Głównym celem Konkursu jest propagowanie nauki programowania wśród uczniów. W poprzedniej, trzeciej edycji konkursu uczestniczyło ponad 270 uczniów.
Cele Konkursu ·
- Podniesienie świadomości znaczenia i rangi informatyki w życiu zawodowym i społecznym
- Upowszechnienie nauki programowania w szkołach województwa świętokrzyskiego
- Zwiększenie zainteresowania uczniów programowaniem
- Rozwijanie umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, w szczególności z uwzględnieniem narzędzi informatycznych dostępnych w chmurze internetowej
Konkursu przeprowadzony zostanie w dwóch kategoriach: · Kategoria I – uczniowie klas IV–VI szkół podstawowych i kategoria II – uczniowie klas VII–VIII szkół podstawowych.
Tematy prac konkursowych
Kategoria I: Wykonanie w programie Scratch 3.0 multimedialnej prezentacji z elementami animacji na temat „Trzy wynalazki minionego stulecia, które Twoim zdaniem najbardziej zmieniły świat. Uzasadnij swój wybór".
Kategoria II: Wykonanie w programie Scratch 3.0 gry edukacyjnej na temat „Naukowe zagadki i tajemnicze zjawiska wokół nas".
Termin przygotowania prac przez uczniów upływa z dniem 8 kwietnia 2020 roku. Szkolne Komisje Konkursowe przesyłają do Komisji Wojewódzkiej w terminie do 17 kwietnia 2020 roku trzy najlepsze w prace w każdej kategorii. W Konkursie przewidziane są atrakcyjne nagrody rzeczowe,które zostaną ufundowane przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego. Szczegółowe informacje zawarte są w regulaminie Konkursu znajdującym się na stronie organizatorów www.scdn.pl
Giganci zatruwają świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?