Poznali Bałtów, teraz odkrywali tajniki Kielc i okolic. Najsympatyczniejsze pierwszaki ze Staszowa w trasie

Dorota KLUSEK
Zmęczeni, ale szczęśliwi – uczniowie klasy II C ze Szkoły Podstawowej numer 2 w Staszowie w bawialni Happy Land w Galerii Korona w Kielcach. Łukasz Zarzycki
Dzieci z klasy II C ze Szkoły Podstawowej numer 2 w Staszowie imienia Ignacego Jana Paderewskiego w Staszowie wyruszyły w ciekawą podróż.

Czas na "Pierwszaki"

Rozpoczynamy kolejną akcję "Pierwszaki-zdrowo i bezpiecznie do szkoły". Znów spotkamy się z uczniami klas pierwszych na wspólnych imprezach. Zdjęcia wszystkich klas pierwszych ukażą się w czwartek 5 grudnia w specjalnym dodatku "Echa Dnia". Od tego dnia będziemy wybierać najsympatyczniejsze klasy pierwsze.

Zwiedziły Jaskinię Raj, Chęciny, Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach, a na koniec udały się Galerii Korona w Kielcach, gdzie bawiły się w bawialni Happy Land, a Multikinie obejrzały przygody "Rycerza Blaszki. Pogromcy smoków".

II C ze staszowskiej "Dwójki" to wyjątkowa klasa. Przed rokiem w plebiscycie Echa Dnia na Najsympatyczniejsze Pierwszaki zajęła drugie miejsce w województwie świętokrzyskim oraz pierwsze w powiecie staszowskim. Tym samy klasa wygrała aż dwie wycieczki do Bałtowa!

ZACZAROWANY BAŁTÓW

- Do JuraParku pojechaliśmy wiosną. Przyjechaliśmy wraz z deszczem, wiec pierwsze co, to były zakupy płaszczy przeciwdeszczowych - śmieje się Gabriela Urbańska, wychowawczyni klasy II C. - Ale później zrobiło się przepięknie. Pogoda okazała się dla nas łaskawa. Zaliczyliśmy wszystkie atrakcje, które były zaplanowane. Duże wrażenie na dzieciach zrobiło Prehistoryczne Oceanarium, szczególnie te sztuczki, które zostały w nim zastosowane. Dzieci ogromnie zaskoczył rekin. Niektóre wręcz chowały się przed nim pod naszymi płaszczami.

Zgodnie z regulaminem konkursu pierwszaki z Staszowa mogły pojechać do Bałtowa raz jeszcze.

- Bałtów tak się spodobał uczniom, że rodzice postanowili, że dzieci tam wrócą. Ale zmieniliśmy plany, uznałam, że Bałtów raz nam wystarczy, a ziemia kielecka kryje tyle ciekawych atrakcji, że zdecydowaliśmy skorzystać z zaproszenia do bawialni i kina. Natomiast wspólnie z rodzicami zorganizowaliśmy wycieczkę po kielecczyźnie.

Wycieczka odbyła się w środę 25 września. Ten dzień dla uczniów II C zaczął się wyjątkowo wcześnie. Już o 7.30 ze Staszowa wyjechał autobus z najsympatyczniejszą klasą.

ZABAWA W GALERII KORONA

- O godzinie 9 byliśmy w Jaskini Raj. O 10.30 byliśmy już umówieni z przewodnikiem w Chęcinach. Tu zwiedziliśmy nie tylko zamek, ale także wiele innych ciekawych miejsc. Pan przewodnik Dominik zdradził nam wiele tajemnic. Byliśmy też w kościele pod wezwaniem Świętego Bartłomieja, który ma 700 lat. W Staszowie mamy bardzo podobny. Nawet sobie żartowaliśmy, że chyba ci sami budowniczowie go robili, bo styl podobny, ten sam święty i też ma prawie 700 lat - żartowała Gabriela Urbańska.

Plan dnia był bardzo napięty. Już o godzinie 13 klasa znalazła się w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach, a o 14.10 zaczęła się zabawa w bawialni Happy Land w Galerii Korona w Kielcach.

- Chłopaki na mur! - co jakiś czas było słychać głos przywódczego ucznia.

Patrząc na rozbieganych drugoklasistów aż trudno było uwierzyć, że za nimi tak intensywny dzień.
- To bardzo żywiołowe dzieci. Uczy się w niej 23 uczniów: 13 chłopców i 10 dziewczynek - tłumaczy wychowawczyni. - W pierwszej klasie mnie i rodziców dużo trudu kosztowało, by to całe towarzystwo spiąć, ale się udało. Dziś są bardzo zdyscyplinowani. Jeden gwizdek wystarczy, to taki nasz znak, żeby się zebrały razem. Na lekcji chętnie pracują. Chętni są i do zabawy i do nauki.

Po zabawie w Happy Landzie, tak jak powiedziała Gabriela Urbańska, jeden gwizdek wystarczył, by klasa zebrała się i przeszła do Multikina, gdzie na wyjątkowych gości czekał dzielny Rycerz Blaszka.