Każdy dzień pokazów, od wtorku do czwartku, podzielony będzie na trzy bloki filmowe. Po każdym z nich nastąpi dyskusja z twórcami wyświetlanych dokumentów. Wszystko to na dużej scenie Kieleckiego Centrum Kultury.
Z kolei w piątek, 25 listopada Gala Finałowa i wręczenie festiwalowych nagród.
Po całodniowych seansach konkursowych organizatorzy Festiwalu Form Dokumentalnych NURT 2016 zaproszą widzów na bardziej kameralne projekcje pozakonkursowe. We wtorek, środę i czwartek, 22, 23 i 24 listopada o godzinie 20 na małej scenie gmachu przy placu Moniuszki 2B zagości światowy dokument.
CZYTAJ TAKŻE: Festiwal NURT fascynuje i wciąga. Dlaczego?
Program festiwalu na środę, 23 listopada.
Pokaz IV, godziny 9-11.30
Jak nielegalnie kupiliśmy biling telefonu
scen. i reż.: Jarosław Jabrzyk; zdj.: Piotr Wacowski, Piotr Brodzisz; dźw.: Krzysztof Budzyński, Mateusz Wróblewski; mont.: Radosław Skarżyński; prod.: TVN S.A. Czas trwania: 26 minut.
Reportażowa rekonstrukcja zakresu inwigilacji polskiego społeczeństwa przez rodzime tajne służby.
Ślimakiscen. i reż.: Grzegorz Szczepaniak; zdj.: Daniel Wawrzyniak, Marek Kozakiewicz; dźw.: Grzegorz Szczepaniak; muz.: Mikołaj Majkusiak; mont.: Wojciech Janus, Grzegorz Szczepaniak; prod.: Wajda Studio. Czas trwania: 29 minut.
Filmowa satyra na nieprofesjonalne businessowe „chciejstwo” polskich „żółtodziobów”.
Pasja po babci
scen. i reż.: Beata Hyży-Czołpińska; zdj.: Krzysztof Więckowski; dźw.: Jacek Dziemidowicz; opracowanie muz.: Beata Hyży-Czołpińska; mont.: Mirosław Filipiuk; prod.: Telewizja Polska S.A. Oddział Białystok. Czas trwania: 29 minut.
Mirosław Angielczyk zaczynał od nietypowej dziecięcej pasji. Kiedy jego koledzy z podstawówki wypatrywali na wiejskiej drodze zachodnich samochodów, on z babcią Józią chodził na łąkę, a potem znosił jej naręcza zielska i pytał, co jak się nazywa. Pani Józefina, wioskowa znachorka i akuszerka, chętnie dzieliła się wiedzą. Potem sam zbierał zioła i woził je rowerem do punktu skupu.
Anatomia startupu
scen i reż.: Aleksander Dembski; zdj.: Mateusz Wajda; dźw.: Piotr Lasota; mont.: Hubert Pusek PSM; prod.: KOSMOS PRODUCTION Sp. z o.o. Czas trwania: 51 minut.
Rejestracja kilku sposobów pełnego zawodowych sukcesów funkcjonowania w branży przez młodych polskich ambitnych „ludzi interesu”.
Pokaz V, godziny 12.30-14.30
Niezły hip-hop: Arcadio
scen. i reż.: Dagmara Wysocka, Łukasz Krasny; zdj.: Paweł Sułkowski, Adam Płonka; dźw.: Paweł Sułkowski; muz.: Arkadio mont.: Dagmara Wysocka, Łukasz Krasny; prod.: Dagmara Wysocka, Łukasz Krasny. Czas trwania: 20 minut.
Zrealizowany w konwencji hip-hopu filmowy zapis marzeń budzącego się do aktywnego życia młodego, ambitnego człowieka, w przyszłości: prawdziwego nowoczesnego przedsiębiorcy.
Inny
scen. i reż.: Alicja Grzechowiak; zdj.: Roman Wasiluk; dźw.: Piotr Dzienis; mont.: Roman Wasiluk; prod.: TVP S.A. Oddział Białystok. Czas trwania: 19 minut.
Reportażowy portret „odmieńca”, który w codziennym trudzie w pełni świadomego kształtowania swego wnętrza, potrafił nie tylko „odbić się od dna” ludzkiego poniżenia, ale – co ważniejsze – potrafił odnaleźć sens „zwyczajnego” życia.
