Pierwszy deweloper użył w Kielcach specustawy mieszkaniowej, radni zdecydują, czy może budować

Agata Kowalczyk
To radni zdecydują, czy deweloper może postawić taki budynek u zbiegu ulic Nowej i Wojska Polskiego.
To radni zdecydują, czy deweloper może postawić taki budynek u zbiegu ulic Nowej i Wojska Polskiego. Archiwum
W Kielcach po raz pierwszy deweloper skorzysta ze specustawy mieszkaniowej. Wniosek dotyczy budowy bloku przy ulicy Wojska Polskiego i Nowej. Rada Miasta wciągu dwóch miesięcy zdecyduje czy wydać zgodę na inwestycje czy nie.

Ze specustawy, która obowiązuje od tego roku może skorzystać każdy inwestor, który chce postawić blok z co najmniej 25 mieszkaniami lub osiedle co najmniej 10 domów jednorodzinnych. Nie możne jednak budować w polach, gdzie nie ma żadnej infrastruktury. W pobliżu tego miejsca musi się znajdować szkoła, przedszkole czy przystanek autobusowy, specustawa dokładnie określa ten dystans i jest on uzależniony od wielkości miasta.

- Specustawa mieszkaniowa ogranicza do minimum procedury, a tempo postępowania jest błyskawiczne. Pozwala też na budowę w miejscach, gdzie do tej pory było to niemożliwie bo nie ma planu lub jego zapisy nie pozwalają na budownictwo mieszkaniowe – informuje Artur Hajdorowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Rewitalizacji w ratuszu. – Na warunki zabudowy, które są wydawane, jeśli nie ma planu inwestor czeka w najlepszym przypadku 1-2 miesiące, ale jeśli są odwołania to może to być wiele miesięcy a nawet kilka lat. Specustawa skróci ten czas. Spodziewamy się jednak, że najwięcej wniosków będzie dotyczyło sytuacji, w których inwestor nie dostanie warunków zabudowy w normalnym trybie.

Inwestor, który chce budować blok z mieszkaniami (od 27 do 31) i częścią usługową na rogu ulicy Nowej i Wojska Polskiego wcześniej starał się o pozwolenie na budowę i nie dostał zgody. Otrzymałby zezwolenie, gdyby zdecydował się zrobić wjazd od ulicy Wojska Polskiego, ale wybrał od strony ulicy Nowej. Podjął więc kroki, aby skorzystać ze specustawy mieszkaniowej.

Jak działa specustawa mieszkaniowa ? Inwestor złożył wniosek do prezydenta Kielc, który jest tylko pośrednikiem, nie podejmuje żadnej decyzji. - Ma on trzy dni, czyli bardzo mało na przekazanie sprawy do Rady Miasta, która musi podjąć decyzje w formie uchwały wciągu dwóch miesięcy- dodaje dyrektor Hajdorowicz. – W tym czasie wniosek musi być podany do publicznej wiadomości i ogłoszone konsultacje społeczne. Każdy mieszkaniec może się wypowiedzieć, nie musi być sąsiadem. Oprócz tego występujemy o stanowisko do kilku instytucji. Wszystkie opinie przekażemy radnym i inwestorowi, który po zapoznaniu się z nimi może, ale nie musi je uwzględnić i zmodyfikować wniosek. Jeśli wprowadzi zmiany, to odbywają się ponowne konsultacje. Cały gromadzony materiał skierujemy do Rady Miasta, która powinna się nim kierować wyrażając zgodę lub nie na inwestycję. Radni mają absolutną swobodę w podejmowaniu tej decyzji.

Ta uchwała jak każda może być zaskarżona do wojewody a potem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Po wejściu uchwały w życie inwestor po przygotowaniu projektu musi już tradycyjną drogą wystąpić o pozwolenie na budowę.

POLECAMY RÓWNIEŻ:




Nie wiesz z kim pójdziesz na studniówkę? Skorzystaj z naszego generatora studniówkowego!


Ile kosztuje wychowanie dziecka w Polsce? Jest droższe niż myślisz!



Co nas wkurza w zimie na polskich drogach?



