600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących - to propozycja ekonomisty. Będą zmiany? [24.08.2019 roku]

jsZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących – takie rozwiązanie zaproponował główny ekonomista banku Pekao SA. Jego zdaniem 500 plus rozdawane wszystkim po równo, i tym pracującym, i tym niepracującym, osłabia motywację do znalezienia zatrudnienia. Wielu rodziców zrezygnowało z pracy zarobkowej całkowicie po otrzymaniu wsparcia finansowego od państwa. Czy pomysł Marcina Mrowca się przyjmie?

600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących – ta zmiana może pomóc pracodawcom

Marcin Mrowiec, główny ekonomista banku Pekao SA uważa, że wsparcie od państwa w postaci 500 plus doprowadza do unikania pracy:

Marcin Mrowiec dla Businessinsider: Można by zmodyfikować program 500 plus w kierunku promowania beneficjentów programu, którzy pracują. Np. 600 plus dla pracujących, 400 plus dla niepracujących. Może z wyjątkiem matek, które mają troje i więcej małych dzieci.

Zdaniem ekonomisty, aktualne rozwiązania prawne nie sprzyjają poszukiwaniom pracy. Oprócz rodziców, osobami, które nagminnie rezygnują z jakiegokolwiek zatrudnienia, są osoby niepełnosprawne.

Marcin Mrowiec: Teraz system podatkowo-składkowy wspierający te osoby wytwarza bodźce utrzymujące je poza rynkiem pracy. Te osoby nie zawsze mają wysokie kwalifikacje, a gdyby zaczęły pracować, uzyskując niewysokie zarobki, równocześnie tracą prawa do dodatków socjalnych. Często nie opłaca im się więc podejmować pracy.

TOP 25 najlepszych miejsc pracy w Europie. Chcesz tutaj prac...

500 plus do podziału? „Trzeba zachęcać do aktywności zawodowej”

Zdaniem ekonomisty pat, w którym znajduje się sporo osób bezrobotnych w Polsce, wynika z przepisów, które nie przystają do rzeczywistości.

  1. Na polskim rynku pracy obciążenia związane z zatrudnieniem są wysokie dla wszystkich – osoby, które mogą liczyć na najniższe wynagrodzenie, często z niego rezygnują, ponieważ nie jest to dla nich opłacalne.
  2. Osoby pobierające różnorakie świadczenia obawiają się ich utraty w przypadku rozpoczęcia pracy zarobkowej.
  3. Wysokość świadczeń i wysokość najniższego wynagrodzenia często są zbliżone do siebie.

Marcin Mrowiec podkreśla, że Słowacy kilka lat temu zaczęli stosować ujemny podatek dochodowy (dopłacanie do bardzo niskich dochodów). Dzięki temu sporo bezrobotnych chciało znaleźć pracę.

Według ekonomisty, budowany przez 3 dekady system, na którym opiera się polski rynek pracy, powinien być dokładnie zbadany:

Brakuje nam rąk do pracy i musimy się upewnić, czy nasz system skłania ludzi do pracowania, a nie wzmacnia w nich tendencje, aby nie pracować, albo żeby pracować w szarej strefie.

TUTAJ zarabia się najwięcej! Tobie też wpada tyle na konto? ...

Trwa głosowanie...

Popierasz obecne zmiany w programie 500 Plus?

Materiał oryginalny: 600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących - to propozycja ekonomisty. Będą zmiany? [24.08.2019 roku] - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2,391

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-08-24T11:16:48 02:00, Gość:

300zl dla nie pracujących a 700dla pracujących wtedy wzięli by się do roboty

600 plus dla niepracujących i 1zl plus dla pracujących

G
Gość
2019-08-24T11:16:48 02:00, Gość:

300zl dla nie pracujących a 700dla pracujących wtedy wzięli by się do roboty

600 plus dla niepracujących i 10 plus dla pracujących

G
Gość

600 plus dla niepracujących i 100 plus dla pracujących

G
Gość

600 dla pracujących 700 dla samotnej matki dla nierobow 0

G
Gość
2019-08-24T01:42:39 02:00, Gość:

600 plus dla niepracujących i 100 plus dla pracujących

2019-08-24T01:53:58 02:00, Gość:

Popieram

2019-08-24T09:52:00 02:00, Gość:

Nieroby!

