Projekt edukacyjny został napisany i zgłoszony do IX edycji Programu mPotęga, który był skierowana do szkół podstawowych, wyższych, organizacji pozarządowych, bibliotek i grup nieformalnych z całej Polski.
Do konkursu zgłoszono prawie 500 projektów. Dofinansowanie otrzymało tylko 114 placówek, w tym Publiczna Szkoła Podstawowa imienia Walentego Stefańskiego w Bodzechowie.
Projekt skierowany jest dla uczniów klas IV-VI, którzy chcą poznawać matematykę, są ciekawi świata, lubią rywalizację i dobrą zabawę.
Jak podkreśla dyrektor szkoły, Konrad Żelazowski, miesiąc wrzesień upłynął uczestnikom projektu na zmaganiach z tabliczką mnożenia.
- Każdy uczestnik napisał wstępny test, badający znajomość tabliczki do stu, aby móc pod koniec września sprawdzić realny przyrost swojej wiedzy pisząc kolejny test. Na zajęciach mierzyli się z grami ułatwiającymi zapamiętać tabliczkę mnożenia: Bingo matematyczne, Ja mam, kto ma?, Salto karciane, Domino- mówi dyrektor i podkreśla, że projekt to świetne połączeni nauki z zabawą.
- Rozwiązywali matematyczne krzyżówki, budowali jesienną kostkę tabliczki mnożenia. Pracując w parach tworzyli gry interaktywne, których celem było utrwalenie tabliczki mnożenia lub też sprawdzenie samego siebie - linki do gier zostały udostępnione nauczycielom do wykorzystania na lekcjach oraz umieszczone na stronie szkoły. Zorganizowano również szkolny turniej z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia – mówi Konrad Żelazowski.
W zespołach klasowych, uczniowie rywalizowali o tytuł Szkolnego Mistrza w różnorodnych konkurencjach związanych z tabliczką mnożenia: układali puzzle, rozkodowywali hasło pokonując tor przeszkód, rzucali do celu, układali piramidę tabliczki mnożenia. Zabawa była fantastyczna – każdy mógł wziąć w niej udział. Na koniec zmagań na każdego ucznia czekał słodki poczęstunek
W październiku w czasie zajęć projektowych nie było ani chwili na nudę. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Przez cały miesiąc królowały figury geometryczne. Uczniowie rozkodowywali nazwy różnych figur i poznawali ich cechy charakterystyczne.
Odgadywali ich nazwy grając bawiąc się w grę interaktywną ,,Stokrotka”. Emocji i zdrowej rywalizacji nie zabrakło. Zwycięzcy
otrzymywali słodkie nagrody. Uczestnicy zajęć układali domino matematyczne, zliczali figury ukryte na obrazkach, tworzyli z klocków obrazy z symetrią lustrzaną, a wszystko po to aby utrwalać poznane wiadomości. Wielkie poruszenie i ogromną mobilizację wzbudziła gra szkolna. Uczniowie po wykonaniu zadań otrzymywali krótki fragment bajki matematycznej na odwrocie której umieszczona była informacja u kogo w szkole mają szukać kolejnego zadania.
- W grę włączyli się różni pracownicy szkoły. Aby otrzymać kolejne zadanie drużyny były zmuszone zapamiętać i podać tajne hasło. Po rozwiązaniu wszystkich zadać mogli ułożyć całą bajkę, która opowiadała o Dionizym i jego wyprawie w Kosmos na planetę zwaną Figurolandią. Kolejnym zadaniem było tworzenie pracy plastycznej pokazującej jak uczniowie wyobrażają sobie taką planetę. Wyobraźnia uczestników projektu okazała się byś niesamowitą – każda praca była pełna barw, kolorów i niesamowitych kształtów – mówi dyrektor Konrad Żelazowski.
Na ostatnich zajęciach w październiku uczniowie poznali różnorodne gry matematyczne zarówno karciane, klocki edukacyjne jak i gry planszowe. Omówiono jakie cechy powinna mieć świetna gra. Uczniów tak wciągnęła zabawa, że nie zauważyli jak szybko minął im czas zajęć. Zabawa z grami będzie kontynuowana na kolejnych zajęciach w listopadzie.
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.
Polacy badają kosmos
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?