Praca marzeń. 10 najlepszych ofert pracy skierowanych do Polaków




One urodzą w 2019. Indzie nowe baby boom



Co wiesz o prowadzeniu auta zimą? Quiz


ZOBACZ TAKŻE: FLESZ. Jedziesz na ferie? Niewiedza może Cię drogo kosztować

Źródło:vivi24

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
ludowiec
W dniu 20.01.2019 o 12:31, Tubylec napisał:

Przy ul Wrzosowej wybudowano dwa piękne bloczki i nikomu nie przeszkadzają.

MNIE PRZESZKADZAJOM WIENC NIE P....DOL.

w
wujek
W dniu 20.01.2019 o 11:00, Dewloper napisał:

Tak, jestem dewloperem, a ty te jesteś nikim.Głupia pi..o!

Cuś ci sie pomerdało deweloperze;

Nie jezdem ciotom ino wujem!

l
ludowiec
W dniu 20.01.2019 o 13:30, Wyburzyciel napisał:

Te "klasyczne domki" to zwykłe stare chałupy postPRL ziejące benzopirenami ze swych klasycznych kominów zasilanych klasycznymi piecami.

W dalszym ciągu mowa nienawiści!!!

m
młodzi demokraci
W dniu 20.01.2019 o 12:24, ANDRZEJ napisał:

Miejmy nadzieję że będą też budować w dalszej części ul Wojska Polskiego obok Ostrej Górki.Bo tu psy dupami szczekają .Dosłownie.

Na wszystkie troski Mateusz Kijowski!

j
jasiu ludowiec
W dniu 20.01.2019 o 12:00, Gość napisał:

A jeśli jest lalkarzem?

To wuj mu w zupę!

W
Wyburzyciel
W dniu 18.01.2019 o 19:43, florren napisał:

Nowoczesny wieżowiec o kubistycznej architekturze wśród klasycznych domków jednorodzinnych - polskie poczucie piękna. Jednym słowem architektoniczny chaos i urbanistyczny bełkot. Takie będzie nasze miasto. 

Te "klasyczne domki" to zwykłe stare chałupy postPRL ziejące benzopirenami ze swych klasycznych kominów zasilanych klasycznymi piecami.

T
Tubylec
W dniu 19.01.2019 o 17:05, Dewloper napisał:

Pan Hajdarowicz nie ma nic do powiedzenia, do powiedzenia przy tej ustawie mają radni... jeśli się zgodzą, aby wśród domków jednorodzinnych wybudować blok.. wykończą Kielce.. Po tej decyzji, każdy inwestor znajdzie "stare dobre małżeństwo" wśród dzielnicy domków jednorodzinnych, da im 500 tys zł za dom i działkę, oraz .. mieszkanie w budynku które wybuduje na ich działce. Sąsiedzi wiedząc, że powstanie blok, sprzedadzą swoje domy temu deweloperowi, wiedząc, że ich nieruchomości stracą na wartości ( jaki ładny rym), i się zacznie... W Kielcach zarżniemy dzielnice domków jednorodzinnych... jak zrobimy taki precedens !!! Mechanizm , jak napisałem jest prosty, jestem dewloperem i w rozmowach z kolegami słyszę, "jak za małe pieniądze..rozp… to miasto", jeśli oni tak będą robić, ja niestety będę musiał robić to samo. Jeśli miasto nie da nam nowych terenów , to będziemy szukać staruchów, ( jak to mówią moi koledzy), stare babcie, których dzieci pojechały za granicę, i damy im mieszkanie, dożywotkę itd... i będziemy rąbać takie plomby, na osiedlu Związkowiec, Pod Telegrafem, Pod Skocznią itd... jak Rada Miasta się na to nie zgodzi, pójdziemy do sądu i pokażemy, przy ul. Nowej można było wybudować Blok, dlaczego nie na Tatrzańskiej? No właśnie. Powiedzcie temu Trenerowi-Prezydentowi niech się zastanowi  czy tak ma wyglądać nasze miasto. To że młody Suchański przewodniczący Rady Miasta  jest dewloperem i liczy na"precedens", żeby mógł robić to samo, to jeszcze za mało...Zastanówcie się... może ja mam dobre serce, ale jak wszyscy dewloperzy będą korzystać z praw tej ustawy, ja nie będę stał z boku. Moi koledzy dewloperzy już opracowali plan będą "informować" mieszkańców danej ulicy, że jeden z domów( nie wskażą który) został wykupiony przez dewlopera i tam powstanie blok. W ten sposób cena innych nieruchomości spadnie( tak myślą) i pojawi się jakiś pan chcący kupić dom ( nie mówiąc że jest właśnie tym dewloperem) i ludzie będą wyprzedawać swoje nieruchomości , no i dalej już wiecie... WENTA !!! jeszcze dobrze nie zacząłeś rządzić, a już cię ludzie przeklną.. zastanów się... zresztą twoja sprawa... ja z głodu nie umrę...