Myślę że grzmocenie się powinno być finansowane przez państwo. Trzeba oddychać. Bzykać się nie trzeba. Się urodziło to utrzymuj. Do roboty!!!!!!

G
Gość

300zl dla nie pracujących a 700dla pracujących wtedy wzięli by się do roboty

O
Osoba fizyczna
2019-08-24T04:21:25 02:00, Xyz:

Zabrać wszystko od utrzymania są rodzice... Była nas 6 i rodzice pracowali nic nam nie brakowało... Ostatnio jak byłakm w sklepie słyszałam Pana ledwo stojącego na nogach że zrobi sobie jeszcze 2 dzieci i nie bd musiał pracować 🤣🤣

2019-08-24T09:44:01 02:00, Gość:

Niby jak można rezygnowac z pracy "robiąc sobie więcej dzieci". A te dzieci to za powietrze żyją? Rozumiem, że krytykuje się tych, ktorzy mają dzieci w wieku 15 lat i nie chodzą do pracy, ale co z tymi ktorych dzieci są małe.. Ich tez miesza sie z blotem. Jesli ojciec pracuje, bierze nadgodziny, non stop nie ma go w domu, to tak wielką krzywdę wyrządza panstwu matka, ktora zostanie w tym czasie z dziećmi? Czy ona tez ma latac do pracy, gonic za pieniadzem i 3/4 pensji odawac opiekunce? Bo nie wszedzie praca jest taka, ze zdąrzy się zawodzic dziecko do zlobka, leciec na 8 godz do pracy i odebrac małe z powrotem. Czasem okazaje się, ze i tej matki prawie caly dzien nie ma w domu. I co ta rodzina ma z siebie? Rodzice zmęczeni ledwie zipia, dzieci po calym dniu ich nieobecnosci chca z nimi pospedzac czas, ale tu jeszcze trzeba zakupy, jedzenie, pranie... I czlowiek na pysk pada. Kiedys tez tak bylo, zaraz ktos o tym wspomni. Ale bylo wtedy lepiej? Tez marzylo sie o jakichs doplatach, co by czlowiek mial choc chwilę oddechu. A jak juz je zrobili to zle, bo to czy tamto. Dają i jesli ktos dobrze korzysta to po co temat drążyć. Nie wierzę, ze az tyle osob to patologia, choc widze ją na co dzien. Ale widze też inne osoby non stop goniace za pieniadzem, zeby starczylo na wynajem mieszkania, bo na kredyt nie stac, a nawet jak stac to jego tez trzeba oplacic. Do tego rachunki, dojazdy do pracy, prywatne przedszkole, leki, bo od tempa pracy non stop sie na cos choruje i wkolo Macieju. I takim osobom tez nie warto pomóc? Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora

2019-08-24T09:52:59 02:00, Tak!:

Zajebista odpowiedz. Pelna racja. Popieram. Nie wiem po cholere niektorym dzieci skoro maluchy maja siedzieć 12 godzin w żłobku. To wlasnie takie osoby sa patologia.