Goran - the camel man
reż.: Marcin Lesisz; scen.: Marcin Lesisz, Edyta Zajdlic; zdj.: Marcin Lesisz; dźw.: Lucyna Wielopolska-Lorenc; muz.: Lucyna Wielopolska-Lorenc; mont.: Edyta Zajdlic; prod.: Marcin Lesisz, Stowarzyszenie LGF Uisel Studio. Czas trwania: 17 minut.
Goran to Roland Charles Verdon – Szwajcar. Od 27 lat podróżuje na swoim cygańskim wozie wraz z psami, kozami i wielbłądem, przemierzając Jedwabny Szlak. Udało mu się dwukrotnie przebyć trasę przez Mongolię, Iran, Turcję, Włochy i Francję. Film to portret tego niezwykłego podróżnika, współczesnego nomady. Powstawał w trakcie pobytu Gorana w Gruzji.
Cześć,
do zobaczeniascen. i reż.: Izabela Szukalska; zdj.: Sławomir Chudowski; dźw.: Krzysztof Skrzypczak; muz.: Łukasz Kozera; mont.: Beata Widuch; prod.: Telewizja Polska S.A. Oddział Katowice. Czas trwania: 20 minut.
Przyjacielskie, filmowe wspomnienie niepowtarzalnej osobowości zmarłej przedwcześnie w bardzo dramatycznych okolicznościach katowickiej reporterki telewizyjnej.
Napisane życie.
Wisława Szymborska
scen. i reż.: Marta Węgiel; muz.: Stanisław Radwan; prod.: Instytut Książki, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Fundację Wisławy Szymborskiej i Telewizję Polską S.A. Czas trwania: 59 minut.
W swoje życie wprowadza widzów sama bohaterka. W filmie wykorzystane zostały niemal wszystkie dostępne materiały archiwalne z zasobów archiwum Telewizji Polskiej – wypowiedzi, relacje z wydarzeń i przede wszystkim wiersze, osobiście czytane przez Poetkę. I właśnie te wiersze, ułożone w celowy sposób wprowadzają nas w świat Wisławy Szymborskiej.
Pokaz VI, godziny 17-19
Przy Planty 7/9scen. i reż.: Michał Jaskulski, Lawrence Loewinger; zdj.: Michał Jaskulski; dźw.: Radosław Ochnio; muz.: Bartek Glliniak; mont.: Marcin Latanik; prod.: Metro Films Sp. z o.o., Two Points Films. Czas trwania: 87 minut.
Realizowany konsekwentnie przez lata film dokumentujący pasję i siłę „odbrązowienia” rzuconej na Kielce przez powojenny pogrom Żydów klątwy programowego polskiego antysemityzmu.
Strażnicy pamięci
- część III Dawidek
reż.: Mariusz Malec; scen.: Marek Zając; zdj.: Maciej Kurpiewski; dźw.: Remigiusz Botiuk, Mirosław Makowski, Krzysztof Flasza; muz.: Discovery Music Source, Karim Martusewicz;; mont.: Krzysztof Flasza; prod.: Discovery Networks Paweł Kuwik. Czas trwania: 26 minut.
Próba filmowej „anatomii po latach” sobiborskiej zbrodni ludobójstwa zaplanowanej i konsekwentnie przeprowadzonej przez niemieckich zbrodniarzy.
Coś dzieje się na Bliskim Wschodzie
Filmowa trylogia „Nieznany ląd” Larissy Sansour i spotkanie z reżyserką będzie czekać widzów, którzy w środowy wieczór, 23 listopada zasiądą na widowni małej sceny Kieleckiego Centrum Kultury.Pokaz pozakonkursowy rozpocznie się o godzinie 20.
Trzy filmy: „A Space Exodus”, „Nation Estate”, „In The Future They Ate From The Finest Porcelain”, odkrywają różne aspekty zawirowań politycznych na Bliskim Wschodzie, poruszają tematykę strat, przynależności, dziedzictwa i tożsamości narodowej.
Za pomocą języka science-fiction i przejmującej filmowej impresji ta trylogia przedstawia wizję Bliskiego Wschodu na skraju Apokalipsy. Filmy, które obejrzy kielecka publiczność NURT-u nominowane były do nagród Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Dubaju.
Po projekcji trylogii zaplanowano rozmowę z Larissą Sansour.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?