Przy ul Wrzosowej wybudowano dwa piękne bloczki i nikomu nie przeszkadzają.

A
ANDRZEJ

Miejmy nadzieję że będą też budować w dalszej części ul Wojska Polskiego obok Ostrej Górki.Bo tu psy dupami szczekają .Dosłownie.

G
Gość
W dniu 19.01.2019 o 18:48, ludowiec napisał:

Bardziej prawdopodobne, że jesteś jajcarzem niż lkażem, ale tej drugiej opcji też nie wykluczam.Jeśli jesteś lkarzem, to lkarzu ulecz sam siebie!

A jeśli jest lalkarzem?

D
Dewloper
W dniu 19.01.2019 o 18:22, Oktawian napisał:

Jesteś dewloperem?A ja jestem Lkażem.

Tak, jestem dewloperem, a ty te jesteś nikim.

Głupia pi..o!

m
młody demokrata
W dniu 19.01.2019 o 21:05, Oktawian napisał:

Wybacz, ale ktoś kto nie wie nawet kim jest, jest dla mnie mało wiarygodny.

Tylko KOMITET jest wiarygodny i uprawniony do uwiarygodnienia!

M
MŁODY DEMOKRATA
W dniu 19.01.2019 o 21:57, Zbieracz muchomorów napisał:

Dlaczego w tym mieście można kupić domek jednorodzinny na osiedlu domów i zburzyć go stawiając na tej działce prawie po granicy blok z kilkunastoma mieszkaniami?Kto i dlaczego wydaje takie zgody? Czym jest zmotywowany?Już w poprzedniej kadencji takie dwa przypadki na Mazurskiej, przy Krakowskiej za pływalnią, al.Na stadion itd.Ktoś wyżej opisał tę metodę, ja zresztą też pisałem.

TO JEST MOWA NIENAWIŚCI!!!!!

M
MŁODY DEMOKRATA
W dniu 19.01.2019 o 21:57, Zbieracz muchomorów napisał:

Dlaczego w tym mieście można kupić domek jednorodzinny na osiedlu domów i zburzyć go stawiając na tej działce prawie po granicy blok z kilkunastoma mieszkaniami?Kto i dlaczego wydaje takie zgody? Czym jest zmotywowany?Już w poprzedniej kadencji takie dwa przypadki na Mazurskiej, przy Krakowskiej za pływalnią, al.Na stadion itd.Ktoś wyżej opisał tę metodę, ja zresztą też pisałem.

Wenta PO W.L. wszystko naprawi!

Komitet czuwa, żeby wszystko odbywało się ze wszystkimi zasadami demokratycznego państwa prawa, a więc możesz spać spokojnie. 

Twoje obawy czy też nie mające uzasadnienia insynuacje pozbawione są w tej sytuacji wszelkich podstaw i uzasadnienia.

j
jasiu ludowiec
W dniu 18.01.2019 o 22:30, Walisław Koński napisał:

Dobrze widzę na tej wizualizacji, że ten facet na trzecim piętrze marszczy sobie freda?

Co ty pier... un guni kreta asz sie iskry sypiom!

Z
Zbieracz muchomorów

Dlaczego w tym mieście można kupić domek jednorodzinny na osiedlu domów i zburzyć go stawiając na tej działce prawie po granicy blok z kilkunastoma mieszkaniami?
Kto i dlaczego wydaje takie zgody? Czym jest zmotywowany?
Już w poprzedniej kadencji takie dwa przypadki na Mazurskiej, przy Krakowskiej za pływalnią, al.Na stadion itd.
Ktoś wyżej opisał tę metodę, ja zresztą też pisałem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3