2019-08-24T10:20:04 02:00, Gość:

Nie mam nic do dzieci, ktore chowają sie bez rodziców, bo tez potrafia wyjsc na ludzi. Ale jakie ma sie wtedy wspomnienia z dziecinstwa i jakie ma się pojecie na temat wychowywania dzieci, gdy juz bedzie się mialo własne.. Kazdy tu mowi o średniowieczu, a ja bym wolala takie średniowiecze od wielkiej współczesności. Kiedys ojciec chodzil do pracy, matka chowala dzieci i bylo ok. Teraz dwoje mają pracować a dzieci rodzic się po 3 czy 4 i chowac sie same. Ja sama chcialabym isc do pracy, odsapnac choc chwile od malych, bo zrzeraja multum nerwow, ale kiedy spytalam męża o moj powrot do pracy, jakbysmy to zorganizowali itd, to choc jest zmęczony robotą spytal mnie " ale po co? Przyjdę z pracy to przynajmniej wiem, ze dzieci wybawione, obiad jest, pranie zrobione, a jie bd mial po robocie glodny po dziecko leciec jak bedziesz miec 2 zmianę, a potem jeszcze gotowac i male bawic po 10 godz charowki". Siedzę wiec z dupa w domu, nie maluję paznokci tylko latam z tymi malymi tu i tam, robie ten obiad i pranie itd, czasem mam dość, ale przynajmniej wiem ze wszystko zrobię i koniec. Lecą mi z życia lata pracy, a wlasciwie bezrobocia, nie bede miala za co zyc na starosc, bo nie oplacam skladek na emeryturę, ale chociaz wiem, ze robię wszystko co w mojej mocy, zeby dzieci wyszly na ludzi

Głównie chodzi o te rodziny w których ani ojciec ani matka nie kwapia się iść do pracy bo żyją z 500 i zasiłków. Chodzi o to aby przynajmniej jedno z rodziców pracowało A nie oboje żerują na innych osobach pracujących .🤨

G
Gość
2019-08-24T04:21:25 02:00, Xyz:

Zabrać wszystko od utrzymania są rodzice... Była nas 6 i rodzice pracowali nic nam nie brakowało... Ostatnio jak byłakm w sklepie słyszałam Pana ledwo stojącego na nogach że zrobi sobie jeszcze 2 dzieci i nie bd musiał pracować 🤣🤣

2019-08-24T09:44:01 02:00, Gość:

Niby jak można rezygnowac z pracy "robiąc sobie więcej dzieci". A te dzieci to za powietrze żyją? Rozumiem, że krytykuje się tych, ktorzy mają dzieci w wieku 15 lat i nie chodzą do pracy, ale co z tymi ktorych dzieci są małe.. Ich tez miesza sie z blotem. Jesli ojciec pracuje, bierze nadgodziny, non stop nie ma go w domu, to tak wielką krzywdę wyrządza panstwu matka, ktora zostanie w tym czasie z dziećmi? Czy ona tez ma latac do pracy, gonic za pieniadzem i 3/4 pensji odawac opiekunce? Bo nie wszedzie praca jest taka, ze zdąrzy się zawodzic dziecko do zlobka, leciec na 8 godz do pracy i odebrac małe z powrotem. Czasem okazaje się, ze i tej matki prawie caly dzien nie ma w domu. I co ta rodzina ma z siebie? Rodzice zmęczeni ledwie zipia, dzieci po calym dniu ich nieobecnosci chca z nimi pospedzac czas, ale tu jeszcze trzeba zakupy, jedzenie, pranie... I czlowiek na pysk pada. Kiedys tez tak bylo, zaraz ktos o tym wspomni. Ale bylo wtedy lepiej? Tez marzylo sie o jakichs doplatach, co by czlowiek mial choc chwilę oddechu. A jak juz je zrobili to zle, bo to czy tamto. Dają i jesli ktos dobrze korzysta to po co temat drążyć. Nie wierzę, ze az tyle osob to patologia, choc widze ją na co dzien. Ale widze też inne osoby non stop goniace za pieniadzem, zeby starczylo na wynajem mieszkania, bo na kredyt nie stac, a nawet jak stac to jego tez trzeba oplacic. Do tego rachunki, dojazdy do pracy, prywatne przedszkole, leki, bo od tempa pracy non stop sie na cos choruje i wkolo Macieju. I takim osobom tez nie warto pomóc? Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora

2019-08-24T09:52:59 02:00, Tak!:

Zajebista odpowiedz. Pelna racja. Popieram. Nie wiem po cholere niektorym dzieci skoro maluchy maja siedzieć 12 godzin w żłobku. To wlasnie takie osoby sa patologia.

