MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Finał piątej edycji konkursu „Z Panem Scratchem za pan brat” za nami. Kosmici kontra... naukowcy. Zobaczcie zdjęcia

Paulina Baran
Paulina Baran
Finał konkursu „Z Panem Scratchem za pan brat” odbył się w Centrum Edukacyjnym ŚCDN w Wólce Milanowskiej. Organizatorami przedsięwzięcia byli Departament IT Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
Finał konkursu „Z Panem Scratchem za pan brat” odbył się w Centrum Edukacyjnym ŚCDN w Wólce Milanowskiej. Organizatorami przedsięwzięcia byli Departament IT Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
– W niedalekiej przyszłości, w naszej Galaktyce wynalazca ratuje świat i zawiera pokój z kosmitami – to akcja zwycięskiej prezentacji w pierwszej kategorii konkursu „Z Panem Scratchem za pan brat”. Multimedialną pracę przygotował Ignacy Weryszko, uczeń Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych imienia Ludomira Różyckiego w Kielcach.

Rafał Paliborek ze Szkoły Podstawowej numer 33 imienia Ignacego Jana Paderewskiego w Kielcach wygrał w tym samym konkursie swoją kategorię wiekową. Nastolatek przygotował grę w programie Scratch – „Odkrycia i wynalazki Ignacego Łukasiewicza”, w której gracz musi walczyć o ropę z ogromnymi kretami. Obaj uczniowie wygrali laptopy.

Finał konkursu „Z Panem Scratchem za pan brat” odbył się w Centrum Edukacyjnym ŚCDN w Wólce Milanowskiej. Organizatorami przedsięwzięcia byli Departament IT Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.

Najważniejsze cele konkursu to: podniesienie świadomości znaczenia i rangi informatyki w życiu zawodowym i społecznym; upowszechnienie nauki programowania w szkołach województwa świętokrzyskiego; zwiększenie zainteresowania uczniów programowaniem; rozwijanie umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, w szczególności z uwzględnieniem narzędzi informatycznych dostępnych w chmurze internetowej.

Konkurs przeprowadzony był w dwóch kategoriach: I – uczniowie klas IV–VI szkół podstawowych oraz II – uczniowie klas VII–VIII szkół podstawowych. Młodsi uczniowie przygotowywali na konkurs – w programie Scratch 3.0 multimedialną prezentację z elementami animacji na temat: „Wehikuł czasu – mój przyszły zawód". Starsi musieli wykonać w programie Scratch 3.0 grę edukacyjną na temat: „Największe osiągnięcia polskiej nauki".

W konkursie uczestniczyło stu uczniów z 35 świętokrzyskich szkół. Do finałowej rozgrywki jury zakwalifikowało po 10 uczniów z każdej kategorii. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody, za pierwsze i drugie miejsce – laptopy, za trzecie miejsce – tablety, a dla pozostałych uczestników finału – słuchawki.

Wszystkim finalistom należą się ogromne brawa za ciekawe prace.

Zobaczcie zdjęcia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Paliwo na stacjach będzie tańsze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na echodnia.eu Echo Dnia Świętokrzyskie