"Gra Szyfrów" w Końskich, czyli nauka historii w goglach vr
Tych, którzy we wtorek przechodzili obok urzędu miasta i gminy w koneckim parku mógł zdziwić widok zaparkowanego przed budynkiem czerwonego tira pełnego komputerowego sprzętu i z wielkim napisem "Gra Szyfrów". To właśnie w nim uczniowie, choć nie tylko, mogli w nowy, atrakcyjny sposób zapoznać się z niewielkim wycinkiem historii Polski.
- "Gra Szyfrów" to innowacyjna gra służąca nie tylko rozrywce, ale również edukacji. Sprawdzamy w ten sposób, jak młodzież, do której przede wszystkim skierowany jest projekt będzie reagowała na taki przekaz historii. Uczniowie czerpiąc przyjemność z grania w taką grę będą przy okazji przyjmować dużą dawkę wiedzy. Po całej Polsce będzie jeździł tir, w którym cała "Gra Szyfrów" jest umiejscowiona, odwiedzi 20 miast, w tym Końskie i Jędrzejów. Chcemy przedstawić dokonania polskich łamaczy szyfrów, to między innymi dzięki nim wojna polsko-bolszewicka zakończyła się naszą wygraną - mówi Naczelnik Delegatury Instytutu Pamięci Narodowej w Kielcach, doktor Dorota Kowczańska-Kalita.
W wydarzeniu wziął udział również prezes Instytutu Pamięci Narodowej, Rafał Nawrocki. - Dzisiaj w Końskich odbył się wernisaż wystawy oświęconej Waldemarowi Świecowi "Robotowi, ale także do Końskich zawitał tir biura nowych technologii Instytutu Pamięci Narodowej. To pokazuje jak szeroka jest oferta instytutu. Z jednej strony upamiętnienie wojennego bohatera, cichociemnego, którego krew wsiąkła w Ziemię Konecka, a z drugiej strony wspomnienie już w zupełnie nowej odsłonie, w nowych technologia o wojnie polsko-bolszewickiej w roku 1920 - mówi prezes i dodaje, że Końskie i Świętokrzyskie to ziemia, która wydała wielu polskich bohaterów, o których trzeba i należy przypominać.
Zobacz zdjęcia z "Gry szyfrów" w Końskich
Mobilny showroom cieszył się w Końskich duża popularnością. Przed południem odwiedzali go uczniowie koneckich szkół. Wielu z nich było zafascynowanych wirtualnymi możliwościami gry. - Bardzo nam się podobało. Gra miała cztery etapy, były zaszyfrowane wejścia, które trzeba było otworzyć. Tak to się można uczyć - mówiły spotkane tam dwie uczennice jednego z koneckich liceów.
"Gra Szyfrów" to gra FPP, czyli gra z perspektywy pierwszej osoby (first person perspective). Każdy z uczestników może złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Zainteresowani mogą wcielić się w autentyczne postacie żołnierzy wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku. Bohaterowie z "Gry Szyfrów" będą mieli za zadanie uruchomić skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i uratować Europę przed komunistycznym zniewoleniem.
"Gra Szyfrów" jest częścią projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej "Gry w edukacji", została wpisana do programu nauczania jako treści rekomendowane.
W środę 12 października "Gra Szyfrów" zagości na parkingu przy Centrum Kultury w Jędrzejowie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?