Nie mam nic do dzieci, ktore chowają sie bez rodziców, bo tez potrafia wyjsc na ludzi. Ale jakie ma sie wtedy wspomnienia z dziecinstwa i jakie ma się pojecie na temat wychowywania dzieci, gdy juz bedzie się mialo własne.. Kazdy tu mowi o średniowieczu, a ja bym wolala takie średniowiecze od wielkiej współczesności. Kiedys ojciec chodzil do pracy, matka chowala dzieci i bylo ok. Teraz dwoje mają pracować a dzieci rodzic się po 3 czy 4 i chowac sie same. Ja sama chcialabym isc do pracy, odsapnac choc chwile od malych, bo zrzeraja multum nerwow, ale kiedy spytalam męża o moj powrot do pracy, jakbysmy to zorganizowali itd, to choc jest zmęczony robotą spytal mnie " ale po co? Przyjdę z pracy to przynajmniej wiem, ze dzieci wybawione, obiad jest, pranie zrobione, a jie bd mial po robocie glodny po dziecko leciec jak bedziesz miec 2 zmianę, a potem jeszcze gotowac i male bawic po 10 godz charowki". Siedzę wiec z dupa w domu, nie maluję paznokci tylko latam z tymi malymi tu i tam, robie ten obiad i pranie itd, czasem mam dość, ale przynajmniej wiem ze wszystko zrobię i koniec. Lecą mi z życia lata pracy, a wlasciwie bezrobocia, nie bede miala za co zyc na starosc, bo nie oplacam skladek na emeryturę, ale chociaz wiem, ze robię wszystko co w mojej mocy, zeby dzieci wyszly na ludzi

M
Marcin

Dajcie na dziecko i 5000 tylko osoba pracująca niech zarabia 10000 zł. Żeby było sprawiedliwie.

G
Gość
2019-08-24T09:37:17 02:00, M.:

Czy dziecko osoby pracującej jest lepsze od dziecka osoby bezrobotnej?

2019-08-24T09:44:47 02:00, Gość:

Owszem, jest. Ma lepszy wzorzec w rodzicu, a nie od malego jest uczone siedzenia na d. i czekanie na pomoc ze strony państwa.

2019-08-24T09:55:44 02:00, Kotek:

Lepszy wzorzec tylko dlatego ze rodzice pracują? Ale ty tępy jestes masakra.. A jesli rodzice pracują i widza w h dziennie dziecko i jeszcze zmeczeni sa to i wyzywaja sie slownie na tym dziecku jest lepsze gdy jeden rodzic pracuje a drugi zajmuje sie domem ogrodem i opiekuje sie tym dzieckiem pokazujac mu ze rodzina jest wazna wazna tez praca i trzeba to pogodzić. Jesteś popierdDolony czlowieku

Takie jest życie chcesz kasę to trzeba na nią zapracować.zawsze możesz założyć gospodarkę i będziesz dziecko codzien nie widział razem ze sobą w polu

K
Kotek
2019-08-24T09:37:17 02:00, M.:

Czy dziecko osoby pracującej jest lepsze od dziecka osoby bezrobotnej?

2019-08-24T09:44:47 02:00, Gość:

Owszem, jest. Ma lepszy wzorzec w rodzicu, a nie od malego jest uczone siedzenia na d. i czekanie na pomoc ze strony państwa.

