blog narodził się dlatego, że sami nie mogliśmy znaleźć niektórych potrzebnych informacji w sieci, a skoro ich nie było to uznaliśmy, że gdy już je zdobędziemy podzielimy się z innymi, aby oni mieli łatwiej. Pierwsze praktyczne artykuły napisaliśmy po naszej samochodowej wizycie na Ukrainie. Byliśmy tam wtedy tylko kilka dni na konferencji naukowej dla studentów i doktorantów i nie znając cyrylicy mieliśmy pewne problemy z dość skomplikowanym w tamtym czasie przekraczaniem granicy. Wszystko opisaliśmy, a artykuł o przekraczaniu granicy z Ukrainą był przez lata jednym z najchętniej czytanych wpisów na naszym blogu

- wspomina Wojtek.

Od tego czasu para zwiedziła już blisko 50 państw. Ostatnio podróżowali między innymi do Islandii, Czechy czy Chorwacji. - W tych dwóch ostatnich krajach nagraliśmy też vlogi, które można zobaczyć na naszym kanale. We wrześniu i październiku, tuż przed mistrzostwami przez ponad miesiąc podróżowaliśmy po Katalonii, gdzie zrealizowaliśmy między innymi vloga o “Hiszpańskiej Route 66” - Drodze N-340, który za jakiś czas będzie można obejrzeć na naszym kanale - dodaje bloger.

Warto wspomnieć, że Wojciech Grabowski prowadzi także kanał kulinarny "Top Gar", na którym pokazuje, jak przygotowywać różne potrawy.