Lepszy wzorzec tylko dlatego ze rodzice pracują? Ale ty tępy jestes masakra.. A jesli rodzice pracują i widza w h dziennie dziecko i jeszcze zmeczeni sa to i wyzywaja sie slownie na tym dziecku jest lepsze gdy jeden rodzic pracuje a drugi zajmuje sie domem ogrodem i opiekuje sie tym dzieckiem pokazujac mu ze rodzina jest wazna wazna tez praca i trzeba to pogodzić. Jesteś popierdDolony czlowieku

T
Tak!
2019-08-24T04:21:25 02:00, Xyz:

Zabrać wszystko od utrzymania są rodzice... Była nas 6 i rodzice pracowali nic nam nie brakowało... Ostatnio jak byłakm w sklepie słyszałam Pana ledwo stojącego na nogach że zrobi sobie jeszcze 2 dzieci i nie bd musiał pracować 🤣🤣

2019-08-24T09:44:01 02:00, Gość:

Niby jak można rezygnowac z pracy "robiąc sobie więcej dzieci". A te dzieci to za powietrze żyją? Rozumiem, że krytykuje się tych, ktorzy mają dzieci w wieku 15 lat i nie chodzą do pracy, ale co z tymi ktorych dzieci są małe.. Ich tez miesza sie z blotem. Jesli ojciec pracuje, bierze nadgodziny, non stop nie ma go w domu, to tak wielką krzywdę wyrządza panstwu matka, ktora zostanie w tym czasie z dziećmi? Czy ona tez ma latac do pracy, gonic za pieniadzem i 3/4 pensji odawac opiekunce? Bo nie wszedzie praca jest taka, ze zdąrzy się zawodzic dziecko do zlobka, leciec na 8 godz do pracy i odebrac małe z powrotem. Czasem okazaje się, ze i tej matki prawie caly dzien nie ma w domu. I co ta rodzina ma z siebie? Rodzice zmęczeni ledwie zipia, dzieci po calym dniu ich nieobecnosci chca z nimi pospedzac czas, ale tu jeszcze trzeba zakupy, jedzenie, pranie... I czlowiek na pysk pada. Kiedys tez tak bylo, zaraz ktos o tym wspomni. Ale bylo wtedy lepiej? Tez marzylo sie o jakichs doplatach, co by czlowiek mial choc chwilę oddechu. A jak juz je zrobili to zle, bo to czy tamto. Dają i jesli ktos dobrze korzysta to po co temat drążyć. Nie wierzę, ze az tyle osob to patologia, choc widze ją na co dzien. Ale widze też inne osoby non stop goniace za pieniadzem, zeby starczylo na wynajem mieszkania, bo na kredyt nie stac, a nawet jak stac to jego tez trzeba oplacic. Do tego rachunki, dojazdy do pracy, prywatne przedszkole, leki, bo od tempa pracy non stop sie na cos choruje i wkolo Macieju. I takim osobom tez nie warto pomóc? Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora

Zajebista odpowiedz. Pelna racja. Popieram. Nie wiem po cholere niektorym dzieci skoro maluchy maja siedzieć 12 godzin w żłobku. To wlasnie takie osoby sa patologia.

G
Gość
2019-08-24T09:37:17 02:00, M.:

Czy dziecko osoby pracującej jest lepsze od dziecka osoby bezrobotnej?

2019-08-24T09:44:47 02:00, Gość:

Owszem, jest. Ma lepszy wzorzec w rodzicu, a nie od malego jest uczone siedzenia na d. i czekanie na pomoc ze strony państwa.

Z czego jeden rodzic pracujacy, nieobecny w domu w czasie, gdy dziecko nie spi, bo musi robic na całą rodzinę. I mamy dziecku zabrac tez matki? Niech siedzi z obcymi ludzmi? Bo po co komu rodzice

G
Gość
2019-08-24T01:42:39 02:00, Gość:

600 plus dla niepracujących i 100 plus dla pracujących

2019-08-24T01:53:58 02:00, Gość:

Popieram

Nieroby!

G
Gość
2019-08-24T09:37:17 02:00, M.:

Czy dziecko osoby pracującej jest lepsze od dziecka osoby bezrobotnej?

Owszem, jest. Ma lepszy wzorzec w rodzicu, a nie od malego jest uczone siedzenia na d. i czekanie na pomoc ze strony państwa.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3